Τρία χρόνια μετά το ντεμπούτο του το Renault Austral ανανεώνεται και παρουσιάζεται πιο δυναμικό και με πιο σύγχρονες γραμμές υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής εταιρείας, χάρη στο εντελώς ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα να δημιουργούν και μια νέα “φωτεινή υπογραφή”.
Διαβάστε επίσης: Ο όμιλος που “κρατά ζωντανό” το υγραέριο – “Εκτόξευση” με +12% τον Φεβρουάριο
Τα στοιχεία της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Renault είναι ορατά στα περισσότερα χαρακτηριστικά του αμαξώματος, δίνοντάς στο Austral μια συνολική εμφάνιση που δηλώνει τη συγγένειά του με τα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα του segment C και D, όπως είναι το Rafale.
Βελτίωση έχει δεχτεί και η δυναμική συμπεριφορά με νέα αμορτισέρ που προσφέρουν καλύτερες αποσβέσεις και βελτιώνουν το κράτημα. Μαζί με τις ζάντες diamond cut των 19 και 20 ιντσών, οι στάνταρ διαστάσεις των ελαστικών έχουν και αυτές αυξηθεί σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Ταυτόχρονα, το σύστημα Extended Grip είναι πλέον συμβατό με ελαστικά 18 (βασική έκδοση) και 20 ιντσών.
Διαβάστε επίσης: Renault 5 Turbo 3E: Όλες οι λεπτομέρειες για το “supercar τσέπης” των 540 ίππων
Το εσωτερικό περιβάλλον έχει δεχτεί τις λιγότερες αλλαγές, ενώ διαθέτει νέα καθίσματα. Τα νέα μπροστινά καθίσματα παρέχουν επίσης βελτιωμένη πλευρική στήριξη και φέρουν επίσης καινούργιες επενδύσεις, που αποτελούνται κατά 98% από ανακυκλωμένο ύφασμα “Egée”.
Τεχνολογικά, το νέο μοντέλο τοποθετείται, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, σε μια κατηγορία ψηλότερα, καθώς διαθέτει αναγνώριση του οδηγού και νέες εφαρμογές που είναι διαθέσιμες μέσω του συστήματος OpenR Link, με ενσωματωμένες λειτουργίες της Google.
Αντικατοπτρίζοντας τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία της μάρκας, η εμπρός γρίλια διαθέτει μικρά ανάγλυφα τρισδιάστατα ‘διαμαντάκια’ που πλαισιώνουν το σήμα της μάρκας. Η αναβάθμιση του στυλ γίνεται ορατή και σε πολλά ακόμα χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος, ειδικότερα, το πάνω και το κεντρικό τμήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, διακρίνονται για τις πιο κομψές γραμμές τους.
Η φωτιστική υπογραφή του νέου Renault Austral είναι μοναδική, τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα, με νέα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας (DRL) σε σχήμα μισού διαμαντιού, που κοσμούν τις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα.
Οι προβολείς διαθέτουν στάνταρ τεχνολογία Adaptive LED Vision. Η τεχνολογία Matrix Vision ελέγχει μεγαλύτερο αριθμό τμημάτων της δέσμης LED, για ιδανική απόδοση φωτισμού, άριστη ορατότητα και άνεση κατά τη νυχτερινή οδήγηση για τον οδηγό, χωρίς να επηρεάζει τους οδηγούς των αυτοκινήτων που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα. Ο οδηγός μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα μεγάλα φώτα, ανεξαρτήτως της κυκλοφορίας γύρω του.
Όταν τα πίσω φώτα είναι αναμμένα, παίρνουν το σχήμα ενός τετράγωνου που χωρίζεται σε επτά τμήματα, εμπνευσμένα από το κινέζικο παζλ tangram. Όταν τα πίσω φώτα είναι σβηστά, μοιάζουν με “αιωρούμενα παγάκια”, μια εμφάνιση που ακολουθεί πιστά τις τάσεις της εποχής.
Στο εσωτερικό, για πρώτη φορά στην γκάμα της Renault, υπάρχει σύστημα αναγνώρισης οδηγού, που χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στην εμπρός αριστερή κολόνα (A-pillar).
Όταν ο οδηγός μπαίνει στο αυτοκίνητο, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει αυτόματα τις εξής επιλογές εξατομίκευσης: μενού αρχικής οθόνης, προτιμήσεις ραδιοφωνικών σταθμών και επιλογές πολυμέσων, θέση οδήγησης (ηλεκτροκίνητη ρύθμιση για το κάθισμα του οδηγού και τους πλαϊνούς καθρέφτες) και εφαρμογές Google μέσω του συστήματος OpenR link. Η κάμερα σκανάρει το πρόσωπο του οδηγού κάθε φορά που ανοίγει την πόρτα του.
Η ηχομόνωση έχει και αυτή βελτιωθεί χάρη στις νέες τσιμούχες των θυρών, τη βάση των πλευρικών καθρεφτών νέας σχεδίασης, που συμβάλλει στον περιορισμό των αεροδυναμικών θορύβων και, στις εκδόσεις Esprit Alpine, τα ειδικά κατεργασμένα τζάμια με πλαστικοποιημένο γυαλί στις μπροστινές πόρτες.
Κάτω από το καπό, έχει τοποθετηθεί νέο ηχο-απορροφητικό υλικό, ενώ νέες είναι και οι βάσεις του κινητήρα, για πιο ήσυχη οδήγηση.
Η διπλή οθόνη του συστήματος OpenR περιλαμβάνει μία οθόνη 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία οθόνη 9 ή 12,3ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ανάλογα την έκδοση. Μαζί με την οθόνη 9.3 ιντσών του συστήματος HUD (head-up display), η συνολική επιφάνεια των ψηφιακών οθονών φτάνει τα 1.000 τ.εκ., που ισοδυναμεί με την επιφάνεια τριών touch-screen tablets.
Εκτός από τη βελτιωμένη συνδεσιμότητα Bluetooth, Carplay και Android Auto, το σύστημα πολυμέσων διαθέτει νέα γραφικά και μια μελωδία καλωσορίσματος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τον Jean-Michel Jarre.
Παράλληλα η εφαρμογή Google Maps, ενημερώνεται τακτικά και περιλαμβάνει πλέον λειτουργία που σας επιτρέπει να στέλνετε από το τηλέφωνό σας τον προορισμό σας στο αυτοκίνητο.Περιλαμβάνει επίσης σχεδιασμό διαδρομής πολλαπλών σημείων, πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Επίσης, με τον ίδιο τρόπο όπως και με το Waze, ο οδηγοί μπορούν να αναφέρουν περιστατικά στο δρόμο και να τα μοιραστούν με την κοινότητα των χρηστών (κάμερες ταχύτητας, αστυνομική παρουσία, κλείσιμο δρόμων κ.λπ.).
Το νέο Renault Austral είναι μοναδικό στο segment C, καθώς διαθέτει ασύμμετρα αναδιπλούμενο (60:40) πίσω κάθισμα, με δυνατότητα μετακίνησης εμπρός-πίσω σε διαδρομή πάνω από 16εκ. και ρύθμιση της κλίσης της πλάτης σε τρεις θέσεις (25°/27°/29°). Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατα έως και 27,4εκ. και πάνω από 90εκ. εσωτερικό ύψος, που αποδεικνύεται ιδανικό για τα μακρινά ταξίδια.
Η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα παρέχει εύκολη πρόσβαση στο χώρο των αποσκευών. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ποικίλλει ανάλογα το κινητήριο σύνολο: από 555 μέχρι 1.761 λίτρα με το κινητήριο σύνολο Mild Hybrid των 160 ίππων (ανάλογα με τη διαμόρφωση του πίσω καθίσματος), και από 527 έως 1.736 λίτρα με το full hybrid E-Tech των 200 ίππων. Επιπλέον, στο πορτμπαγκάζ διατίθεται και πρίζα 12V.
Το ανανεωμένο Austral, που έρχεται στην ελληνική αγορά το ερχόμενο καλοκαίρι, θα είναι διαθέσιμο με το Mild Hybrid κινητήριο σύνολο των 160 ίππων που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων. αμέσου ψεκασμού, με υποβοήθηση από έναν εναλλάκτη, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12V και ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT.
Η κορυφαία full υβριδική έκδοση είναι η E-Tech 200 με κινητήρα που συνδυάζεται με ένα αυτόματο, multi-mode, κιβώτιο και ηλεκτρικό μοτέρ που επιτρέπει την κίνηση και αμιγώς ηλεκτρικά. Το συγκεκριμένο κιβώτιο διαθέτει νέο λογισμικό, ώστε να έχει καλύτερη απόκριση, αλλά και να προσφέρει αδιάκοπη και χωρίς ‘κοψίματα’ επιτάχυνση στη φάση του kick-down.
Στην πρώτη περίπτωση τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε εννέα δευτερόλεπτα και στη δεύτερη σε 8,4 δλ., ενώ και με τα δύο κινητήρια σύνολα η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Τέλος, η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 6,2 λτ./100 χλμ. για το ήπια υβριδικό σύνολο και στα 4,7 λτ./100 χλμ. για το full υβριδικό των 200 ίππων.