Καταγραφή εικόνας από… παντού, και για τροχαία περιστατικά

Πρόστιμα και χωρίς τη χρήση των δικών της συστημάτων επιτήρησης θα μπορεί να μοιράζει η Τροχαία βάσει του νέου σχετικού προεδρικού διατάγματος.

Βρείτε μας στο
κάμερες προεδρικό διάταγμα πρόστιμα τροχαία

Με το νέο προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης μπαίνουν οι κανόνες για τη γενικότερη λειτουργία συστημάτων επιτήρησης που λαμβάνουν εικόνα αλλά και ήχο σε δημόσιους χώρους.

Τα εν λόγω συστήματα επιτήρησης θα μπορούν να καταγράφουν ήχο και εικόνα, συνεχή ή ασυνεχή, ενώ το νέο σχετικό προεδρικό διάταγμα προβλέπει τη χρήση των συστημάτων καταγραφής και των καμερών μεταξύ άλλων ακόμη και για τη διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων  και εφόσον αυτό καταστεί αναγκαίο.

Αυτό σημαίνει πως οι Αρχές θα μπορούν να εκμεταλλεύονται για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και άλλα συστήματα πέρα από εκείνα που έχει ήδη εγκαταστήσει η Τροχαία, τα οποία θα μπορούσαν να υποβοηθήσουν το έργο της σε μια έκτακτη ανάγκη στο οδικό δίκτυο ή για την πρόληψη και διαχείριση τροχαίων ατυχημάτων.

Από ό,τι καταλαβαίνουμε βάσει του προεδρικού διατάγματος η Τροχαία, εκτός από τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και την αξιοποίηση των δικών της συστημάτων παρακολούθησης, θα μπορεί να αξιοποιεί συστήματα επιτήρησης που δεν της ανήκουν ,ακόμη και για να βεβαιώνει πρόστιμα σε οδηγούς που έχουν διαπράξει κάποια παράβαση.

Στο προεδρικό διάταγμα αναφέρεται επίσης πως η εγκατάσταση συστημάτων επιτήρησης για την πρόληψη ή καταστολή της εγκληματικότητας και τη διαχείριση της κυκλοφορίας θα επιτρέπεται μόνο στο μέτρο που είναι απαραίτητο και εφόσον ο έλεγχος της εγκληματικότητας και η διαχείριση της κυκλοφορίας δεν είναι εφικτά με την εφαρμογή πιο ήπιων μέσων.

Στην περίπτωση επεξεργασίας δεδομένων εικόνας ενός οχήματος επιτρέπεται η αναγνώριση της πινακίδας του αλλά και η αναγνώριση της κατηγορίας στην οποία ανήκει το όχημα με το μέρος των συσκευών επιτήρησης που καταγράφει και επεξεργάζεται ήχο να παραμένει απενεργοποιημένο.

Για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, την πρόληψη και διαχείριση τροχαίων ατυχημάτων και την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων στο οδικό δίκτυο, ως υπεύθυνος επεξεργασίας ορίζεται η Ελληνική Αστυνομία.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το νέο προεδρικό διάταγμα.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr