Μεγάλο το… χάσμα γενεών μεταξύ των MINI

Οι εικόνες μιλούν απο μόνες τους για τη διαφορά σε μέγεθος που υπάρχει μεταξύ του πρώτου Mini σε σχέση με την τελευταία γενιά του μοντέλου.

Βρείτε μας στο
Mini vs MINI

Σχεδιασμένο από τα χέρια του ελληνικής καταγωγής σερ Άλεκ Ισηγόνη, το πρώτο Mini που παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 1959, επηρέασε τον κόσμο των τεσσάρων τροχών όσο λίγα αυτοκίνητα στην ιστορία. Το MINI, έχοντας αλλάξει σημαντικά για να προσαρμοστεί στις επιταγές της αγοράς ζει και βασιλεύει φυσικά μέχρι σήμερα. Ωστόσο η διαφορά σε διαστάσεις μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.

Αφορμή για να θυμηθούμε το θρυλικό μοντέλο για μία ακόμη φορά αποτελεί ένα νέο σετ φωτογραφιών του Γερμανού φωτογράφου Sven Meschner, ο οποίος σε κάποιες από αυτές τις εικόνες, τις οποίες και σας παραθέτουμε, έφερε το “παλιό” Mini αντιμέτωπο με το καινούριο MINI.

Όπως βλέπετε και εσείς οι διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων σε διαστάσεις δεν κρύβονται. Το μήκος του πρώτης γενιάς δίπορτου Mini έφτανε στα μόλις 3.054 χλστ. τη στιγμή που το ύψος του ήταν 1.346 χλστ. και το πλάτος του μόλις 1.397 χλστ. Με μεταξόνιο 2.036 χλστ. αυτό το πρώτο Mini μπορούσε ωστόσο να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού του.

Από την άλλη το μήκος του τελευταίας γενιάς της βασικής έκδοσης του 3θυρου MINI ξεκινά από τα 3.821 χλστ., το πλάτος του φτάνει στα 1.727 χλστ. και μόνο το ύψος του βρίσκεται κοντά σε εκείνο της πρώτης γενιάς, στα 1.414 χλστ. Το μεταξόνιο του παράλληλα φτάνει στα 2.495 χλστ. Σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις λοιπόν αλλά και ανώτερα επίπεδα ευρυχωρίας, όχι ότι προσπαθούμε να κάνουμε κάποιου άλλου είδους σύγκριση μεταξύ των δύο μοντέλων.

Αλήθεια, θα μπορούσε η MINI να κατασκευάσει ένα νέο… Mini σήμερα κοντά στις διαστάσεις τους αυθεντικού, υπολογίζοντας φυσικά και όλες τις σύγχρονες παραμέτρους ασφάλειας (π.χ. ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης κτλ.). Σίγουρα θα έκανε μεγάλη καριέρα στην αγορά της Ιαπωνίας όπου τα Kei cars όπως ονομάζονται έχουν μήκος περί τα 3,5 μέτρα.

Εσάς πώς θα σας φαινόταν η παρουσίαση ενός τέτοιου μοντέλου πόλης από την εταιρία, με λιλιπούτειες για τα σημερινά δεδομένα διαστάσεις και ηλεκτρικό ή συμβατικό μοτέρ;

Φωτογραφίες: Sven Meschner

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • Mini
mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr