Το ενεργό cruise control έχει αρχίσει και κάνει την εμφάνιση του σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, θεωρείται πλέον μια τεχνολογία σχεδόν δεδομένη. Για τους δύο τροχούς ωστόσο το ενεργό cruise control είναι μια εμπειρία που δεν έχει βιώσει ακόμη η συντριπτική πλειοψηφία των μοτοσυκλετιστών.
Η BMW Motorrad προχωρά στο επόμενο βήμα λοιπόν και ανακοινώνει την τοποθέτηση του εν λόγω συστήματος στα δίκυκλα της με την αρχή να γίνεται από τις μοτοσυκλέτες. Συνέταιρος των Βαυαρών στην εξέλιξη του συστήματος υπήρξε η Bosch με τους Γερμανούς να ευθύνονται άλλωστε και για τα περισσότερα ανάλογα συστήματα που βλέπουμε και στους τέσσερις τροχούς.
Διαφορές με το αντίστοιχο σύστημα των αυτοκινήτων δεν εντοπίζονται με το BMW Motorrad Active Cruise Control (ACC) να προσαρμόζει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας όχι μόνο βάσει των προτιμήσεων το αναβάτη αλλά και σε σχέση με την απόσταση και την ταχύτητα που έχει το προπορευόμενο όχημα.
Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών αποστάσεων από το προπορευόμενο όχημα, ενώ το ACC προσφέρει μια ακόμη επιλογή. Δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ “άνετης” και “δυναμικής” προσαρμογής στην απόσταση και την ταχύτητα κίνησης του οχήματος που βρίσκεται μπροστά σας αυξάνοντας ή μειώνοντας ανάλογα την επιτάχυνση και την επιβράδυνση με πιο έντονο ρυθμό. Παράλληλα η επιλεγμένη ταχύτητα κίνησης μειώνεται και προσαρμόζεται αυτόματα στις στροφές, αν χρειάζεται, ανάλογα και με την κλίση της μοτοσυκλέτας.
Η BMW Motorrad τονίζει ότι το σύστημα που θα μπει σύντομα στις μοτοσυκλέτες της αναγνωρίζει μόνο οχήματα και όχι πεζούς και λοιπούς χρήστες του δρόμους, ούτε υποδομές και πινακίδες, οπότε δεν έχει και αυτές τις λειτουργίες που βλέπουμε στα αντίστοιχα συστήματα των αυτοκινήτων. Η προσθήκη του πάντως θα είναι για τους ταξιδιώτες ιδιαίτερα καλοδεχούμενη, ειδικά για εκείνους που διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομους.