Ήρθε η ώρα να επιστρέψει η απόσυρση. Εσέις τι νομιζετε;

Το μέτρο της απόσυρσης αποτελεί αντικείμενο συζήτησης ήδη από την προηγούμενη χρονιά και σήμερα μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ.

Βρείτε μας στο
Απόσυρση

Με την παγκόσμια κοινότητα να καταπολεμά των κορωνοϊό “μένοντας σπίτι” ο οικονομικός αντίκτυπος των μέτρων έχει αρχίσει να γίνεται κάτι παραπάνω από αισθητός στην αγορά αυτοκινήτου κάνοντας επιτακτική την ανάγκη για “αντίμετρα”. Ένα από αυτά είναι και η απόσυρση.



Το μέτρο της απόσυρσης, είναι ένα από εκείνα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον κλάδο του αυτοκινήτου να υποφέρει τον κορωνοϊό με λιγότερες απώλειες και εφαρμόστηκε με σχετική επιτυχία και κατά την οικονομική κρίση που που βίωσε όλος ο κόσμος και ξεκίνησε το 2008-2009. Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις το έκαναν τότε πράξη βλέποντας τις πωλήσεις των αυτοκινήτων να αυξάνονται σημαντικά.

Για παράδειγμα και σύμφωνα με στοιχεία που αναφέρονται σε σχετικό άρθρο του ευρωπαϊκού Automotive News, η γαλλική κυβέρνηση εφάρμοσε την απόσυρση το 2008 και είδε να πωλούνται περίπου 1,1 εκατ. με τη βοήθεια του μέτρου.

Στη Γερμανία, από την άλλη, τα πράγματα πήγαν ακόμη καλύτερα αφού ήταν μεγαλύτερο και το οικονομικό κίνητρο: 2.500 ευρώ έναντι 1.000 (και έπειτα 500) των Γάλλων για κάθε αυτοκίνητο. Τα κεφάλαια για την απόσυρση που είχαν δεσμεύσει οι Γερμανοί, ύψος 1,5 δισ. ευρώ, εξαντλήθηκαν εντός ολίγων εβδομάδων και έφτασαν τελικά τα πέντε δισ. ευρώ σε διάστημα περίπου τριών μηνών -Φεβρουάριος-Απρίλιος 2009.

Η Γερμανική αγορά για το 2009 παρουσίασε αυξηση 23% έναντι του 2008 με τις ταινομήσεις να φτάνουν στα 3,81 εκατ. αυτοκίνητα. Την επόμενη χρονιά βέβαια οι ταξινομήσεις έπεσαν στα επίπεδα του 2008 αλλά ένα σημαντικό “φιλί ζωής” είχε δοθεί στη γερμανική αγορά αυτοκινήτου που επέστρεψε σε κανονικούς ρυθμούς την αμέσως επόμενη χρονιά.

Η Ιταλία είχε ξεκινήσει το μέτρο της απόσυρσης πριν από την κρίση (το 2006) και το συνέχισε και κατά τη διάρκεια της. Έτσι είδε το 2007 να κλείνει με ιστορικό ρεκόρ ταξινομήσεων με την αγορά να κινείται -λογικά- πτωτικά τις δύο επόμενες χρονιές της μεγάης ύφεσης.

Όλα τα προγράμματα απόσυρσης έγιναν με γνώμονα τη μείωση της κυκλοφορίας παλιότερων και πιο ρυπογόνων οχημάτων, όπως είχε γίνει και στη χώρα μας το 1991 και είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται σε μία χρονιά κατά 45%.

Σήμερα το μέτρο της απόσυρσης θα είχε περισσότερο ισοσταθμιστικό χαρακτήρα κάτι που γίνεται εύκολα κατανοητό. Η κυβέρνηση το είχε στα σχέδια της από το 2019 με στόχο να δώσει τη νέα χρονιά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Με τον κορωνοϊό να φέρνει νέα δεδομένα στο τραπέζι και το κράτος να παίρνει μέτρα για τη στήριξη της οικονομίας, η απόσυρση θα μπορούσε να εφαρμοστεί πέρα από τα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα και να συμπεριλάβει και εκείνα με “καθαρούς” κινητήρες εσωτερικής καύσης μικρής χωρητικότητας που είναι σαφώς πιο προσιτά, ενώ απευθύνονται σε εκείνη τη μερίδα του κοινού που αντιμετωπίζει λογικά ακόμη περισσότερες προκλήσεις σε οικονομικό επίπεδο.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr