Μητσοτάκης: “Το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος”

Σε δηλώσεις του ο πρωθυπουργός της χώρας μας Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο υδρογόνο, το οποίο χαρακτήρισε καύσιμο του μέλλοντος.
Μητσοτάκης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στο Forum του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”, «Ο Κόσμος που Αλλάζει», αναφέρθηκε και στο υδρογόνο.

Ο κ. Μητσοτάκης παρέθεσε τα προβλήματα που προκαλεί η ρωσική εισβολή, αυξάνοντας απότομα τις τιμές της ενέργειας και τις πληθωριστικές τάσεις στον κόσμο. «Είναι κρίση πρωτίστως εισαγόμενη αλλά πρέπει να αντιμετωπιστεί και με εθνικούς όρους. Πρέπει να αντιμετωπιστεί με παρεμβάσεις στη χονδρική αγορά και τις τιμές», σημείωσε.

«Θέλουμε σταδιακά να μειώσουμε την εξάρτησή μας από το ρωσικό φυσικό αέριο. Αυτό προσφέρει στη χώρα σημαντικότατες ευκαιρίες να καταστεί ενεργειακός κόμβος, να εισάγει αέριο από την Ανατολική Μεσόγειο είτε μέσω αγωγών, είτε μέσω LNG. Για να εισάγει ηλεκτρική ενέργεια από την Αίγυπτο. Τη μεθεπόμενη ημέρα οποιοσδήποτε αγωγός μπορεί να κατασκευαστεί μας δίνει τη δυνατότητα να βγούμε και στην οικονομία του υδρογόνου το οποίο είναι το καύσιμο του μέλλοντος»

Ειδικοί και στελέχη της αυτοδιοίκησης μίλησαν στο “OT Forum” για το υδρογόνο στην χώρα μας
Η Ελλάδα θα πρέπει να ετοιμάσει το έδαφος για την αξιοποίηση του υδρογόνου σε ενεργοβόρες εφαρμογές που δεν μπορεί να καλύψει ο εξηλεκτρισμός, επισήμαναν ειδικοί. Η Ελλάδα και η Ιταλία συνεργάζονται για την παραγωγή καθαρού υδρογόνου μέσω του προγράμματος «Λευκός Δράκος, ανέφερε ο Βασίλειος Γρηγορίου, πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Advent που συμμετέχει στο εγχείρημα.

H αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων στα ορυκτά καύσιμα αποτελεί επιτακτική ανάγκη προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και να μετριαστεί η κλιματική αλλαγή. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν μπορούν να δώσουν λύση λόγω των μεγάλων διακυμάνσεων της παραγωγής, εξήγησε ο κ. Γρηγορίου, οπότε το υδρογόνο μπορεί να καλύψει το κενό και να συνδυάσει την προστασία του περιβάλλοντος με την ζητούμενη ενεργειακή αυτάρκεια.

Το πρώτο «υδρογονάδικο» στην Ελλάδα λειτούργησε το 2005-06, ανέφερε ο Αθανάσιος Στούμπος, εθνικός εκπρόσωπος στην ΕΕ για το υδρογόνο και διευθυντής του εργαστηρίου Περιβαλλοντικών Ερευνών του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» που δημιούργησε την πειραματική εγκατάσταση. Μάλιστα το πρωτοποριακό πρατήριο προσέφερε υδρογόνο που παραγόταν από ΑΠΕ και είχε επομένως μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Πρατήριο υδρογόνου λειτουργεί και σήμερα στον «Δημόκριτο», όμως η Ελλάδα έχει πλέον χάσει έδαφος στην αξιοποίηση του νέου καυσίμου. «Ως χώρα υστερούμε στην μετατροπή των ιδεών σε πραγματική βιομηχανία που θα φέρει τα πράγματα στην αγορά» είπε ο κ. Στούμπος.

Για τα αυτοκίνητα, αναγνώρισε, οι μπαταρίες ίσως είναι ιδανική λύση. Το υδρογόνο όμως θα είναι αναντικατάστατο σε βαριές βιομηχανίες και μεγάλα οχήματα όπως τρένα, λεωφορεία, απορριμματοφόρα και αεροπλάνα, εφαρμογές στις οποίες οι μπαταρίες σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν.

Ο δήμος Αλίμου ήδη πειραματίζεται με την αξιοποίηση του υδρογόνου σε δημοτικά οχήματα και συστήματα θέρμανσης, ανέφερε ο δήμαρχος Ανδρέας Κονδύλης, ο οποίος μίλησε από τις Βρυξέλλες όπου ταξίδεψε για τη βράβευση του δήμου σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα βιώσιμης κινητικότητας.

Με την αξιοποίηση του υδρογόνου πειραματίζεται εξάλλου και ο δήμος Αγίων Αναργύρων Καματερού, ανέφερε ο Βασίλης Αναλυτής, διευθύνων σύμβουλος του Αναπτυξιακού Οργανισμού του δήμου.

Οι υπεύθυνο οραματίζονται μια σιδηροδρομική γραμμή 8 χιλιομέτρων για τρένα υδρογόνου, έργο που θα βοηθήσει στην βιώσιμη κινητικότητα.

ΠΗΓΗ: Οικονομικός Ταχυδρόμος

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το σκληροτράχηλο pick up αναβαθμίζεται στην plug-in hybrid έκδοσή του με το σύστημα BlueCruise που επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια στον αυτοκινητόδρομο....
Ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης σε όλο τον κύκλο ζωής, με σκοπό την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων......
Στην πίστα καρτ SFi Karting Circuit βρέθηκαν τα μέλη της επιτροπής του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα", για να πάρουν μια τελευταία γεύση από...
Όνομα και... πράγμα η νέα έκδοση του T-Roc, καθώς προσφέρεται πλέον με εμπλουτισμένο εξοπλισμό αλλά και όφελος 5.000 ευρώ!...
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Toyota C-HR+

Το SUV της Toyota με 11ετή εγγύηση και έως 343 ίππους – Που θα το δείτε από κοντά

Honda

Ελληνική αγορά μοτοσικλέτας: Άνοδος στο 11μηνο του 2025 – Οι εταιρείες που “σάρωσαν”

smart #2 δοκιμές εξέλιξης 2025

Ξεκίνησαν οι δοκιμές για το εμβληματικό διθέσιο πόλης – Πότε παρουσιάζεται