Νέα ευρωπαϊκή επένδυση της Kia στους κινητήρες

Επένδυση ύψους 70 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε η Kia στο εργοστάσιο στη Žilina της Σλοβακίας για την παραγωγή των νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης Smartstream και υβριδικών κινητήρων.

Βρείτε μας στο
Kia εργοστάσιο Zilina Σλοβακία

Η επένδυση της Kia στο εργοστάσιο της στη Σλοβακία είχε στόχο το μετασχηματισμό της μίας από τις τέσσερις γραμμές συναρμολόγησης κινητήρων του εργοστασίου από ντίζελ σε βενζίνη. Στο εξής η Kia θα κατασκευάζει σε 3 γραμμές παραγωγής μικρού κυβισμού κινητήρες βενζίνης, υψηλής απόδοσης, συμβατούς με υβριδικά συστήματα, ενώ η τέταρτη αφορά στον πρόσφατης Smartstream γενιάς κινητήρα ντίζελ 1,6 λίτρων.

Αυτή η επένδυση επιτρέπει την παραγωγή της πρόσφατης γενιάς κινητήρων Smartstream, που βασίζονται στα νέα μοτέρ 1,5 λίτρων Kappa και 1,6 λίτρων Gamma T-GDi -τούρμπο άμεσου ψεκασμού βενζίνης. Αυτοί οι νέοι τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες θα αποτελέσουν την βάση για τον εξηλεκτρισμό και την μείωση των εκπομπών ρύπων της εταιρείας στην Ευρώπη.

Διαβάστε επίσης – Kia: Με νέα πλατφόρμα για τα στρατιωτικά της οχήματα

Και οι δύο νέοι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί για να υποδέχονται το υβριδικό 48V σύστημα ECODynamics + της Kia. Επιπλέον, ο Gamma κινητήρας 1.6 T-GDi έχει σχεδιαστεί για να υποδέχεται υβριδικές τεχνολογίες καθώς η μάρκα μελετά μια ευρύτερη γκάμα με νέες μελλοντικές εκδόσεις.

“Η συνεχής επένδυση στο εργοστάσιό μας στη Σλοβακία θα μας βοηθήσει να ανταποκριθούμε στις αυξανόμενες απαιτήσεις των Ευρωπαίων οδηγών’, σχολιάζει ο Emilio Herrera, COO της Kia Motors Ευρώπης και προσθέτει: “Έχουμε ήδη διαπιστώσει μια σημαντική αύξηση της ζήτησης για τα ηλεκτρικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Αυτή η επένδυση σε μια προηγμένη γραμμή παραγωγής κινητήρα απελευθερώνει την δυνατότητά μας να φέρουμε εξηλεκτρισμένα σύνολα σε ένα ευρύτερο πελατολόγιο”.

“Για την ώρα, πάνω από το ένα τέταρτο των αυτοκινήτων που πουλά η Kia στην Ευρώπη αναλογεί σε κάποια εξηλεκτρισμένη έκδοση (48V Hybrid, Hybrid PHEV, BEV), ένα ποσοστό που θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια”, υπογραμμίζει ο Herrera.

Διαβάστε επίσης: Νέα έκδοση GT Line για το Kia Stonic

Σύμφωνα με την Kia η επένδυση της στη Žilina αναδεικνύει αυτό το εργοστάσιο ως κορυφαίο παγκοσμίως στην παραγωγή υβριδικών συστημάτων κίνησης. Η γραμμή συναρμολόγησης για το νέο 1.5 T-GDi κινητήρα λειτουργεί παράλληλα με μια νέα γραμμή παραγωγής για τον 1.6 T-GDi. Επίσης, στη Žilina κατασκευάζεται και ο “Smartstream” κινητήρας ντίζελ 1,6 λίτρων και οι υβριδικοί 48V κινητήρες ντίζελ, που απαντώνται στην γκάμα των Kia Ceed, XCeed και Kia Sportage.

Σχεδιασμένα στην Κορέα, κατασκευασμένα στην Ευρώπη
Οι νέοι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί εσωτερικά από το τμήμα Έρευνας και Τεχνολογίας της Kia στη Namyang της Κορέας. Οι ομάδες των ειδικών εξέλιξης συστημάτων ισχύος έχουν βελτιώσει την απόδοση των κινητήρων και την ροπή τους σε ένα ευρύτερο φάσμα των πιο συχνά χρησιμοποιούμενων στροφών ανά λεπτό. Επίσης, η ενσωμάτωση της υβριδικής τεχνολογίας της Kia ήταν η βάση για την εξέλιξη και των δύο κινητήρων.

Αυτοί οι νέας γενιάς κινητήρες αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Kia για μία πληρέστερη γκάμα κινητήριων συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών, ηλεκτρικών και κινητήρων εσωτερικής καύσης που να ικανοποιούν τις ανάγκες διαφορετικών προφίλ οδηγών.

Smartstream για περισσότερη ισχύ και χαμηλότερες εκπομπές
Ο νέος 1.5 T-GDi κινητήρας αντικαθιστά τον 1.4 T-GDi της Kia και θα τοποθετηθεί στο μέλλον σε διάφορα μοντέλα παραγωγής. Με ισχύ 160 ίππων, ​​ο νέος κινητήρας Kappa δεν είναι μόνο 14% πιο ισχυρός από τον προκάτοχό του που απέδιδε 140 ίππους. Επιπρόσθετα, έχει 4,5% περισσότερη ροπή (στα 253 Nm) και είναι έως και 7% πιο οικονομικός σε καύσιμα και εκπομπές καυσαερίων.

Ο νέος κινητήρας Gamma είναι μια αναβάθμιση του υπάρχοντος 1.6 T-GDi της Kia υιοθετώντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες «Smartstream» της εταιρείας για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 8%, σε σύγκριση με το προηγούμενο σύνολο. Εν τω μεταξύ, η ισχύς έχει αυξηθεί από τους 177 στους 180 ίππους. Η μέγιστη ροπή παραμένει στα 265 Nm.

Και οι δύο νέοι κινητήρες διαθέτουν τις προηγμένες καινοτομίες, που έχουν σχεδιαστεί για την μείωση των εκπομπών και τη βελτίωση των επιδόσεων. Αυτές οι καινοτομίες περιλαμβάνουν το σύστημα συνεχούς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) και ένα σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης (LP-EGR) για την βελτίωση της απόδοσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

Επίσης, οι κινητήρες διαθέτουν μπεκ ψεκασμού υψηλότερης πίεσης και φίλτρα σωματιδίων βενζίνης (GPF) για μειωμένες εκπομπές σωματιδίων. Εκτός από τη μείωση των εκπομπών, οι νέες τεχνολογίες βελτιώνουν την αποδοτικότητα των κινητήρων, με περισσότερη ισχύ και ροπή διαθέσιμη σε χαμηλότερες σ.α.λ..

Διαθεσιμότητα μοντέλων
Η Kia θα αποκαλύψει περισσότερες πληροφορίες για το λανσάρισμα των νέων εκδόσεων κινητήρων πριν το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών κινητήρων 48V εσωτερικής καύσης, των υβριδικών και των plug-in υβριδικών.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr