Νέο Toyota RAV4 Plug-in Hybrid: Με 1 λτ./100 χλμ. και 306 ίππους

Το ισχυρότερο Toyota RAV4 που έχουμε δει μέχρι σήμερα είναι η plug-in υβριδική έκδοση, η εμπορική διάθεση της οποίας ξεκίνησε στην Ευρώπη.

Βρείτε μας στο
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid 2020

Το νέο RAV4 Plug-in Hybrid που παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση του Los Angeles πριν από μερικούς μήνες έρχεται να πάρει τη θέση του στην κορυφή της γκάμα των υβριδικών της ιαπωνικής εταιρίας.

Το “πριζάτο” Toyota RAV4 Hybrid είναι το ισχυρότερο υβριδικό της ιαπωνικής εταιρίας αλλά και εκείνο που μπορεί να ταξιδέψει μακρύτερα από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της αξιοποιώντας αποκλειστικά την ηλεκτρική ενέργεια. Είναι παράλληλα ένα από τα οικονομικότερα Plug-in Hybrid με τους Ιάπωνες να ανακοινώνουν την επίσημη μέση κατανάλωση του κατά το πρότυπο WLTP στο… ένα λίτρο ανά 100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 22 γρ./χλμ.

Στον κύκλο πόλης, κατά το ίδιο πρότυπο το RAV4 Plug-in Hybrid μπορεί να καλύψει αμιγώς ηλεκτρικά έως και 98 χλμ. με την μπαταρία των 18,1 kWh πλήρως φορτισμένη, ενω μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα. Η μέση αυτονομία φτάνει στα 75 χλμ. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας απαιτούνται 7,5 ώρες από οικιακή πρίζα

Κάτω από το καπό βλέπουμε τον ίδιο εν σειρά 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα με του στάνταρ υβριδικού RAV4 που έχει χωρητικότητα 2,5 λίτρα. Αποδίδει για την περίσταση 185 ίππους (+6 έναντι του υβριδικού RAV4) και 227 Nm ροπής στις 6.000 και 3.200-3.700 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ με τη χρήση του Wallbox της Toyota ο χρόνος αυτός πέφτει στις 2,5 ώρες.

Το μοτέρ εσωτερικής καύσης συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα απόδοσης. Ο εμπρός είναι και ο ισχυρότερος με την απόδοση του να φτάνει στους 182 ίππους (έναντι 119 του στάνταρ υβριδικού SUV) και τα 270 Nm ροπής ενώ ο πίσω έρχεται να προσθέσει άλλους 54 ίππους και 121 Nm ροπής. Όλα αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα μαζί μεταφράζονται σε μέγιστη συνδυασμένη απόδοση 306 ίππων -38% αυξημένη έναντι του υβριδικού RAV4- με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 180 χλμ./ώρα και τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε μόλις 6 δευτερόλεπτα, ήτοι 2,1 δεύτερα ταχύτερα από το υβριδικό. Μόνο με τα ηλεκτρικά μοτέρ τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10 δευτερόλεπτα, με τα δύο νούμερα να θεωρούνται ιδιαίτερα δυναμικά ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως το RAV4 Plug-in Hybrid ζυγίζει 1,9 τόνους.

Οι Ιάπωνες αναφέρουν παράλληλα πως έχει βελτιωθεί συνολικά η ποιότητα κύλισης αλλά και λειτουργίας του υβριδικού συστήματος έναντι του στάνταρ RAV4 Hybrid, ενώ το μοτέρ εσωτερικής καύσης λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές. Σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ηχομόνωση με πρόσθετα υλικά στις εμπρός κολόνες αλλά και ειδικό γυαλί για το εμπρός παρμπρίζ και τα παράθυρα, το Toyota RAV4 Plug-in Hybrid υπόσχεται πιο άνετα και ήσυχα.

Το νέο Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, λειτουργεί ως ηλεκτρικό στο στάνταρ πρόγραμμα διαχείρισης του συστήματος κίνησης και περνά σε υβριδική λειτουργία όταν τελειώνουν τα αποθέματα της μπαταρίας του. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει και λειτουργία φόρτισης για τις μπαταρίες αξιοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όλες οι εκδόσεις του plug-in SUV της Toyota είναι 4κίνητες και φέρουν το AWD-i σύστημα της ιαπωνικής εταιρίας, όπως και στην υβριδική έκδοση, με τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων να μοιράζεται αυτόματα και σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες για πρόσφυση. ο οδηγός έχει στη διάθεση του και πρόγραμμα λειτουργία Trail που κλειδώνει το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τα προγράμματα λειτουργίας Normal, Eco και Sport.

Στο εσωτερικό δεν βλέπουμε πολλές αλλαγές, εκτός από τις νέες πληροφορίες που έχουν προστεθεί στον πίνακα πληροφοριών του οδηγού για την κατάσταση της μπαταρίας, ενώ το πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 520 λίτρα.

Το νέο υβριδικό SUV της Toyota είναι παράλληλα και το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα για απομακρυσμένο έλεγχο σχετικό τόσο με την άνεση όσο και με τη φόρτιση της μπαταρίας του.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr