Η McLaren F1 είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία supercars που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνογνωσία των McLaren και BMW και φυσικά με τη συμβολή του μεγάλου Βρετανού Gordon Murray που έπεισε τον Ron Dennis να τον υποστηρίξει στο συγκεκριμένο project, η βρετανική δημιουργία θεωρείται από πολλούς ως το σημαντικότερο μοντέλο της κορυφαίας κατηγορίας των τεσσάρων τροχών, εκείνο που “γεφύρωσε” τεχνολογικά τα εμβληματικά μοντέλα της 10ετίας του ’80 με αυτά που ακολούθησαν. Όχι μόνο αυτό αλλά το βρετανικό supercar, που είχε σχεδιαστεί για χρήση στο δρόμο κατάφερε να διαπρέψει και σε περιβάλλον πίστας, νικώντας στα ίσια πρωτότυπα που είχαν δημιουργηθεί ειδικά γι’ αυτόν το σκοπό…
Διαβάστε επίσης: Η θρυλική McLaren F1, η… χυλόπιτα της Honda και ο επικός V12 της BMW!
Σύμφωνα και με τις τελευταίες φήμες που κάνουν το γύρο του Διαδικτύου, οι BMW και McLaren βρίσκονται σε συζητήσεις για την σχεδίαση και κατασκευή μιας νέας McLaren F1, η οποία και θα ακολουθήσει την οδό του εξηλεκτρισμού και θα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.
Οι εν λόγω φήμες, αν και ενθουσιάζουν στο άκουσμα τους, καλό είναι να προσεγγίζονται από τους λάτρεις των τεσσάρων τροχών με προσοχή. Ειδικά από τη στιγμή που απουσιάζει από το σχήμα ο Murray, με τον Βρετανό να έχει ιδρύσει την Gordon Murra Automotive και να έχει ήδη παρουσιάσει το εξωπραγματικό και πανάλαφρο T.50, το οποίο αποτελεί έμμεσα το “φυσικό” διάδοχο μοντέλο της αυθεντικής McLaren F1.
Ωστόσο η πρόθεση συνεργασίας μεταξύ των BMW και McLaren πάνω στην κατασκευή ενός μελλοντικού σπορ αυτοκινήτου είναι πραγματική και δεν αποκλείεται, αν αυτές οι συζητήσεις προχωρήσουν σε κάτι πιο χειροπιαστό, να δούμε τελικά και έναν διάδοχο της εμβληματικής McLaren F1. Μένει επίσης να δούμε και το τι θα γίνει μεταξύ των Audi και McLaren και την είσοδο των Γερμανών στην Formula 1 μέσω εξαγοράς μέρους της βρετανικής ομάδας.
Διαβάστε επίσης: Το νηπιακό βήμα της McLaren
Να σημειωθεί ότι η BMW ήταν εκείνη η εταιρεία που κατάφερε τελικά να καλύψει τις ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές που είχε θέσει ο Gordon Murray σχετικά με τον κινητήρα της McLaren F1, αναφορικά με την απόδοση, το βάρος και το μήκος του μοτέρ. Ο εκπληκτικός V12 των 6,1 λίτρων, που βασιζόταν στον S70/2 των Βαυαρών, εξελίχθηκε από τον τότε επικεφαλής Paul Rosche της BMW M. Αν και 16 κιλά βαρύτερος από αυτό που επιθυμούσε ο Murray, στους 627 ίππους, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας ήταν 14% ισχυρότερος από τις αρχικές προδιαγραφές των 250 κιλών και 550 ίππων. Οπότε ο απαιτητικός Murray έβαλε λίγο… νερό στο κρασί του και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.