Νέα Maserati Ghibli Hybrid, η 1η υβριδική Maserati

Με τη νέα Maserati Ghibli Hybrid η ιταλική εταιρία αποκάλυψε το πρώτο υβριδικό μοντέλο στην ιστορία της. Με 330 ίππους συνδυαστική ισχύ.

Βρείτε μας στο
2020 Maserati Ghibli Hybrid

Η νέα Ghibli Hybrid είναι το πρώτο μοντέλο της Maserati σε αυτή τη νέα εποχή εξηλεκτρισμού που ξεκινά και επίσημα για την ιταλική εταιρία. Αργότερα και συγκεκριμένα την επόμενη χρονιά θα δούμε και τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας με σήμα την τρίαινα, στα “πρόσωπα” των GranTurismo και GranCabrio.

Όπως αναφέρουν και οι ίδιοι οι Ιταλοί η παρουσίαση του ήπιου υβριδικού συστήματος τους με πρώτο αποδέκτη την Ghibli μόνο τυχαία δεν είναι. Το ιταλικό sedan αποτελεί το best seller τους με περισσότερες από 100.000 πωλήσεις από το 2013 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μέχρι και σήμερα.

Η Ghibli είναι ένα αυτοκίνητο μεγάλων διαστάσεων με το μήκος της να φτάνει στα 4.971 χλστ., το πλάτος στα 1.945 χλστ. και το ύψος της στα 1.461, με το μεταξόνιο να παρουσιάζεται επίσης “γενναιόδωρο” και να φτάνει στα 2.998 χλστ. Η ευρύχωρη καμπίνα της συνοδεύεται και από έναν αντίστοιχων διαστάσεων χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 500 λίτρα, ενώ το μέσο βάρος της -ανάλογα με την έκδοση- φτάνει στα 1.950 κιλά.

Εξωτερικά η Maserati Ghibli Hybrid παρουσιάζεται και ελαφρώς ανανεωμένη έναντι του μοντέλου που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η γρίλια μπροστά έχει ανασχεδιαστεί, ενώ πλήρως ανασχεδιασμένο παρουσιάζεται και το “εσωτερικό” των πίσω φωτιστικών σωμάτων που φέρνει ξανά στην παραγωγή το χαρακτηριστικό σχήμα “μπούμερανγκ” που είχαμε δει στη 3200 GT.

Η Maserati επέλεξε το μπλε χρώμα για τις υβριδικές εκδόσεις της και αυτό το βλέπουμε τόσο στα χαρακτηριστικά “βράγχια” στα εμπρός φτερά της Ghibli, όσο και στις δαγκάνες των φρένων, ενώ παρουσία έχει, σε διάφορα σημεία, και στο εσωτερικό.

Σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις η Ghibli Hybrid φέρει ένα νέο σύστημα πολυμέσων με μεγαλύτερη οθόνη αφής που φτάνει πλέον στις 10,1 ίντσες έναντι των 8,4 ιντσών, ενώ προσφέρει σύμφωνα με τους Ιταλούς πλήρη εξατομίκευση. Νέος είναι και ο πίνακας πληροφοριών του οδηγού στον οποία έχουν ενσωματωθεί και όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.

H υβριδική Ghibli κινείται από ένα εν σειρά 4κύλινδρο υπετροφοδορούμενο μοτέρ βενζίνης με χωρητικότητα δύο λίτρων. Το μοτέρ φέρει και δεύτερο ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 48V (αγνώστων λοιπών στοιχείων), ενώ οι μπαταρίες του συστήματος βρίσκονται στο πίσω μέρος για πιο σωστή κατανομή των βαρών.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος ανέρχεται στους 330 ίππους και τα 450 Nm ροπής στις 5.750 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Χάρη σε αυτή την απόδοση η διαδικασία για τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ανέρχεται στα 255 χλμ./ώρα. Οι Ιταλοί ανακοινώνουν παράλληλα και 35,5 μέτρα ως την απόσταση που χρειάζεται η Ghibli για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η συνδυασμένη κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP ανέρχεται στα 8,5-9,6 λίτρα ανά 100 χλμ. Αναφέρουν επίσης ότι ο ήχος που θα εκπέμπουν οι εξατμίσεις είναι σύμφωνος με το πνεύμα της Maserati, κάτι που μένει να δούμε και στην πράξη.

Το σύστημα πέδησης της πρώτης υβριδικής Maserati στην ιστορία αποτελείται από εμπρός δίσκους διαμέτρου 345 χλστ. οι οποίοι συνεργάζονται με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων, ενώ για τον πίσω άξονα βλέπουμε μονοπίστονες δαγκάνες και δίσκους με διάμετρο στα 330 χλστ.

Το ντεμπούτο του με την υβριδική Ghibli κάνει και το πρόγραμμα Maserati Connect που δίνει στον κάτοχο του οχήματος διαρκή πρόσβαση σε διάφορες πληροφορίες, επιτρέπει την αλληλεπίδραση αλλά και τις ασύρματες αναβαθμίσεις για το λογισμικό διαφόρων συστημάτων .

Δείτε το σύντομο video που έφτιαξαν οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρίας για τη νέα Maserati Ghibli Hybrid και ακολούθως την αναλυτική παρουσίαση του sedan τους.

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0r1XG5MP7Ns” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/vue4cVLNjI8″ frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr