Νέα 2η ηλεκτρική γενιά Toyota Mirai που εκπέμπει… νερό!

Χωρίς μπαταρίες, το ηλεκτρικό Mirai είναι η αιχμή του δόρατος της Toyota στην κίνηση με υδρογόνο και η νέα 2η γενιά παρουσιάζεται ακόμη πιο εντυπωσιακή.

Βρείτε μας στο
2020 toyota Mirai

Η Toyota είναι πρωτοπόρος στην κίνηση με κυψέλες υδρογόνου καθώς πιστεύει ότι αυτές είναι το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Με το πρώτης γενιάς Mirai (σημαίνει Μέλλον στα ιαπωνικά) που μπήκε στην παραγωγή το 2014 οι Ιάπωνες ήταν οι 1οι που έφεραν αυτή την τεχνολογία στην ευρεία παραγωγή έπειτα από δύο και πλέον δεκαετίες εξέλιξης. Οι πωλήσεις της 1ης γενιάς Mirai ανήλθαν στις 10.000 μονάδες και με τη νέα γενιά η Toyota στοχεύει ακόμη ψηλότερα.

Ως ηλεκτρικό το Mirai είναι ένα όχημα μηδενικών ρύπων και από την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας με την αξιοποίηση του υδρογόνου το μόνο που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα είναι… καθαρό νερό.

Τώρα, η Toyota μας παρουσιάζει επίσημα τη δεύτερη γενιά του υδρογονοκίνητου ηλεκτρικού μοντέλου της (Fuel Cell Electric Vehicle -FCEV), μια σαφώς πιο εντυπωσιακή πρόταση από πλευράς σχεδίασης έναντι του προηγούμενου με το οποίο δεν μοιράζεται παράλληλα κανένα μηχανικό ή άλλο μέρος του: όλα είναι καινούρια.

2020 toyota Mirai

Η νέα γενιά του Mirai, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό ως concept στο περασμένο Σαλόνι του Tokyo, έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με την πρώτη και πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο μοντέλο. Είναι “χτισμένη” πάνω στην νέα πλατφόρμα των Ιαπώνων TNGA, κάτι που αναμένεται να του προσδώσει ανώτερα δυναμικά χαρακτηριστικά στην συμπεριφορά του, ενώ η κίνηση μεταδίδεται πλέον στους πίσω τροχούς έναντι των εμπρός της προηγούμενης γενιάς. Οι Ιάπωνες κάνουν λόγο για αυξημένα επίπεδα στιβαρότητας και απόκρισης στις εντολές του οδηγού αλλά και χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Αν μη τι άλλο, η εξωτερική σχεδίαση του νέου Mirai είναι εντελώς διαφορετική από του προηγούμενου και σαφώς πιο εντυπωσιακή με την σχεδίαση της οροφής να του προσδίδει coupe χαρακτηριστικά και πιο αρμονικές και κομψές αναλογίες. Τον δικό τους ρόλο στην δημιουργία θετικών εντυπώσεων παίζουν οι μεγάλες πολύμπρατσες ζάντες των 20 ιντσών. Το Mirai είναι ένα μεγάλο σε διαστάσεις μοντέλο με το μήκος του να ανέρχεται στα 4.975 χλστ. ενώ το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 1.885 και 1470 χλστ. αντίστοιχα, τη στιγμή που το μεταξόνιο φτάνει στα 2.920 χλστ.

Το σύγχρονο εσωτερικό παρουσιάζει μια hi-tech εικόνα με σχετικά λιτές γραμμές με την μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών να κυριαρχεί στο πάνω μέρος του ταμπλό και τον πίνακα πληροφοριών του οδηγού να είναι επίσης πλήρως ψηφιακός. Στην ευρύχωρη καμπίνα του το 2ης γενιάς Mirai μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες, μαζί με τον οδηγό, έναντι τεσσάρων του προηγούμενου.

2020 toyota Mirai

Το Mirai χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του και αντικαθιστά επί της ουσίας τις μπαταρίες που φέρουν τα “συμβατικά” και πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλη σημαντική διαφορά έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες είναι ο ταχύτατος χρόνος ανεφοδιασμού των δεξαμενών υδρογόνου αφού απαιτούνται περίπου τρία λεπτά.

Οι Ιάπωνες δεν προχώρησαν στην πλήρη αποκάλυψη των τεχνικών χαρακτηριστικών του συστήματος κίνησης του Mirai αναφορικά με την απόδοση και την αυτονομία του. Από ό,τι καταλαβαίνουμε δεν έχουν μπει ακόμη οι τελευταίες “πινελιές” στην εξέλιξη του. Η Toyota αναφέρει χαρακτηριστικά ότι “στοχεύει σε μια αύξηση της αυτονομίας του Mirai κατά 30% μέσω βελτιώσεων στις κυψέλες υδρογόνου, αλλά και χάρη στις μεγαλύτερες δεξαμενές υδρογόνου που αυξήθηκαν παράλληλα στις τρεις, από δύο. Η αυτονομία της πρώτης γενιάς ανερχόταν στα 500 χλμ. και στόχος για τη δεύτερη γενιά είναι τα 650 χλμ. σύμφωνα με την Toyota.

“Κυνηγήσαμε τον στόχο να κάνουμε ένα αυτοκίνητο που οι πελάτες μας θα θέλουν να οδηγούν όλη την ώρα, ένα αυτοκίνητο που έχει ελκυστικό σχεδιασμό και το είδος της δυναμικής απόδοσης που μπορεί φέρει χαμόγελα στο πρόσωπο του οδηγού”, δήλωσε σχετικά ο Yoshikazu Tanaka, ο αρχιμηχανικός της νέας γενιάς του Mirai. Ο Ιάπωνας υπογράμμισε παράλληλα πως θέλει τους πελάτες της εταιρίας να επιλέξουν το υδρογονοκίνητο μοντέλο τους όχι γιατί είναι FCEV αλλά πολύ “απλά γιατί το θέλουν και απλά τυχαίνει να είναι FCEV”.

Το 2ης γενιάς Mirai θα είναι αρχικά διαθέσιμο στις αγορές της Ιαπωνίας, της Β. Αμερικής και της Ευρώπης με το εμπορικό του λανσάρισμα να έχει τοποθετηθεί προς τα τέλη του 2020.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr