Joystickbike: «Μονοθέσιο» με δύο τροχούς

Κλείνετε τα μάτια και σκέφτεστε «ποδήλατο». Και μετά ανοίγετε τα μάτια και βλέπετε το όχημα στη φωτογραφία. Το μάτι αναζητά μάταια να βρει τη σχέση των δύο εικόνων. Μέχρι που κάποια στιγμή βλέπει τα... πετάλια

Βρείτε μας στο

Κλείνετε ξανά τα μάτια και ακούτε την περιγραφή:

«O οδηγός μόνος, ημιξαπλωτός ανάσκελα σε μπάκετ κάθισμα, τα πόδια σε έκταση εμπρός, στο ίδιο επίπεδο με τη λεκάνη. Τι οδηγεί;».

«Μα, φυσικά μονοθέσιο» θα αποκριθείτε.

«Όχι, πάλι λάθος. Ποδήλατο οδηγεί».

Και η χαριστική βολή:

«Είναι κάτι που έχει joystick για τιμόνι, άλλου τύπου joystick χειριστήριο για γκάζι, γέρνει εκεί που στρίβει και μαζί γέρνει και ο οδηγός του. Τι είναι;».

«Ελικόπτερο» θα σκεφτείτε, πιο δειλά αυτή τη φορά όμως.

«Όχι, είναι ποδήλατο!».

Με joystick για τιμόνι;

Κάθε κανόνας έχει καταρριφθεί. Τα κατάφεραν εκεί στην Ελβετία που ο φρέσκος αέρας σε συνδυασμό με τη σοκολάτα φαίνεται πως φέρνει αλλόκοτες ιδέες στους κατοίκους, ένας εκ των οποίων είναι και ο Yvan Forclaz, ο εφευρέτης του πολυσχιδούς Joystickbike. Εφευρετικός σε όλα εκτός από την ονοματοδοσία…

Κανείς δεν ξέρει τι σκεφτόταν όταν ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια, στο τέλος όμως το θέμα είναι ξεκάθαρο. Ένα νέο είδος οχήματος, πρωτότυπο όσο και σαφές. Έχει δύο ρόδες, πετάλια και μια πελώρια αλυσίδα κίνησης για να φτάσει η κίνηση από το ένα άκρο στο άλλο. Ο οδηγός κάθεται μέσα στο ποδήλατο σε ένα ανάγλυφο μπάκετ κάθισμα και κρατά με τα χέρια δύο joystick, κάθετα τοποθετημένα, ενώ στο βάθος τα πόδια συναντούν δύο πετάλια. Τιμόνι δεν υπάρχει και ο εμπρός τροχός δείχνει αγχωτικά ορφανός, αλλά η δουλειά γίνεται.

Ένα σύστημα αρθρώσεων μεταφέρει τις κινήσεις του δεξιού χεριού του οδηγού μέχρι το τιμόνι για να δώσει την απαραίτητη κατευθυντικότητα. Το αριστερό χέρι κρατά τα χειριστήρια για το γκάζι. Ένας ηλεκτροκινητήρας μέσα στην πλήμνη του πίσω τροχού δίνει κίνηση ενώ μια οθόνη εμπρός δίνει τις πληροφορίες για την ταχύτητα, τα αποθέματα της μπαταρίας, την απόσταση που έχει διανυθεί και το πρόγραμμα απόδοσης που έχει επιλεγεί.

Καθώς η ταυτότητα του οχήματος σηκώνει πολλή συζήτηση, οι επιλογές ισχύος του κινητήρα είναι επίσης πολλές. Όπου «περνά» για ποδήλατο, φορά τον κινητήρα με τα 250 W με μπαταρίες 48 V και έχει τελική 25 km/h, που είναι και τα όρια για την κατηγορία των ποδηλάτων. Όποιος όμως θελήσει κάτι παραπάνω, μπορεί να τοποθετήσει κινητήρα 400 W και μπαταρίες 72 V και να έχει τελική 60 km/h. Τέλος, υπάρχει και η επιλογή των 1000 Watt αν βγάζετε άκρη με τις νομοθεσίες ή δεν το χρησιμοποιείτε σε δημόσιους δρόμους. Κάπου εκεί κολλάει και η δυνατότητα επιλογής παχύτερων ελαστικών.

Το κόστος του Joystickbike ξεκινά από τα 3.000 ευρώ και παραδίδεται σε κούτα, με οδηγίες για την doityourself συναρμολόγησή του, ώστε να μειώνονται τα έξοδα αποστολής.

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr