Κατασκευαστές: Η Ε.Ε. κωλυσιεργεί και απειλεί τα ηλεκτρικά

Ταχύτερους ρυθμούς εγκατάστασης δημόσιων σταθμών φόρτισης σε όλη την Ε.Ε. επιθυμούν να δουν οι κατασκευαστές γιατί αλλιώς απειλείται το μέλλον των ηλεκτρικών.
Mercedes EQ ηλεκτρικά

Κατασκευαστές, περιβαλλοντολόγοι αλλά και ομάδες καταναλωτών ζητούν από την Ε.Ε. να θέσει νέους φιλόδοξους στόχους για τουλάχιστον ένα εκατ. δημόσιους σταθμούς φόρτισης έως το 2024 σε όλη την Ένωση.

Συγκεκριμένα σε κοινή επιστολή που έστειλαν στην Ε.Ε. ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (European Automobile Manufacturers’ Association -ACEA), η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment -T&E) και η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (European Consumer Organisation -BEUC) ζητούν από τους ιθύνοντες να θέσουν νέους και πιο φιλόδοξους στόχους αναφορικά με τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε κάθε χώρα μέλος που θα πρέπει να φτάσουν συνολικά το ένα εκατ. έως το 2024 και τα τρία εκατ. έως το 2029.

Σύμφωνα με την επιστολή οι νέοι φιλόδοξοι στόχοι που θα πρέπει να τεθούν α δώσουν επίσης ένα μήνυμα στο κοινό της Ε.Ε. πως η Ένωση κάνει αυτά που χρειάζονται να γίνουν ώστε να υποστηρίξει τις ολοένα και αυξανόμενες πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων στη Γηραιά Ήπειρο. Υπό αυτή την προσέγγιση θα δημιουργηθούν παράλληλα και ένα εκατ. νέες θέσεις εργασίας σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, ενώ διασφαλιστεί και η σωστή ανάπτυξη των υποδομών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

“Αν είμαστε σοβαροί αναφορικά με την αλλαγή του κλίματος τότε θα πρέπει να πάμε στα ηλεκτρικά γρήγορα. Για να επιταχύνουμε τη μετάβαση χρειαζόμαστε εύκολα προσβάσιμα σημεία φόρτισης όχι μόνο στη Νορβηγία και την Ολλανδία αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι στόχοι για σταθμούς φόρτισης ανά χώρα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνουμε αυτό πραγματικότητα και η Κομισιόν θα πρέπει να σταματήσει να κωλυσιεργεί.”, δήλωσε σχετικά ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής του T&E.

Από την πλευρά του ACEA, ο πρόεδρος του και διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε: “Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οδηγούν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και κυριολεκτικά ξεπερνούν ο ένας τον άλλον στην παρουσίαση νέων ηλεκτρικών μοντέλων. Αλλά η επιτυχία αυτής της τεράστιας προσπάθειας απειλείται σοβαρά από την καθυστερημένη ανάπτυξη υποδομών φόρτισης στην Ε.Ε. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρειάζεται να λάβει δράση γρήγορα και να θέση δεσμευτικούς στόχους για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης στα κράτη-μέλη. Αλλιώς ακόμη και οι τρέχοντες στόχοι μείωσης των εκπομπών για την καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος βρίσκονται σε κίνδυνο. Επιπρόσθετα των δημόσιων σταθμών φόρτισης, πρέπει να εστιάσουμε με μεγαλύτερη ένταση στην φόρτιση στο τόπο εργασίας αλλά και την οικιακή φόρτιση.”

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι το ίδιο εύκολη με τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού. Οι επαρκείς και εύκολα προσβάσιμες υποδομές είναι ο δρόμος που θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών αλλά και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτοί που χαράζουν πολιτική θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους και τις πρακτικές προεκτάσεις…”, δήλωσε η γενική διευθύντρια της BEUC.

Ανάμεσα σε αυτά που ζητούν οι κατασκευαστές και οι οργανώσεις είναι η αύξηση των σταθμών φόρτισης σε κάθε χώρα ανάλογα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε., αλλά και η αντιμετώπιση των αναγκών των καταναλωτών που δεν περιορισμένη ή και καθόλου πρόσβαση σε ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης. Λόγος γίνεται ακόμη και για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου που θα πρέπει να φτάσουν στους 1.000 στην Ε.Ε. έως και το 2029.

Οι κατασκευαστές φαίνεται να έχουν σε αυτό το σημείο το δίκιο με το μέρος τους καθώς όπως γνωρίζουμε η πρωτοφανής αλλαγή που πραγματοποιείται στον κόσμο των τεσσάρων τροχών έχει ήδη ξεκινήσει και αυτοί ήδη επενδύουν δισ. ευρώ για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Περιμένουν κάτι ανάλογο και από την Ε.Ε. Αν οι πολίτες της Ε.Ε. δεν ξεκινήσουν να υιοθετούν τα ηλεκτρικά με ταχύτερο ρυθμό τότε η επένδυση τους, που γίνεται και λόγω των πιέσεων που δέχονται οι θερμικοί κινητήρες για τους ρύπους που παράγουν, μπορεί να αποβει μοιραία για αρκετούς από αυτούς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Η αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 SHS-P χωρίς να επισκεφτεί κάποια...
Το σκληροτράχηλο pick up με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κατάφερε να αποσπάσει μία ακόμη διεθνή διάκριση....
Η κινέζικη εταιρεία ήρθε στην ελληνική αγορά και παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο που θα φέρει στην Ελλάδα, σε έναν πολύ δημοφιλή προορισμό....
Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....
Το υβριδικό B-SUV της κινέζικης εταιρείας ξεχώρισε στην ελληνική αγορά από την επιτροπή του θεσμού “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” και είναι υποψήφιο για τον τίτλο....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα

Mercedes CLA τιμές στην Ελλάδα 2025

Νέα Mercedes CLA: Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα (+τιμές)

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν