Μετά από επτά χρόνια, το Rallye Monte Carlo Historique επιστρέφει στο Τορίνο, με την Ιταλική πόλη να αποτελεί μια από τις πέντε αφετηρίες. Oι υπόλοιπες τέσσερις είναι το Όσλο, το Λονδίνο, το Μπαντ Χόμπουργκ και η Reims στη Γαλλία.
Σε αυτή τη μεγάλη γιορτή των τεσσάρων τροχών (27 Ιανουαρίου-1 Φεβρουαρίου) συμμετέχουν φέτος 19 πληρώματα με αυτοκίνητα της Lancia και είχαν δικαίωμα συμμετοχής μόνο αγωνιστικά οχήματα που συμμετείχαν έστω για μία φορά στο Monte Carlo Rally έως και το 1983.
Lancia Coupe Fulvia HF: Η “κάθοδος” της Lancia στους αγώνες ράλι
Η παρουσία στην αφετηρία της Lancia Rally 037 που συντηρείται από το τμήμα Heritage της Stellantis, συμπίπτει με την επέτειο των 40 χρόνων από τη νίκη αυτού του θρυλικού αγωνιστικού αυτοκινήτου στον αγώνα του Monte Carlo. Εκεί έκανε το 1-2 με τους Walter Rohrl-Christian Geistdorfer και Markku Alén-Ilkka Kivimaki, ενώ κατέκτησε και το παγκόσμιο πρωτάθλημα την ίδια χρονιά.
Από την αφετηρία του Τορίνο ξεκίνησαν και τρία ελληνικά πληρώματα (Δημήτρης Καλογεράς-Χρήστος Διαμαντόπουλος, Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Άρης Γεωργοσόπουλος και Λυμπέρης Παπάζογλου-Δημήτρης Μπουνάζος) που συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση.
Διαβάστε επίσης: Στο “σφυρί” η Lancia Delta Integrale του Mr. Bean
Βασισμένη στην Beta Montecarlo, η Lancia Rally 037 δεν σχεδιάστηκε για μαζική παραγωγή, αλλά ως ένα μοντέλο δρόμου που θα εξασφάλιζε την είσοδο του αυτοκινήτου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Το ντεμπούτο της έκδοσης δρόμου πραγματοποιήθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τορίνο το 1982, με την αγωνιστική έκδοση την επόμενη χρονιά να αποτελεί το τελευταίο αυτοκίνητο που θα κατακτούσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς.