Με διαφορετικής σήμανσης πινακίδες θα εφοδιάζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Μ.Βρετανία στο άμεσο μέλλον με το στόχο της βρετανικής κυβέρνησης να έχει πολλούς αποδέκτες, μεταξύ των οποίων και την αντίληψη του κοινού.
Η Μ.Βρετανία είναι η πρώτη από τις πρώτες ισχυρές οικονομίες στον κόσμο που έχουν δεσμευτεί για ουδέτερο ισοζύγιο αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων έως και το 2050 και αυτό το έχουν περάσει και σε νόμο.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η μετάβαση του κοινού σε αυτά είναι ένας από τους δρόμους που θα οδηγήσουν σε μια ουδέτερη κλιματικά Μ.Βρετανία. Ωστόσο για να γίνει αυτό, όλα ξεκινούν από την “επιμόρφωση” του κοινού.
Ένας από τους φθηνότερους τρόπους για να αρχίσει να αλλάζει η αντίληψη και η στάση του κοινού απέναντι σε μια “νέα” τεχνολογία είναι πρώτα από όλα αυτή η τεχνολογία να φαίνεται χωρίς να προσπαθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τη δημιουργία νέων πινακίδων για τα οχήματα που εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ή μηδενικούς ρύπους με το μέτρο να μπαίνει σε ισχύ από το ερχόμενο Φθινόπωρο.
Αυτός είναι ο “low budget” τρόπος για να κάνει κάποιος κάτι καινούριο αποδεκτό από μια κοινωνία, ωστόσο οι Βρετανοί δεν θα μείνουν μόνο σε αυτό. Για αυτή την “πράσινη επανάσταση” όπως την ονομάζει η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε παράλληλα ότι ειδικά για τα οχήματα μηδενικών ρύπων θα ρίξει στην αγορά ένα ποσό ύψους 2,76 δισ. ευρώ το επόμενο χρονικό διάστημα. Το τεράστιο ποσό δεν θα δοθεί μόνο σε επιδοτήσεις αλλά και σε υποδομές για τη φόρτιση των ηλεκτρικών σε όλη τη χώρα, σε επενδύσεις στη βιομηχανία για την έρευνα και την εξέλιξη πάνω σε καθαρές τεχνολογίες αλλά και αναφορικά με την εκπαίδευση του κοινού για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
“Καθώς προετοιμαζόμαστε για την ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, οι πράσινες πινακίδες κυκλοφορίας αποτελούν έναν αποτελεσματικό τρόπο που θα αυξήσει την επίγνωση του κοινού. Θα τις υιοθετήσουμε από αυτό το φθινόπωρο, επιδεικνύοντας ότι μια πράσινη επανάσταση έχει ξεκινήσει σε όλη τη χώρα”, αναφέρει η βρετανική κυβέρνηση σε σχετική της ανακοίνωση. Προσθέτει παράλληλα ότι αυτές οι πινακίδες θα αφορούν τα ΙΧ και τα δημόσιας χρήσης οχήματα, αλλά και τους στόλους των εταιριών, με στόχο να δώσουν κίνητρο και στους υπόλοιπους οδηγούς να κάνουν τη μετάβαση και “σε πιο καθαρά αυτοκίνητα”.
Στη Βρετανία ήδη σκέφτονται να αλλάξουν το στόχο τους και να απαγορέψουν την πώληση των αυτοκινήτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης, από το 2040 στο 2035, ενώ σκέφτονται να συμπεριλάβουν σε αυτά και τα υβριδικά. Να σημειωθεί τέλος ότι στη Βρετανία, που αποτελεί αυτή τη στιγμή την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης για οχήματα πολύ χαμηλών ρύπων Ultra Low Emission vehicles (ULEVs), υπάρχουν ήδη 25.500 σταθμοί φόρτισης διαθέσιμοι στο κοινό με άνω το 10% να αφορά σταθμούς ταχείας φόρτισης, ενώ στο “παιχνίδι” έχουν μπει για τα καλά ακόμη και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που παρέχουν στους πελάτες τους εκατοντάδες σημεία φόρτισης…