Οδηγούμε το νέο Suzuki Ignis

Το Ignis αποτελεί το μικρό SUV της Suzuki, η οποία ανοίγει το δρόμο σε μια κατηγορία που στο εγγύς μέλλον θα διαθέτει σημαντικό μερίδιο της αγοράς.

Βρείτε μας στο

Οι Ιάπωνες αρέσκονται σε ότι σχετίζεται με πρόοδο και το νέο Suzuki Ignis αποτελεί μια τέτοια περίπτωση, αφού το ήδη γνωστό μοντέλο βελτιώνεται ώστε να ανταποκριθεί στις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς.



Μπορεί το Ignis να εντάσσεται στην Κατηγορία Α, δηλαδή στα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης, ωστόσο διαθέτει χαρακτηριστικά όπως το αυξημένο ύψος ή τη δυνατότητα τετρακίνησης (σ.σ. όπως και το προηγούμενο Ignis), που το κάνουν να “λοξοκοιτάζει” και αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα μικρό 5θυρο SUV, επιλογή που βάζει τη Suzuki δυναμικά στο παιχνίδι μιας κατηγορίας αυτοκινήτων τα οποία βρίσκονται σε διαρκή άνοδο, ειδικά στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Σχεδιαστικά, οι άνθρωποι της Suzuki έχουν πετύχει στο δύσκολο εγχείρημα να κινηθούν προς το μέλλον κοιτώντας πίσω, που απαιτεί μαεστρία ώστε να έρθει το ποθητό αποτέλεσμα. Παρόλο που συνδυάζει επιλογές από παλαιότερα Swift, Vitara, μέχρι Cervo ή Fronte Coupe, το νέο Ignis καταφέρνει να διαθέτει μια σιλουέτα που ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες της σημερινής εποχής.

Αντίστοιχη γεύση και στο σύγχρονο εσωτερικό, που δίνει την απαιτούμενη αίσθηση ευρυχωρίας χάρη στις οριζόντιες ευθείες γραμμές του ταμπλό, διαθέτοντας παράλληλα καλή ποιότητα κατασκευής και εργονομία. Οι διαστάσεις, καθώς είναι εκ των μεγαλύτερων, αν όχι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 267 λίτρα (227 για μοντέλα με AllGrip), βοηθούν στην άνεση και στην αίσθηση περιπέτειας που θέλει να προσφέρει στους αγοραστές της η Suzuki. Στο τελευταίο συντελεί ιδιαίτερα το ύψος των 159,5 εκατοστών, που σε συνδυασμό με την τετρακίνηση AllGrip και τις μπάρες οροφής, προσδίδει στο Ignis τον απαραίτητο off road χαρακτήρα.

Φυσικά είτε μιλάμε για δικίνητη, είτε για τετρακίνητη έκδοση, τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας που βοηθούν τον οδηγό όπως τα Hill Hold και Hill Descent, για πιο ασφαλή εκκίνηση σε σημεία με μεγάλες κλίσεις, ή τα συστήματα προειδοποίησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και αλλαγής λωρίδας, είναι παρόντα. Όσον αφορά στη συνδεσιμότητα, το Ignis διαθέτει δυνατότητα σύνδεσης με Bluetooth, Android, καθώς και τα συστήματα MirrorLink ή AppleCarPlay.

Τέλος, το στήσιμο και το κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου, έχουν διαμορφωθεί με στόχο την μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων, σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά. Το νέο Ignis διατίθεται με κινητήρα βενζίνης προδιαγραφών Euro6, Dualjet 1.2 λίτρων που αποδίδει 90 ίππους, σε εκδόσεις με κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση και εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή αυτοματοποιημένο AGS στη δικίνητη εκδοχή του. Επίσης, διατίθεται και υβριδική έκδοση SHVS με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου που βελτιώνει κατανάλωση, εκπομπή ρύπων, ροπή και επιτάχυνση. Η τιμή της δικίνητης έκδοσης, ξεκινά από 11.530 ευρώ.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr