Έχοντας ήδη οκτώ αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και στοχεύοντας να φτάσει τα είκοσι μέχρι το 2026, η Audi αποδεικνύει εμπράκτως ότι επενδύει πολλά και προσδοκά ακόμα περισσότερα από την ηλεκτροκίνηση.
To νέο Audi Q8 e-tron θα διατίθεται σε SUV και Sportsback εκδόσεις αμαξώματος, με τρία διαφορετικά πακέτα απόδοσης σε ότι αφορά την χωρητικότητα της μπαταρίας, στην ισχύ και στον αριθμό των ηλεκτροκινητήρων. Όλες οι εκδόσεις προσφέρονται με τετρακίνηση, ενώ βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική απόδοση, με τους συντελεστές οπισθέλκουσας στο 0,27 για το SUV και στο 0,24 για το Sportsback.
Το αρχικό Audi Q8 50 e-tron φέρει δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα), μπαταρία 95 kWh, απόδοση 341 ίππων και 664 Νm ροπής, με την αυτονομία του να αγγίζει τα 491 χλμ. για το SUV και τα 500 χλμ. για το Sportsback. H μεσαία έκδοση, Audi Q8 55 e-tron, διατηρεί τα δύο μοτέρ σε κάθε άξονα, αλλά προσφέρει μπαταρία 114 kWh, αυξημένη ισχύ 409 ίππων (η ροπή παραμένει στα 664 Nm) και αυτονομία 582 χλμ. για το SUV και 600 χλμ. για το Sportsback. Η κορυφαία έκδοση Audi SQ8 e-tron διαθέτει 3 ηλεκτρικά μοτέρ, ένα στον μπροστινό άξονα και δύο στο πίσω, με μπαταρία 114 kWh, απόδοση 504 ίππων και 973 Nm ροπής και αυτονομία της τάξεως των 494 χλμ. για το SUV και των 513 χλμ. για το Sportsback.
Oι χρόνοι φόρτισης εξαρτώνται από το είδους του φορτιστή, αλλά και την μέγιστη ισχύ πλήρωσης που μπορεί να δεχτεί η κάθε μπαταρία. Όταν συνδέονται σε ταχυφορτιστή τα Q8 55 e-tron και το SQ8 e-tron μπορούν φτάσουν τα 170 kW, κάτι που σημαίνει ότι η μπαταρία τους μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της χωρητικότητας της σε 31 λεπτά, προσδίδοντάς αυτονομία 350+ χιλιομέτρων. Σε σταθμό AC / Wallbox το Q8 50 e-tron φορτίζει στα 11 kW με την πλήρωση τη μπαταρίας στο 100% να ολοκληρώνεται σε 9 ώρες και 15 λεπτά. Για τα Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron, με την μεγαλύτερη μπαταρία, οι χρόνοι φόρτισης διαμορφώνονται στις 11 ώρες και 30 λεπτά.
Προαιρετικά, όλα τα νέα Q8 e-tron διατίθενται με πιο γρήγορο ενσωματωμένο φορτιστή που πετυχαίνει ισχύ πλήρωσης 22 kW, ρίχνοντας τους ανωτέρω περιγραφόμενους χρόνους στο μισό.
Στο εσωτερικό, των νέων Audi Q8 e-tron έχει προβλεφθεί άνετος και εργονομικός χώρος για πέντε άτομα. Η σχεδίαση τόσο του σαλονιού, όσο και του ταμπλό έγινε με γνώμονα μινιμαλιστικά και κομψά πρότυπα, ενώ χρησιμοποιούνται και ανακυκλώσιμα υλικά. Οι πληροφορίες για την κινητική κατάσταση του αυτοκινήτου και τον έλεγχο των λειτουργιών γίνεται μέσω δύο οθονών αφής με διαγώνιο 8,6 και 10,1 ιντσών.
Η νέα σειρά των Q8 e-tron έχει σχεδιαστεί και έχει δομηθεί χωροταξικά με γνώμονα το χαμηλό κέντρο βάρους και την σχεδόν ίση κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, με την θέση της μπαταρίας να παίζει τον σημαντικότερο ρόλο σε αυτό. Η αερανάρτηση έχει δυναμικά χαρακτηριστικά και προσφέρει δυνατότητες ρύθμισης σε διάφορες θέσεις αναλόγως του οδηγικού πεδίου, ενώ το νέο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης προσδίδει άμεση απόκριση, μεγαλύτερη ευελιξία, και λιγότερη προσπάθεια από την πλευρά του οδηγού.
Το πλαίσιο των νέων Q8 e-tron έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά ακαμψίας σε όλους τους άξονες χωρίς όμως αυτό να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης. Και αυτό γιατί ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προφίλ του Audi Driver Select την καταλληλότερη ρύθμιση αναλόγως των απαιτήσεων. Οι διαθέσιμες επιλογές είναι οι auto, comfort, dynamic, efficiency, individual, allroad και offroad.