Αναμενόμενο λίγο πολύ, ήταν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην χώρα μας να ξεκινήσουν πτωτικά σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό Ιανουάριο. Βλέπετε, πέρυσι τους δύο πρώτους μήνες του 2020 όλα κυλούσαν ομαλά στην Ελλάδα καθώς από τα μέσα Μαρτίου είχαμε καραντίνα. Ας δούμε όμως τα σχετικά νούμερα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2021 ήταν στις 7.767 μονάδες, την στιγμή που τον Ιανουάριο του 2020 ήταν στις 9.785 μονάδες. Απόδοση μειωμένη κατά 20,6%. Μειωμένες ήταν και οι ταξινομήσεις νέων δικύκλων από 2.274 πέρυσι, στις 1.704 φέτος (πτώση 25,1%) αλλά και αυτές των λεωφορείων, οι οποίες κατρακύλησαν από τις τις 50 στις 26 (πτώση 48%). Μόνη κατηγορία που παρουσίασε άνοδο ήταν αυτή των φορτηγών, καθώς φέτος είχαμε 739 ταξινομήσεις, έναντι 690 πέρυσι (άνοδος 7,1%).
Στις επιμέρους κατηγορίες τώρα, αυτή των SUV παραμένει η δημοφιλέστερη με μερίδιο αγοράς 44,7%, η οποία μάλιστα παρουσίασε ελάχιστη άνοδο σε σχέση με πέρυσι που ήταν στο 44,5%.
Στην ενεργειακή κατηγορία τώρα, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου είχαν πτώση 10,1% και 5,9% αντίστοιχα (μερίδιο αγοράς 48,2% και 21,8%), ενώ αυτά του φυσικού αερίου ήταν ελάχιστα μειωμένα κατά 0,1% με μερίδιο αγοράς στο 1,7%.
Τέλος, μεγάλη άνοδο παρουσίασαν τα υβριδικά τα οποία πλέον αποτελούν το 22,1% της αγοράς (+10,4%), ενώ αύξηση παρουσίασαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία πλέον έχουν μερίδιο αγοράς 5,0% από 0,6% πέρυσι. Τέλος, το μερίδιο των LPG για τον Ιανουάριο πάντα ήταν στο 1,2%, αυξημένο κατά 1% σε σχέση με πέρυσι.