Περισσότερες επιλογές έχουν πλέον οι Έλληνες αναφορικά με τις εκδόσεις του νέου A5 με την ελληνική αντιπροσωπεία να διαθέτει τις e-hybrid εκδόσεις του μοντέλου της επιπλέον των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Διαβάστε επίσης: Διαθέσιμα για παραγγελία τα ισχυρότερα θερμικά SUVs στην ιστορία της (+τιμές)
Το νέο Audi A5 e-hybrid είναι διαθέσιμο στη στάνταρ έκδοση και την έκδοση S line με ισχύ 299 και 367 ίππων αντίστοιχα. Η κατασκευή τους βασίζεται πάνω στην Premium Πλατφόρμα Εσωτερικής Καύσης (Premium Platform Combustion – PPC) και η νέα γενιά μπαταριών HV διαθέτει περίπου 45% μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα και σε συνδυασμό με την αυξημένη απόδοση πέδησης η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει κατά το πρότυπο WLTP έως και και 108 χιλιόμετρα.
Τα νέα Audi A5 Avant e-hybrid quattro και Audi A5 Sedan e-hybrid quattro με το σύστημα κίνησης των 299 ίππων επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα και με τους και 367 ίππους σε 5,1 δευτερόλεπτα και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος. Όλοι οι εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα τα 250 χλμ./ώρα. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η ταχύτητα του Α5 περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Το στρατιωτικό όχημα που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το quattro της Audi
Η καρδιά των νέων A5 PHEV μοντέλων είναι η νέα μπαταρία υψηλής τάσης στο πίσω μέρος του οχήματος. Η Audi αύξησε τη χωρητικότητά της μπαταρίας στα 25,9 kWh (καθαρή 20,7 kWh). Η μέγιστη ισχύς φόρτισης AC έχει αυξηθεί στα 11 kW. Αυτή η αύξηση της ισχύος μειώνει τον χρόνο φόρτισης από 0 σε 100% σε μόλις 2,5 ώρες.
Η Audi έχει επίσης αυξήσει σημαντικά την απόδοση πέδησης με ανάκτηση ενέργειας και ο οδηγός μπορεί πλέον να προσαρμόσει τον βαθμό ανάκτησης στη λειτουργία EV χρησιμοποιώντας τους μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι. Το νέο A5 e-hybrid ουσιαστικά λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο, προκειμένου να αξιοποιήσει πλήρως τη διαθέσιμη φόρτιση της μπαταρίας προς τον προορισμό του οδηγού. Όταν ενεργοποιηθεί αυτή η λειτουργία, το όχημα ανακτά ενέργεια αυτόματα. Αυτό βασίζεται σε δεδομένα διαδρομής που είναι αποθηκευμένα στο σύστημα πλοήγησης. Τα νέα A5 e-hybrid quattro μπορούν επίσης να ανακτήσουν ενέργεια αυτόματα χωρίς ενεργή καθοδήγηση διαδρομής.
Η υβριδική διαχείριση στα νέα μοντέλα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ενεργειακή απόδοση, την ευελιξία και τη μέγιστη άνεση και επιλέγει αυτόματα τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας. Δύο τρόποι λειτουργίας είναι διαθέσιμοι: “EV” και “hybrid”. Στη λειτουργία EV, τα PHEV μοντέλα λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Κατά την οδήγηση σε hybrid λειτουργία, το υβριδικό σύστημα διαχείρισης διατηρεί ένα συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης όπως απαιτείται, προκειμένου να εξοικονομήσει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια, για παράδειγμα για ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη. Κατά την επιβράδυνση μπορούν να ανακτηθούν έως και 88 kW ισχύος και να τροφοδοτήσουν αυτή την ενέργεια στην HV μπαταρία. Όταν λειτουργεί ως γεννήτρια, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να καλύψει έως το 90% όλων των διαδικασιών επιβράδυνσης.
Η ισχύς του ηλεκτρικού κινητήρα φτάνει τους 143 ίππους. Το μοτέρ είναι ενσωματωμένο στο κέλυφος του επτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα με ισχύ 367 ίππων είναι 500 Nm και 450 Nm στον κινητήρα των 299 ίππων.
Παράλληλα, χάρη στη νέα E3 αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών που χρησιμοποιείται στην Premium Πλατφόρμα Εσωτερικής Καύσης (PPC), ο βαθμός ανάκτησης στη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης (EV mode) μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα χρησιμοποιώντας τους μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι, όπως και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Ο αριστερός μοχλοδιακόπτης (μείον) χρησιμοποιείται για την αύξηση του ηλεκτρικού φρεναρίσματος και ο δεξιός μοχλοδιακόπτης (συν) για τη μείωση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας. Στο επίπεδο μηδέν, τα e-hybrid μοντέλα κινούνται ελεύθερα χωρίς το μοτέρ να επιβραδύνει το αυτοκίνητο όταν το πόδι σηκώνεται από το πεντάλ του γκαζιού, κάτι που γίνεται μόνο όταν πατηθεί το πεντάλ του φρένου.
Κατά την οδήγηση σε υβριδική λειτουργία, το υβριδικό σύστημα διαχείρισης διατηρεί την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο απαραίτητο επίπεδο για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας για μετέπειτα χρήση, για παράδειγμα για ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη. Η μπαταρία φορτίζεται με σκοπό τη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης και την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φορτίζει την μπαταρία μόνο σε ταχύτητες πάνω από 65 χλμ./ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, το επίπεδο φόρτισης απλά διατηρείται. Αυτό μεγιστοποιεί τον βαθμό απόδοσης και επιτρέπει τη μερική ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη ή σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με αυτόν τον τρόπο έως και 75%. Αυτό διασφαλίζει ότι η μπαταρία φορτίζεται με μέγιστο βαθμό απόδοσης κατά την οδήγηση. Για να αυξηθεί η φόρτιση της μπαταρίας πάνω από 75%, απαιτείται φόρτιση AC.
Όπως και στα Α5 μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, έτσι και τα PHEV μοντέλα διαθέτουν πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Μερικά στοιχεία βασικού εξοπλισμού είναι το σύστημα τετρακίνησης quattro, το σύστημα πλοήγησης με πανοραμική οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών, ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών και η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου. Επιπρόσθετα, τα e-hybrid μοντέλα διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών και ζάντες 18 ιντσών (299 ίπποι) ή 19 ιντσών 367 ίπποι.
Ο χώρος αποσκευών της έκδοσης Avant έχει χωρητικότητα 361 λίτρα και η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40:20:40 – αυξάνει τον όγκο στα 1.306 λίτρα. Ενώ, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών στην έκδοση Sedan είναι 331 έως 1.175 λίτρα. Το σύστημα κλιματισμού 3 ζωνών λειτουργεί κατά την οδήγηση σε EV και υβριδική λειτουργία και ηλεκτρικά πριν την εκκίνηση του οχήματος. Εάν είναι επιθυμητό, ο βοηθητικός κλιματισμός θα εξασφαλίσει μια άνετη εσωτερική θερμοκρασία ακόμα και πριν μπει ο οδηγός στο αυτοκίνητο. Μπορεί να προγραμματιστεί απευθείας στο όχημα ή μέσω της εφαρμογής myAudi.
Ο κινητήρας e-hybrid quattro των ίππων φέρει στάνταρ τη σχεδίαση S line, το πακέτο black exterior με λεπτομέρειες στο εξωτερικό σε μαύρο και φιμέ τζάμια – δημιουργώντας μια ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση. Όπως και με το Audi S5, το e-hybrid quattro με ισχύ 367 ίππων διαθέτει προβολείς LED plus και πίσω φώτα LED pro. Επιπρόσθετα, τον πλούσιο βασικό εξοπλισμού του S line e-hybrid quattro συμπληρώνουν το σύστημα στάθμευσης Park Assist Plus με ένδειξη απόστασης και κάμερα οπισθοπορείας, τα σπορ καθίσματα σε συνδυασμό δέρματος/συνθετικού δέρματος, η S σπορ ανάρτηση, οι ζάντες 19 ιντσών και οι κόκκινες δαγκάνες φρένων, που ολοκληρώνουν τον εκτεταμένο στάνταρ εξοπλισμό. Όλα τα μοντέλα A5 είναι επίσης εξοπλισμένα με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.
Οι τιμές των νέων A5 plug-in hybrid στην ελληνική αγορά έχουν ως εξής:
A5 Sedan
Progressive e-hybrid quattro S tronic 299 PS: 64.980 ευρώ
S line e-hybrid quattro S tronic 367 PS: 72.980 ευρώ
A5 Avant
Progressive e-hybrid quattro S tronic 299 PS: 66.980 ευρώ
S line e-hybrid quattro S tronic 367 PS: 74.980 ευρώ