ΙΑΒΕΡΗΣ: Το μεγάλο πειραχτήρι

O Κώστας Στεφανής αφηγείται με τον ιδιαίτερο τρόπο του μία μοναδική ιστορία με πρωταγωνιστές τον ίδιο, τον Ιαβέρη και έναν... απρόσμενο επιβάτη, κατά την διάρκεια των δοκιμών για το Ράλι Χαλκιδικής του 1977.

Βρείτε μας στο

Ράλι Χαλκιδικής 1977, είναι Αύγουστος και κάνουμε δοκιμές με ένα δίπορτο Escort MK I του Δημήτρη Παντελεημονίτη. Ο αγώνας είχε για έδρα του το ξενοδοχείο Σερμίλη στα Ψακούδια.

Είναι μεσημέρι και ανεβαίνουμε την απλή διαδρομή από παραλία Γερακινής προς Πολύγυρο και από εκεί Βραστά για να κατεβούμε Ορμύλια και να κάνουμε την ειδική διαδρομή Πλανά. Στην έξοδο του Πολύγυρου ξαπλωμένος στην πλαγιά ένας μπάρμπας περιμένει το λεωφορείο για να τον πάει στα Βραστά. Μόλις βλέπει το αυτοκίνητο πετάγεται με μοναδική ευλυγισία και ταχύτητα και κουνώντας τα χέρια του ζητά να τον πάρουμε μαζί μας. Ο Τάσος φρενάρει λίγα μέτρα πιο κάτω και με εκείνο το γνωστό πειρακτικό του χαμόγελο βάζει όπισθεν και γυρίζει πίσω.

Του ζητώ να μην το κάνει και μου απαντά ότι θα τον ενημερώσει.

Ανοίγω το παράθυρο μου πλησιάζει ο μπάρμπας και μας ζητά να τον πάρουμε μαζί μας μέχρι τα Βραστά.

“Κάνουμε δοκιμές για το Ράλι Χαλκιδικής” του λέει ο Τάσος.

“Δεν πειράζει ρε καλόπαιδο” απαντά ο μπάρμπας, “αργεί το λεωφορείο”.

“Έμπα” τον προσκαλεί ο Τάσος με θριαμβευτικό ύφος και ήδη μέσα του έχει βγάλει πρόγραμμα τρομοκράτησης του.

Περνά πίσω ο μπάρμπας, όπου δεν υπάρχουν φυσικά καθίσματα, μαζί με ένα χάρτινο κιβώτιο γάλα εβαπορέ, κάθεται διαγώνια βάζοντας κόντρα τα πόδια του στα δικά μας καθίσματα και πιάνεται από την διαγώνιο του ρολ μπαρ.

“Διάβαζε” μου λέει ο Τάσος. Σημειωτέον ότι ο δρόμος ήταν χωμάτινος και απλή διαδρομή συνεπώς δεν υπήρχαν σημειώσεις.

Μπαίνω κι εγώ στο ρόλο και αρχίζω: “Πάτα 200”, κι εννοώ μέτρα και όχι ταχύτητα.

“Όχι 200” φωνάζει τρομοκρατημένος ο μπάρμπας έχοντας γίνει ένα με το πάτωμα του Escort από τον φόβο του. “Φοβάσαι” ρωτά o Τάσος; “Όχι” απαντά με ουρλιαχτό ο μπάρμπας.

Σημειωτέον ο θόρυβος του μοτέρ και οι ριπές των χαλικιών που χτυπούσαν πάτωμα και θόλους δημιουργούσαν εφιαλτικές συνθήκες θορύβου για κάποιον αδαή. Ο Τάσος συνεχίζει σαφώς σε ασφαλή ρυθμό και ταχύτητα αλλά πλαγιολισθαίνοντας, κάτι που ανησυχεί τον δυστυχή του πίσω καθίσματος.

Σε κάποια στιγμή βλέπουμε στο βάθος ένα μικρό βουναλάκι από άμμο που δημιουργούσε ράμπα. Μόλις πηδήξουμε μου λέει ο Τάσος θα ανοίξουμε τις πόρτες και θα τις κλείσουμε με δύναμη μόλις προσγειωθούμε. Με το μπαμ στο κλείσιμο των θυρών αλλά και το κοπάνημα των αναρτήσεων ο Τάσος φωνάζει το έχασα βγαίνουμε από το δρόμο. Όχι ουρλιάζει πάλι ο μπάρμπας από το πίσω κάθισμα.

Μην τα πολυλογούμε κάποια στιγμή φτάσαμε στα Βραστά όπου λίγο πριν την είσοδο του χωριού, ο Τάσος τράβηξε χειρόφρενο κάναμε δυο τετ α κε και σταματήσαμε μέσα σε ένα τεράστιο σύννεφο σκόνης.

Βγαίνω σηκώνω το κάθισμα μου για να βγει ο επιβάτης. Δυστυχώς το κουτί έχει σκιστεί, τα γάλατα έχουν χυθεί παντού κι αρχίζει να τα βάζει στις τσέπες του, στην τραγιάσκα του και σε όποιο αποθηκευτικό χώρο έβρισκε.

Μας ευχαρίστησε θερμά και έφυγε πάλι προς τον Πολύγυρο!

Του κορνάρει ο Τάσος, γυρίζει πίσω ο μπάρμπας και του λέει ότι πάει λάθος, το χωριό είναι μπροστά μας…

“Έχεις δίκιο ρε παιδί μ’, αλλά ντραλίστκα. Δεξιά η στροφή αριστερά ου κώλους, χάθκα”.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr