Άλλοι επιστρέψαμε στις “βάσεις” μας την επομένη του Πάσχα, άλλοι πιο τυχεροί θα επιστρέψουν μετά το τριήμερο της Πρωτομαγιάς. Το μόνο σίγουρο είναι πως αυτές τις μέρες αρκετοί γίναμε μέρος αυτού που συχνά ονομάζουν “Μεγάλη Έξοδος” και όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, γίναμε θεατές αυτών των όχι και λίγων ανεγκέφαλων που προτίμησαν να κινηθούν στη Λ.Ε.Α. για να κερδίσουν μερικά λεπτά εις βάρος όλων μας.
Ελληνική Αστυνομία: Η παράβαση που “έσπασε” κοντέρ το Πάσχα
Η Μεγάλη Παρασκευή και η Δευτέρα του Πάσχα με βρήκε να οδηγώ στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Πατρών, όπου κινήθηκα και τις δύο φορές σε ώρες πυκνής κίνησης. Αναπόφευκτα, λοιπόν, ειδικά στο τμήμα από την Κόρινθο έως την Αθήνα υπήρχαν ακινητοποιήσεις, αλλά και οδήγηση για αρκετά χλμ. με ταχύτητες 20-40 χλμ./ώρα.
“Στο ίδιο έργο θεατής”, λοιπόν, για ακόμα μία φορά με αρκετούς οδηγούς να προσπερνούν από δεξιά κινούμενοι στη Λ.Ε.Α. με διπλάσιες περίπου ταχύτητες από την ροή της κίνησης. Δύο συναισθήματα με κυριάρχησαν σε αυτή την θέα, το ένα ήταν η απογοήτευση μιας και θεωρώ την συγκεκριμένη παράβαση ως τον ορισμό της “αντικοινωνικής συμπεριφοράς”. Η παραβίαση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης σε έναν δικό μου, φανταστικό κόσμο, θα τιμωρούνταν με αφαίρεση της άδειας οδήγησης.
Το δεύτερο συναίσθημα ήταν η ελπίδα, ελπίδα για ένα μπλόκο της Αστυνομίας στα επόμενα μέτρα που θα στερούσε από τον οδηγό τον χρόνο που κέρδισε, αλλά και που θα τον τιμωρούσε με στέρηση άδειας οδήγησης και χρηματικό πρόστιμο. Δυστυχώς στο ταξίδι από και προς την Αθήνα συνάντησα μπλόκο μόνο σε ένα σημείο, στο ύψος των Αγίων Θεοδώρων, με το ένα περιπολικό να έχει σταματήσει μόλις έναν οδηγό.
Ίσως το πρόστιμο των 200 ευρώ και η στέρηση άδειας για 60 ημέρες να τον παραδειγματίσουν… το ίδιο και τα παιδιά του και όσους βρέθηκαν στο σημείο. Μέχρι όμως να βάλουμε μυαλό χρειάζονται πιο πολλά περιπολικά, πιο πολλές κάμερες και σίγουρα πιο αυστηρές κυρώσεις.
ΥΓ.1 H Ελληνική Αστυνομία ανακοίνωσε μόλις 132 παραβάσεις κίνησης σε Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) σε όλη την χώρα στο διάστημα 15 έως 25 Απριλίου.
ΥΓ2. Είναι άξιο απορίας γιατί χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική συσκευή e-PASS τόσο λίγοι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων. Ειδικά σε “μεγάλες εξόδους” εξοικονομείς πολύ χρόνο χωρίς να γίνεσαι… παραβάτης, όπως οι δεκάδες παραβάτες της Λ.Ε.Α.