Μεταφοραί «Ο Πλανητάρχης»

Η Lincoln είναι ταυτισμένη με τις λιμουζίνες που παραδοσιακά κατασκεύαζε για τον εκάστοτε Πρόεδρο των ΗΠΑ. Με κάποιες εξαιρέσεις...

Βρείτε μας στο

Η Lincoln είναι ταυτισμένη με τις λιμουζίνες που παραδοσιακά κατασκεύαζε για τον εκάστοτε Πρόεδρο των ΗΠΑ. Το πικ-απ Blackwood ξέφυγε από αυτή τη γραμμή – και το μετάνιωσε

Ως υπερπολυτελές διπλοκάμπινο, τετράθυρο ημιφορτηγό, με σκεπαστό χώρο φόρτωσης πίσω κ.λπ., με τα δεδομένα του 2000 το Lincoln Blackwood θα μπορούσε να είναι πρόδρομος των πολυτελών πικ-απ που βλέπουμε στην αγορά τα τελευταία 2-3 χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, το Blackwood δεν ήταν μπροστά από την εποχή του. Απεναντίας, για την ακρίβεια ήταν τόσο πίσω σε πωλήσεις, ώστε το ξέχασε ακόμη και η ίδια η Lincoln που διέκοψε την παραγωγή του άρον-άρον.

Σε διάστημα που δεν έφτασε καν τον ενάμιση χρόνο κατασκευάστηκαν μόλις 3.356 Blackwood. Ίσως η μοίρα του ιδιαίτερου αυτού μοντέλου να μην είχε τη δυνατότητα, εξ ορισμού, να ακολουθήσει διαφορετική πορεία, εφόσον επρόκειτο για ένα θηριώδες όχημα, αλλά χωρίς τετρακίνηση και με περιορισμένη δυνατότητα φόρτωσης, λόγω της κλειστής καρότσας.

Οι 300 ίπποι του V8 κινητήρα των 5,4 λίτρων παρείχαν αρκετή δύναμη στο Blackwood ώστε να μη διασύρεται με αναιμικές επιδόσεις, παρά το αυτόματο κιβώτιο των τεσσάρων σχέσεων.

Στην πράξη όμως οι ιδιοκτήτες έπρεπε να συμμορφωθούν με τα ιδιαίτερα μειονεκτήματά του και να προσαρμόσουν αναλόγως τις δραστηριότητές τους. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να αποφεύγουν τα ολισθηρά εδάφη και να μεταφέρουν φορτία που χωρούσαν καθ’ ύψος στο πίσω μέρος του Lincoln.

Με την αναγωγή σε σημερινές αξίες, το Blackwood θα κόστιζε περί τα 70.000 δολάρια, παρόλο που πλέον τα εναπομείναντα αυτοκίνητα του μοντέλου δεν πωλούνται σαν μεταχειρισμένα πάνω από 10.000 δολάρια. Μάλλον άδοξη κατάληξη για το Lincoln Blackwood, τον προπομπό μιας τάσης που θα εμφανιζόταν περίπου 20 χρόνια μετά τη δική του εξαφάνιση.

mm
Δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ηλεκτρονικά ΜΜΕ από το 1990. Συνεργάτης της εκπομπής Traction από το πρώτο επεισόδιο, ομοίως και του Traction Magazine. Σπούδασε φιλοσοφία και ψυχολογία. Συγγραφέας των βιβλίων «Ayrton Senna A Deus I & II» και «Senna, Το πνεύμα της ταχύτητας». Στο ατύχημα του Niki Lauda ήταν 9 ετών.

E-mail: vtsakiroglou@traction.gr