Νέο Kia Sorento: Ιδού η Plug-in υβριδική έκδοση

Πιστή στο ραντεβού της, η Kia αποκάλυψε και την plug-in υβριδική έκδοση του νέου Kia Sorento. Σύντομα και στην Ευρώπη ως η ισχυρότερη της γκάμας.

Βρείτε μας στο
2020 Kia Sorento PHEV

Στη νέα γενιά του Kia Sorento που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες είδαμε για πρώτη φορά και υβριδική έκδοση στην ιστορία του κορεάτικου SUV. Τώρα για πρώτη επίσης φορά η Kia μας παρουσιάζει και την plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου της που μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά και αποτελεί παράλληλα και την κορυφαία έκδοση του Sorento από πλευράς ισχύος επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Το πριζάτο ηλεκτρικό Kia Sorento δεν έχει μόνο σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία έναντι της στάνταρ υβριδικής έκδοσης του αλλά παρουσιάζεται ταυτόχρονα και σαφώς ισχυρότερο. Η συνδυασμένη μέγιστη ροπή των 350 Nm παραμένει ίδια και στα δύο μοντέλα ωστόσο το plug-in SUV αποδίδει 265 έναντι 230 της HEV έκδοσης.

Σε αυτή την περίπτωση η χωρητικότητα της συστοιχίας μπαταριών ιόντων λιθίου ανέρχεται στα 13,9 kWh και είναι σχεδόν δεκαπλάσια συγκρινόμενη με τα 1,49 kWh του υβριδικού Sorento. Σημαντικά ισχυρότερος είναι και ο ηλεκτρικός κινητήρας η απόδοση του οποίου φτάνει στους 91 ίππους 31 περισσότερους σε σχέση με τους 60 της υβριδικής έκδοσης. Η ροπή του φτάνει στα 304 Nm.

Στα ίδια επίπεδα παραμένει η απόδοση του μοτέρ εσωτερικής καύσης με το σύστημα άμεσου ψεκασμού και την υπετροφοδότηση με το T-GDi σύνολο των 1,6 λίτρων να αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής. σε συνδυασμό τα δύο μοτέρ αποδίδουν 254 ίππους και 350 Nm ροπής. Η ισχύς φτάνει και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων.

Διαβάστε επίσης: Ιδού το νέο Kia Sorento! Όλες οι λεπτομέρειες (+video)

Πολύ μικρές διαφορές μεταξύ του υβριδικού και του plug-in Sorento παρατηρούνται στο χώρο αποσκευών, όπου στην πενταθέσια διάταξη η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει στα 898 λίτρα, έναντι 910 λίτρων. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως έχουμε να κάνουμε με σπήλαιο και όχι με κανονικό χώρο αποσκευών…

Προς το παρόν η Kia δεν ανακοινώνει επίσημα στοιχεία αυτονομίας και κατανάλωσης καθώς οι Κορεάτες δεν έχουν πάρει ακόμη την απαιτούμενη έγκριση κατά το πρότυπο WLTP. Ωστόσο λογικά τα νούμερα που θα ανακοινώσουν θα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού με την αυτονομία που θα προσφέρει ο ηλεκτρικός κινητήρας από μόνος του να επαρκεί για τη συντριπτική πλειοψηφία των μετακινήσεων που πραγματοποιεί ο οδηγός ενός Sorento στην καθημερινότητα του.

Σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις η Kia αναφέρει και μικρές αλλαγές στο εσωτερικό του νέου SUV της και συγκεκριμένα στον πίνακα πληροφοριών του οδηγού των 12,3 ιντσών ο οποίος διαφέρει ως προς την παρουσίαση των πληροφοριών. Σε αυτές έχουν προστεθεί φυσικά και πληροφορίες σχετικές με τα αποθέματα της μπαταρίας αλλά και τη λειτουργία των δύο μοτέρ. Μικρές διαφορές τέλος και στις πληροφορίες της οθόνης αφής των 10,25 ιντσών τους συστήματος πολυμέσων που βοηθά των οδηγό να εντοπίσει γρηγορότερα σημεία φόρτισης εφόσον αυτό χρειαστεί.

Το νέο plug-in Kia Sorento που θα προορίζεται για την Ευρώπη, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Hwasung της Κορέας με τις πωλήσεις να ξεκινούν στις αρχές του 2021 σε επιλεγμένες αγορές. Για τις ευρωπαϊκές αγορές το νέο SUV των Κορεατών θα συνοδεύεται από επτά (7) χρόνια εγγύηση και 150.000 χλμ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr