Νέα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Maxxis

Η Maxxis παρουσίασε – με την υποστήριξη της Ford – τα νέα ελαστικά επιδόσεων Victra Sport 5 σε ειδική εκδήλωση στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών




Μπορεί η ονομασία Maxxis να φέρνει στον νου των πιο μυημένων ελαστικά για off road χρήση, όμως η συγκεκριμένη εταιρεία διαθέτει αξιοσημείωτη τεχνογνωσία και στα ελαστικά δρόμου.

Πρόσφατα, μάλιστα, παρουσίασε τα νέα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Victra Sport 5, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να… γνωρίσουμε σε ιδανικές συνθήκες, στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών. Αρωγός στο εγχείρημα ήταν και η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford, η οποία προσέφερε τα Ford Fiesta ST, Ford Focus (βενζίνης και πετρελαίου) και μία Mustang 2.3, ώστε η παρουσίαση να επεκταθεί, πέραν της θεωρίας, στην πράξη και να γίνουν κατανοητές οι διαφορές των ελαστικών στο εκάστοτε όχημα.

Maxxis
Ιδρύθηκε το 1967 στην Ταϊβάν με την ονομασία Cheng Shin Rubber, ενώ σε αρκετές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, όπου αντιπροσωπεύεται από το 1988, λειτουργεί ως Maxxis. Αν και αρχικά κατασκεύαζε μόνο ελαστικά ποδηλάτων, στην πορεία έφτασε να παράγει ελαστικά για επιβατικά αυτοκίνητα, 4×4, λεωφορεία, φορτηγά, μοτοσυκλέτες, ATV, ακόμη και καρτ. Σήμερα, η Maxxis βρίσκεται μεταξύ των 10 μεγαλύτερων κατασκευαστών ελαστικών στον πλανήτη, έχοντας κύκλο εργασιών σε 170 χώρες, πολλές εκ των οποίων και στην Ευρώπη. Τα τελευταία χρόνια έχει δώσει έμφαση στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης (R&D), ενώ μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι συνεργάζεται με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων και η Ford.

Στην πίστα
Η οδήγηση σε πίστα είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα ελαστικά, καθώς λόγω της υψηλής πρόσφυσης δοκιμάζονται ταυτόχρονα η απόδοση και η αντοχή τους. Όσον αφορά τα Victra Sport 5, οι άνθρωποι της Maxxis θέλησαν να πετύχουν καλύτερες επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, στοχεύοντας παράλληλα στη βελτίωση της «πληροφόρησης» που αυτά παρέχουν στον οδηγό μέσω της αίσθησης στο τιμόνι. Έτσι, αναζητώντας τη χρυσή τομή για τα παραπάνω, βελτίωσαν τη γόμα και προχώρησαν σε τρισδιάστατη χάραξη του πέλματος των ελαστικών. Αυτό φάνηκε να αποδίδει και στην πράξη, καθώς αν και οδηγήσαμε ελαστικά σε διαφορετικά αυτοκίνητα, αυτά είχαν κοινά χαρακτηριστικά. Ο σπορ χαρακτήρας και η φιλική συμπεριφορά επιτρέπουν στον οδηγό να δοκιμάσει τα όρια, έχοντας διαρκώς την κατάλληλη «πληροφόρηση» από το τιμόνι, αναφορικά με την πρόσφυση στο οδόστρωμα. Από τη στιγμή που αυτό συμβαίνει στο απόλυτο περιβάλλον μιας πίστας, τότε μπορεί να συμβεί και στην καθημερινή μετακίνηση, όπου η οδήγηση είναι πολύ πιο συντηρητική.

Τα ελαστικά Maxxis Victra Sport 5 διατίθενται σε πολλές διαστάσεις, προσφέροντας ποικιλία επιλογών ανάλογα με τις «ανάγκες» του εκάστοτε αυτοκινήτου.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr