McLaren: Συνθετικά καύσιμα ως εναλλακτικό των μπαταριών

Τη δική της εναλλακτική απέναντι στα ηλεκτρικά θέλει να δοκιμάσει η McLaren δημιουργώντας ένα υβριδικό μοντέλο που "τρέχει" με συνθετικά καύσιμα.

Βρείτε μας στο
McLaren Speedtail συνθετικά καύσιμα

Η McLaren ως κατασκευαστής υπεραυτοκινήτων και φυσικά με τη συμμετοχή της στη Formula 1, κινείται στην αιχμή της τεχνολογίας στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Ως εταιρία που πιέζει τις τεχνολογικές εξελίξεις στο όριο, η McLaren πιστεύει ότι τα συνθετικά καύσιμα για κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση απέναντι στις μπαταρίες.

Σύμφωνα με συνέντευξη που παραχώρησε ο επιχειρησιακός διευθυντής της βρετανικής εταιρίας Jens Ludmann στο βρετανικό Autocar, η McLaren σκοπεύει να εξελίξει ένα πρωτότυπο για να αποδείξει την αξία των συνθετικών καυσίμων.

Ο Ludmann αναφέρει ότι το project βρίσκεται ακόμη σε εμβρυικό στάδιο, κάτι που ισχύει και για τις τεχνολογίες που αφορούν τα συνθετικά καύσιμα. Τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να ισοφαρίσουν το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στους ρύπους ενός ηλεκτρικού μοντέλου αν ληφθεί υπόψη και το “κόστος” σε ρύπους που απαιτεί η κατασκευή της μπαταρίας.

Το ενδιαφέρον του Ludmann δεν είναι μόνο ακαδημαϊκό. Αν ο υπολογισμός των εκπομπών ρύπων γίνει με αυτόν τον τρόπο στο μέλλον τότε το σενάριο θα μπορούσε να βάλει “δύσκολα” στις πανίσχυρες McLaren παραγωγής όπως είναι η κορυφαία υβριδική Speedtail αλλά και στο φημολογούμενο νέο plug-in υβριδικό supercar που αναμένεται να παρουσιάσουν οι Βρετανοί μέχρι το τέλος του έτους.

“Η τεχνολογία γύρω από τα συνθετικά καύσιμα βρίσκεται ακόμη υπό εξέλιξη, αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι μπορεί να παραχθούν με τη χρήση ηλιακής ενέργειας, να μεταφερθούν εύκολα (σ.σ. σε σταθμό ανεφοδιασμού) και μετά να “περάσουν” σε ένα ρεζερβουάρ (σ.σ. ενός συμβατικού αυτοκινήτου) που γνωρίζουμε σήμερα, τότε υπάρχουν εν δυνάμει οφέλη αναφορικά με τους ρύπους και την πρακτικότητα, τα οποία θέλω πολύ να εξερευνήσω.”, δήλωσε ο Ludmann. Πρόσθεσε επίσης ότι οι σημερινοί κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν με πολύ μικρές μετατροπές, ενώ δεν τα προτείνει ως κάτι που μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά περισσότερο για χρήση σε υβριδικά συστήματα κίνησης.

Τα συνθετικά καύσιμα απαιτούν δέσμευση CO2 για τη δημιουργία τους. Σε συνδυασμό με τις μεγάλες ποσότητες ενέργειας που χρειάζεται για την παραγωγή τους θα μπορούσαν να ισοφαρίσουν τις εκπομπές ρύπων από την εκάστοτε εξάτμιση, αν η ενέργεια προερχόταν από ανανεώσιμες πηγές, τη στιγμή που η καύση τους είναι πιο καθαρή έναντι των ορυκτών καυσίμων.

Με τους μεγάλους κατασκευαστές και τους προμηθευτές τους σε όλο τον κόσμο να έχουν δεσμεύσει ήδη δεκάδες δισ. σε έρευνα και εξέλιξη για ηλεκτρικά οχήματα και τους νόμους και τους κανονισμούς να μπαίνουν σε εφαρμογή σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, η ιδέα των ανθρώπων της McLaren δεν μοιάζει να συμβαδίζει με τις εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία που αφορούν την Ευρώπη. Τουλάχιστον εκείνες που έχουν να κάνουν με την ευρεία και μαζική παραγωγή. Δεν παύει όμως να είναι μια εναλλακτική που θα μπορούσε να παρατείνει τη ζωή του κινητήρα εσωτερικής καύσης ή να δώσει “καθαρότερα” καύσιμα για τα μοτέρ που υπάρχουν ήδη στην αγορά, κάτι που θα μπορούσε να ενδιαφέρει περισσότερο τον υπόλοιπο κόσμο.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr