Η Skeleton Technologies είναι μια από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην εξέλιξη υπερπυκνωτών που έχουν ως βάση το γραφένιο. Σε συνεργασία με το γερμανικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Karlsruhe οι Εσθονοί ανακοινώνουν τώρα τη δημιουργία και εξέλιξη ενός νέου τύπου μπαταρίας με βάση το γραφένιο η οποία θα χρειάζεται μόλις 15 δευτερόλεπτα για να φορτιστεί.
Σε σχετική της ανακοίνωση η Skeleton Technologies αναφέρει ότι για να το πετύχει αυτό κατάφερε να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένας υπερυκνωτής (κυρίως οι ταχύτατοι χρόνοι φόρτισης και η μικρή φθορά με τη χρήση) με εκείνα μιας συμβατικής μπαταρίας ιόντων λιθίου που είναι η μεγαλύτερη χωρητικότητα. Αυτό που δεν μας λένε είναι η χωρητικότητα που έχει η μπαταρία τους που χρειάζεται μόλις 15 δευτερόλεπτα για να φορτιστεί πλήρως.
Ίσως ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό αλλά οι Εσθονοί ανακοινώνουν παράλληλα πως υπέγραψαν πρόσφατα με μεγάλο κατασκευαστή αυτοκινήτων, τον οποίο και δεν κατονομάζουν, μια πρόθεση συνεργασίας ύψους ενός δισ. ευρώ ώστε η συγκεκριμένη τεχνολογία να φτάσει και στην ευρεία παραγωγή. Δεν αποκλείεται αυτός ο κατασκευαστής να προέρχεται από τη Γερμανία με τη Skeleton να επιθυμεί να τις δεί να βλέπουν το φως της παραγωγής έως και το 2023… Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως και η Tesla φαίνεται να βρίσκεται σε αντίστοιχο μονοπάτι. Η αμερικάνικη εταιρία εξαγόρασε το 2019 τη Maxwell Technologies, η οποία ασχολείται επίσης με την κατασκευή υπερπυκνωτών θέλοντας να “μεταβιβάσει” μέρος αυτής της τεχνολογίας στις μελλοντικές της μπαταρίες.
Σε σχέση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου οι υπερπυκνωτές μπορούν να φορτίστούν και να αποφορτιστούν ταχύτατα, ενώ έχουν και πολύ μικρή φθορά κάτι που τους επιτρέπει εκατοντάδες χιλιάδες κύκλους φόρτισης. Η υπερμπαταρία της Skeleton έρχεται να λύσει μια για πάντα το “πρόβλημα” των σημερινών μπαταριών που είναι οι αργοί χρόνοι φόρτισης, οι σχετικά περιορισμένοι κύκλοι φόρτισης που μετρούνται, στην καλύτερη των περιπτώσεων, σε μερικές χιλιάδες.
Οι άνθρωποι της Skeleton Technologies αναφέρουν επίσης πως προς το παρόν τουλάχιστον, η τεχνολογία τους δεν προσφέρει μια οριστική λύση αλλά πως οι υπερμπαταρίες τους θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου μειώνοντας έτσι σημαντικά το βάρος τους σε ένα αυτοκίνητο αλλά και τους χρόνους φόρτισης. Οι μπαταρίες τους είναι επίσης συμβατές και με συστήματα κίνησης που χρησιμοποιούν κυψέλες υδρογόνου. Οψόμεθα.