Το νέο Camry, που βρίσκεται πλέον στην 8η γενιά του, αποτελεί παγκόσμιο best seller για την Toyota με περισσότερες από 19.000.000 πωλήσεις από το 1982 που παρουσιάστηκε. Στην Ευρώπη η ιαπωνική εταιρία στα μεσαία-μεγάλα σεντάν εκπροσωπούνταν μέχρι πρότινος από το Avensis και παλιότερα από το Carina, με το πρώτο να φθίνει σε πωλήσεις τα τελευταία χρόνια. Αυτό είχε αποτέλεσμα την αναστολή της παραγωγής του από τους Ιάπωνες με το νέο Camry να παίρνει τη θέση του από φέτος και στη Γηραιά Ήπειρο, το οποίο ως ευρωπαϊκό μοντέλο διατέθηκε στο κοινό για τελευταία φορά το 2004. Το νέο Toyota Camry είναι το ισχυρό χαρτί των Ιαπώνων στα μεσαία σεντάν και φέτος θα έρθει και στην Ευρώπη.
Η Toyota λοιπόν παρουσίασε στις Ηνωμένες Πολιτείες και την τετρακίνηση έκδοση του μεγάλου σεντάν της, την πρώτη μετά από το 1991, που προσφέρει αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και κάνει την οδήγηση πιο ασφαλή, ειδικά σε κακές καιρικές συνθήκες.
Η κίνηση των Ιαπώνων είναι λογική, με τα SUVs να κερδίζουν διαρκώς έδαφος στις πωλήσεις και τις διαθέσιμες 4κίνητες επιλογές στις υπόλοιπες κατηγορίες να είναι πραγματικά λίγες εφόσον δεν περιλαμβάνονται σε αυτές και τα πολυτελή μοντέλα. Πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε στο Camry που είναι και το best seller μεσαίο σεντάν, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τα τελευταία 17 χρόνια.
Το νέο Camry λοιπόν, σε αυτή την έκδοσή του, υιοθετεί την τετρακίνηση του νέου RAV4, αφού και τα δύο μοντέλα της Toyota έχουν “χτιστεί” στην ίδια “ευέλικτη” πλατφόρμα TNGA. Από το SUV προέρχεται το πίσω διαφορικό και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με τις κατάλληλες τροποποιήσεις για να ταιριάζει ιδανικά στα χαρακτηριστικά του σεντάν που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Toyota στο Kentucky. Οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι η εξέλιξη της AWD έκδοσης έγινε εξολοκλήρου στην Αμερική από το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης στο Michigan και προς το παρόν τουλάχιστον θα διατίθεται μόνο στη Β.Αμερική, ενώ έναυσμα για την δημιουργία της αποτέλεσε και η… γραπτή απαίτηση του αμερικάνικου κοινού (με επιστολές και emails), καθώς 4κίνητη έκδοση για το μοντέλο δεν είχε προβλεφθεί αρχικά.
Για την κίνησή του, το Camry AWD φέρει 4κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 2,5 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και απόδοση 202 ίππους που ανεβαίνει στους 205 στην έκδοση XSE, η οποία διακρίνεται από τις υπόλοιπες από την διπλή απόληξη της εξάτμισης. Η κίνηση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και εφόσον οι συνθήκες το απαιτούν περνάει και στους πίσω, έως και 50% μέσω του Dynamic Torque Control AWD συστήματος της Toyota με τον ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη για το μεσαίο διαφορικό. Έτσι εξασφαλίζεται με μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου όταν οι συνθήκες δεν απαιτούν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Παράλληλα και λόγω της κοινής πλατφόρμας μεταξύ Camry και RAV4, η Toyota αναφέρει ότι τα χαρακτηριστικά του σεντάν της, αναφορικά με τα επίπεδα άνεσης και ευελιξίας αλλά και την διαθέσιμη ευρυχωρία για επιβαίνοντες και αποσκευές, παρέμειναν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την υβριδική έκδοση που θα έρθει και στην Ευρώπη, ενώ το βάρος αυξήθηκε κατά 80 κιλά περίπου, λόγω και των μικρών τροποποιήσεων στη δομή του αμαξώματος, την τοποθέτηση ενός διαφορετικού σχήματος ρεζερβουάρ -για να περνά ο άξονας- αλλά και του ηλεκτρονικού χειρόφρενου.
Η διάθεση του Camry AWD θα ξεκινήσει στην αμερικάνικη αγορά την Άνοξη του 2020, ενώ αν το απαιτήσει και το ευρωπαϊκό κοινό, δεν αποκλείεται κάνει την εμφάνισή του και στην Γηραιά Ήπειρο.
Περισσότερα για το ευρωπαϊκό Toyota Camry μπορείτε να δείτε και να διαβάσετε εδώ.