Πιστή στο ραντεβού της αλλά και στις υποσχέσεις της σχετικά με το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο είναι η Hyundai, η οποία με το νέο IONIQ 5 δείχνει πόσο σοβαρά έχει πάρει την ηλεκτροκίνηση και θέλει να πρωταγωνιστήσει σε αυτήν. Και αν όλα τα παραπάνω σας μοιάζουν με απλά… λόγια, τότε το IONIQ 5 σίγουρα μπορεί να σας πείσει πως εκτός από λόγια, η Hyundai πέρασε σε πράξεις.
Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μοντέλο της κορεάτικης μάρκας βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Ε-GMP, ενώ η σχεδίασή του ξεχωρίζει χάρη στις αιχμηρές επιφάνειες και το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος. Οι τροχοί 20 ιντσών προφανώς και δεν περνούν απαρατήρητοι, ενώ στα σχεδιαστικά highlights θα συμπεριλάβουμε τις κρυφές χειρολαβές και φυσικά τον σχεδιασμό των φώτων. Το μηκος του αμαξώματος είναι στα 4.635 χλστ. ενώ το μεταξόνιό του είναι 3.000 χλστ.
Στο εσωτερικό η σχεδίαση στηρίζεται σε απλές, “καθαρές” γραμμές. Η κεντρική κονσόλα απουσιάζει και αφήνει κενό χώρο ανάμεσα σε οδηγό/συνοδηγό, ενώ η Hyundai υπόσχεται κορυφαία ποιότητα υλικών. Δύο οθόνες 12 ιντσώνα αναλαμβάνουν την πληροφόρηση και ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών, ενώ υπάρχουν αρκετές πρακτικές λύσεις για αποθήκευση αντικειμένων. Το πορτμπαγκάζ είναι στα 531 λίτρα (υπάρχει αποθηκευτικός χώρος και κάτω από το εμπρός καπό 57 ή 24 λίτρα στην δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση αντίστοιχα), ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.591 λίτρα.
Στο θέμα της μπαταρίας τώρα, το IONIQ 5 προσφέρεται με δύο επιλογές σε έκδοση 58 kWh ή 72,6 kWh. Το βασικό μοντέλο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος, ενώ υπάρχει και η έκδοση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα για τετρακίνηση.
Στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία και το ένα ηλεκτρικό μοτέρ το IΟΝΙQ 5 έχει ισχύ 170 ίππων και 350 Nm ροπής με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα. Το μοντέλο με τα δύο μοτέρ από τη μεριά του έχει ισχύ 235 ίππων και 605 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα. Στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και το ένα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 218 ίππους και τα 350 Nm ροπής με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ., ενώ με τα δύο μοτέρ αποδίδει 306 ίππους και 605 Nm ροπής και έχει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ.
Το IONIQ 5 υπσοτηρίζει φόρτιση 400-V και 800-V και μέσω φορτιστή 350 kW φτάνει από το 10% στο 80% σε 18 λεπτά, ενώ σε πέντε λεπτά φόρτισης υπόσχεται 100 χλμ. αυτονομίας. Όσον αφορά την αυτονομία του, η Hyundai υπόσχεται έως και 480 χλμ. για την δικίνητη έκδοση με την μεγάλη μπαταρία (οι τιμές είναι σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP). Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως διατίθεται και οροφή με ηλιακά πάνελ τα οποία συλλέγουν ενέργεια από τις ακτίνες του ήλιου και αυξάνουν την αυτονομία του αυτοκινήτου (χωρίς ωστόσο η Hyundai να αναφέρεται σε περισσότερες λεπτομέρειες).
Επίσης, το IONIQ προσφέρει λειτουργία V2L, όπερ σημαίνει πως μπορεί να φορτίσεις, χρησιμοποιώντας την ενέργεια του αυτοκινήτου άλλες ηλεκτρικές συσκευές, ποδήλατα κλπ. Μάλιστα διαθέτει δύο υποδοχές V2L, η μία μέσα στο αυτοκίνητο και η άλλη δίπλα στην υποδοχή φόρτισης, που δουλεύει και χωρίς το αυτοκίνητο να είναι σε λειτουργία.
Το IONIQ 5 θα ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα αργότερα μέσα στο 2021.