Η Audi αλλάζει τα ονόματα των μοντέλων της με εκείνα που φέρουν μονούς αριθμούς να υποδεικνύουν ότι φέρουν συμβατικούς κινητήρες και μοτέρ που υποστηρίζονται από ήπια υβριδικά συστήματα, ενώ εκείνα που χρησιμοποιούν ζυγούς αριθμούς να είναι ηλεκτρικά. Έτσι το νέο A4 γίνεται A5 στη νέα εποχή της γερμανικής εταιρείας που προχώρησε στην αποκάλυψη της sedan και station wagon έκδοσης.
Διαβάστε επίσης: Στην Ελλάδα το ανανεωμένο Audi A3. Ξεκινά κάτω από…
Βασισμένο στη νέα Premium Platform Combustion (PCC) πλατφόρμα της Audi που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για μοντέλα με θερμικούς κινητήρες το νέο A5 είναι ένα σημαντικά μεγαλύτερο αυτοκίνητο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μήκος φτάνει τα 4.829 χλστ. με το πλάτος και το ύψος να βρίσκονται στα 1.860 και 1.460 χλστ. αντίστοιχα για το sedan αλλά και station wagon, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.892 χλστ.
Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 445 λίτρα για το sedan και από τα 476 για το A5 Avant, ενώ μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση των καθισμάτων έως και τα 1.299 και 1.424 λίτρα αντίστοιχα.
Διαβάστε επίσης: Το νέο Audi A3 allstreet διαθέσιμο για test drive
Οι μεγάλες διαστάσεις υποδεικνύουν ανάλογους χώρους για πέντε επιβαίνοντες και τις αποσκευές τους, ενώ σχεδιαστικά οι Γερμανοί τις εκμεταλλεύτηκαν και δημιούργησαν ένα ελκυστικό στην όψη αυτοκίνητο με coupe στοιχεία στο πίσω μέρος αλλά και έντονο δυναμισμό που απορρέει από τη σχεδίαση των προφυλακτήρων αλλά και τα εμφανώς φουσκωμένα φτερά, ενώ στη μοντέρνα εικόνα συμβάλλουν τα φωτιστικά σώματα στο εμπρός αλλά και το πίσω μέρος -πίσω είναι OLED.
Στην καμπίνα του A5 κυριαρχούν οι OLED οθόνες του νέου ταμπλό με τον οδηγό να ενημερώνεται από μία με διαγώνιο στις 11,9 ίντσες αλλά και από HUD, ενώ εκείνη του multimedia συστήματος που βρίσκεται δίπλα της είναι αφής και έχει διαγώνιο στις 14,5 ίντσες. Επιπλέον, για τον συνοδηγό υπάρχει προαιρετικά μια οθόνη αφής που προορίζεται αποκλειστικά γι’ αυτόν με τη διαγώνιο σε αυτή την περίπτωση να φτάνει τις 10,9 ίντσες.
Το Audi A5 φέρνει μαζί του νέο ύπια υβριδικό σύστημα υποστήριξης λειτουργίας των θερμικών κινητήρων MHEV plus το οποίο έχει ηλεκτρικό κύκλωμα 48 volt και σύμφωνα με την Audi επιτρέπει μερικώς και την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Η απόδοση του συστήματος μπορεί να φτάσει έως και τους 24 ίππους και τα 230 Nm ροπής, ενώ κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης η ανάκτηση της ηλεκτρικής ενέργειας φτάνει έως και τα 25 kW.
Αρχικά στη βάση των κινητήρων του νέου A5 βρίσκεται ο δίλιτρος TFSI σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με 150 και 204 ίππους με τη δεύτερη έκδοση να συνδυάζεται και με σύστημα 4κίνησης quattro ultra, ενώ το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Ακολουθεί ο δίλιτρος TDI επίσης με 204 ίππους αλλά και 400 Nm ροπής που αποδίδονται σταθερά μεταξύ 1.750 και 3.250 σ.α.λ., ενώ και εδώ υπάρχει επιλογή μεταξύ κίνησης στους εμπρός τροχούς ή σε όλους.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται -προς το παρόν τουλάχιστον- ενός υπερσυμπιεστή αλλά και του ήπιου υβριδικού συστήματος αποδίδει 367 ίππους. Η ροπή φτάνει και στους τέσσερεις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Σύμφωνα με την Audi το νέο A5 που θα κατασκευάζεται στη Γερμανία στο Neckarsulm θα είναι διαθέσιμο σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές τον ερχόμενο Νοέμβριο, ενώ η δυνατότητα παραγγελίας του στη Γερμανία έχει ήδη ξεκινήσει.