Το νέο Audi A5 ήρθε για να αντικαταστήσει το A4 στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας που αλλάζει την ονοματοδοσία των μοντέλων της, με τους μονούς αριθμούς να αντιπροσωπεύουν πλέον τις προτάσεις που φέρουν συμβατικούς κινητήρες και τους ζυγούς αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Διαβάστε επίσης: Το best seller της Audi στην Ελλάδα δεν είναι SUV – Ποιο είναι και πόσο κοστίζει
Σε δύο δύο εκδόσεις αμαξώματος sedan και station wagon (Avant), το νέο Audi A5 εκφράζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γερμανικής εταιρείας και θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις νέες εκδόσεις: ως A5 Sedan, S5 Sedan, A5 Avant και S5 Avant. Αυτές οι εκδόσεις είναι τα πρώτα μοντέλα που κυκλοφορούν βασισμένα στην Premium Platform Combustion (PPC), τη νέα πλατφόρμα για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης με το A5 να κατασκευάζεται στο Neckarsulm της Γερμανίας.
Ο αντικαταστάτης του A4 έχει τροποποιημένες αναλογίες με το μακρύ μεταξόνιο, τους μεγάλους τροχούς και το χαμηλό αμάξωμα να ενσαρκώνουν “προοδευτική δυναμική και υψηλά πρότυπα πολυτέλειας”, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία. Στο Sedan, η σπορ και συμπαγής καμπίνα εκτείνεται προς τα πίσω με μια αεροδυναμική καμπύλη, ενώνεται με το πίσω παρμπρίζ σε κουπέ φιλοσοφία σχεδίασης και καταλήγει στην πόρτα του χώρου αποσκευών με μία εντυπωσιακή ανάγλυφη αεροτομή.
Διαβάστε επίσης: Το νέο plug-in υβριδικό της Audi – Υπόσχεται έως 143 χλμ. χωρίς σταγόνα βενζίνης
Η πέμπτη πόρτα, η οποία είναι νέα σε αυτή την κατηγορία, προσφέρει έναν συνδυασμό σχεδίασης και λειτουργικότητας. Ανοίγει ενιαία με το πίσω παρμπρίζ και το μέγεθός της διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Στο Avant, η δυναμική και εκτεταμένη σχεδιαστική γραμμή οροφής συγχωνεύεται σε μια ενσωματωμένη αεροτομή οροφής και οι κεκλιμένες κολόνες D τονίζουν τη δυναμική πλευρική όψη του A5 Avant.
Εμπρός κυριαρχεί η φαρδιά και η σημαντικά πιο επίπεδη μάσκα Singleframe με τρισδιάστατη κυψελοειδή δομή. Σε συνδυασμό με τη λεπτή σχεδίαση των προβολέων, διαμορφώνεται η νέα δυναμική ταυτότητα του A5. Οι προεξοχές που εκτείνονται εντυπωσιακά από την περιοχή των ώμων στους μπροστινούς και πίσω τροχούς παραπέμπουν στο θρυλικό Audi Urquattro και αποτελούν κεντρικό στοιχείο του σχεδιαστικού DNA της Audi.
Το χαρακτηριστικό πίσω μέρος συνδυάζει σπορ, συναισθηματική σχεδίαση και έξυπνη τεχνολογία με μια συνεχή τρισδιάστατη φωτεινή λωρίδα να ξεχωρίζει το αυτοκίνητο στον δρόμο. Άλλα σημαντικά σημεία πίσω είναι η καθαρές, μοντέρνες γραμμές στον προφυλακτήρα που ενσωματώνουν σκούρο διαχύτη και υψηλής ποιότητας ορθογώνιες απολήξεις εξάτμισης.
Το νέο A5 φέρει ψηφιακά φώτα ημέρας με τεχνολογία LED μπροστά και ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς, με περίπου 60 τμήματα ανά ψηφιακό πάνελ, που τα μετατρέπει σε μια εντυπωσιακή “οθόνη” στο πίσω μέρος του A5. Αυτό επιτρέπει την επικοινωνία Car2X και αυξάνει την ασφάλεια στο δρόμο – για παράδειγμα με τη νέα λειτουργία Communication light-, ενώ προσφέρει δυναμικά εφέ φωτισμού κατά το ξεκλείδωμα και την έξοδο.
Η καμπίνα του νέου Audi A5 ξεχωρίζει για την ψηφιοποίηση της που ενσωματώνεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού και του συνοδηγού με τη μορφή των οθονών Audi MMI. Η καθαρή διάταξη και η εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες και τις λειτουργίες συντελούν στην οπτική καθαρότητα (Visual Clarity) που θέλουν να προσφέρουν οι Γερμανοί, σε συνδυασμό με τον προαιρετικό διαδραστικό φωτισμό που υποστηρίζει την αλληλεπίδραση του αυτοκινήτου με τους επιβάτες.
Η λεπτή πανοραμική οθόνη Audi MMI με κυρτή σχεδίαση είναι τεχνολογίας OLED. Αποτελείται από το Audi virtual cockpit με οθόνη 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η Audi ολοκληρώνει την ψηφιακή εμπειρία για τους μπροστινούς επιβάτες με την προαιρετικά διαθέσιμη οθόνη συνοδηγού MMI 10,9 ιντσών, η οποία ενσωματώνεται στη σχεδίαση του ταμπλό. Το νέο A5 διαθέτει επίσης αναβαθμισμένο HUD. Για πρώτη φορά, ο οδηγός έχει πλέον τη δυνατότητα να ελέγχει το όχημα και τις λειτουργίες του infotainment μέσω του Head-up display.
Στα συστήματα κίνησης το νέο ήπια υβριδικό σύστημα τεχνολογίας MHEV plus που βασίζεται σε ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μειώνει τις εκπομπές ρύπων CO2 ενώ αυξάνει την απόδοση. Η γεννήτρια ισχύος του κινητήριου συστήματος (PTG) επιτρέπει τη μερικώς ηλεκτρική οδήγηση που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Το σύστημα PTG μπορεί επίσης να προσθέσει έως και 18 kW (24 PS) ηλεκτρικής ισχύος στη συνολική ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, το PTG τροφοδοτεί ενέργεια πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση ενέργειες) έως και 25 kW. Ως αποτέλεσμα, οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι δυνατά σε κάποιο βαθμό. Χάρη στην επιλογή χρήσης ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού, το σύστημα κλιματισμού μπορεί επίσης να λειτουργήσει όταν το όχημα είναι σταματημένο στα φανάρια και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι σβηστός.
Με το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου φρένων με δυνατότητα μικτής λειτουργίας σύστημα πέδησης (iBRS), το πεντάλ φρένου και τα υδραυλικά φρένων μπορούν να αποσυνδεθούν πλήρως. Σε μοντέλα με το σύστημα MHEV plus, για παράδειγμα, επιτυγχάνει την απαραίτητη επιβράδυνση χωρίς να χρησιμοποιεί τα φρένα τριβής χάρη στο αναγεννητικό φρενάρισμα. Αυτό σημαίνει ότι η επιβράδυνση επιτυγχάνεται αρχικά αποκλειστικά με ανάκτηση ενέργειας. Τα συμβατικά φρένα επεμβαίνουν μόνο όταν το πεντάλ του φρένου πατηθεί πιο δυνατά. Η αίσθηση του φρένου παραμένει ανεπηρέαστη από αυτό, ενώ αυξάνεται και η διάρκεια ζωής το συμβατικού συστήματος πέδησης.
Από το λανσάρισμά του κιόλας το A5 και στις δύο εκδόσεις του θα είναι διαθέσιμο με ένα ευρύ φάσμα επιλογών σε κινητήρες ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης TFSI στο Audi A5 Sedan με ισχύ 204 ίππων και ροπή 340 Nm είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και λειτουργεί με μια τροποποιημένη διαδικασία καύσης που είναι ιδιαίτερα αποδοτική ως προς την κατανάλωση καυσίμου υπό μερικό φορτίο. Η τεχνολογία VTG επιτρέπει τη σταθερή και ευέλικτη ανάπτυξη ροπής ακόμα και σε χαμηλές στροφές κινητήρα σε βενζινοκινητήρες. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και σύστημα κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς.
Από την άλλη ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου TDI με ισχύ επίσης 204 ίππων και ροπή 400 Nm διατίθεται στο Audi A5 Sedan και Avant με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή με σύστημα quattro ultra. Με στόχο την αύξηση της απόδοσης και της άνεσης, ο κινητήρας είναι εξηλεκτρισμένος χρησιμοποιώντας τη τεχνολογία MHEV plus.
Η έκδοση S5 Sedan και Avant είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που βασίζεται στον κινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων με ισχύ 367 hp και ροπή 550 Nm. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά. Το εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη S tronic στο Audi S5 είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται περισσότερη ροπή, ενώ μειώνει επίσης το βάρος στον μπροστινό άξονα.
Νέο πλαίσιο και σύστημα διεύθυνσης
Ως αποτέλεσμα εκτενούς εργασίας στις λεπτομέρειες της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, με το Audi A5 οι Γερμανοί θέλουν να προσφέρουν ακριβή, αβίαστο και σε μεγάλο βαθμό ουδέτερο χειρισμό, που αν επιλεγεί η προαιρετικά διαθέσιμη ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, μπορεί να διαφοροποιηθεί σημαντικά ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ οδηγική συμπεριφορά. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης στο νέο μοντέλο, έχει γίνει επίσης πολύ πιο ακριβές.
Το μήκος φτάνει τα 4.829 χλστ. με το πλάτος και το ύψος να βρίσκονται στα 1.860 και 1.460 χλστ. αντίστοιχα για το sedan αλλά και station wagon, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.892 χλστ. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 445 λίτρα για το sedan και από τα 476 για το A5 Avant, ενώ μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση των καθισμάτων έως και τα 1.299 και 1.424 λίτρα αντίστοιχα.
Τα Audi A5 και Audi S5 Sedan και Avant θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο με τις προπαραγγελίες να ανοίγουν σε μερικές ημέρες.