Νέο VW Golf: Ο Κώστας το οδηγεί στο Porto

O Κώστας Στεφανής οδηγεί στο Πόρτο της Πορτογαλίας το νέο VW Golf και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του από το γερμανικό μοντέλο.

Βρείτε μας στο
neo golf

Με τον καιρό να μην έχει τις καλύτερες διαθέσεις αφού η βροχή έκανε ελάχιστα διαλείμματα και με τη “μαμά” Volkswagen να έχει επιλέξει ένα ειδυλλιακό περιβάλλον για την παρουσίαση του νέου Golf 8ης γενιάς, βρεθήκαμε να το οδηγούμε στους αυτοκινητόδρομους του Porto. Το νέο VW Golf όπως και οι προκάτοχοί του, ήρθε με ανανεωμένη εμφάνιση αλλά κυρίως με τεχνολογίες που μεταφέρουν το Best Seler του Γερμανού κατασκευαστή στο μέλλον.

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση είναι περισσότερο δυναμική αλλά και σύγχρονη με τις σχεδιαστικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει όπως στο καπό, τους νέους και ομολογουμένως εντυπωσιακούς προβολείς, αλλά και την διαφορετική μάσκα που φιλοξενεί και το νέο μεγαλύτερο λογότυπο της μάρκας.

Η πίσω κολόνα που αποτελεί την ταυτότητα πιστοποίησης Golf σε όλες τις γενιές, έχει διατηρηθεί στην ίδια φιλοσοφία έχει αποκτήσει όμως γωνία που ακόμη και σταματημένο το νέο Golf δίνει την αίσθηση ότι κινείται.

Οι μεγάλες αλλαγές στο νέο VW Golf έρχονται στο εσωτερικό του αλλά και στις τεχνολογίες που έχουν εφαρμοστεί και αναμφίβολα είναι ένα σημαντικό βήμα στο μέλλον της αυτοκίνησης.

Ο οδηγός έχει στην διάθεση του ψηφιοποιημένο περιβάλλον με το Innovision Cockpit στον στάνταρ εξοπλισμό με ενοποιημένο πίνακα ελέγχου 10 ιντσών με ψηφιακά όργανα καθώς και οθόνη αφής 8,25 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα Infotainment Composition. Τον χώρο του οδηγού συμπληρώνει το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Οι τεχνολογίες του νέου Golf συμπληρώνονται από νέο φωνητικό έλεγχο, το Mobile Key όπου μέσα από συμβατά Smartphones ο οδηγός μπορεί να κλειδώνει-ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο του καταργώντας έτσι το παραδοσιακό κλειδί, ενώ μέσω της υπηρεσίας Alexa της Google μπορεί να αναπαράγει μουσική ή να ελέγχει έξυπνες συμβατές συσκευές. Επιπλέον είναι πάντα συνδεδεμένος με τις υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus όπου μπορεί να έχει streaming μουσική, εικόνα, ίντερνετ ράδιο κλπ.

Εκεί όμως που τα “σπάει” στην κυριολεξία το νέο Golf 8 είναι με την υπηρεσία We Upgrate. Τι σημαίνει αυτό; Θα σας το εξηγήσω αμέσως: Αγοράζει κάποιος την πλέον απλή και φτηνή έκδοση του νέου Golf και κάποια στιγμή θέλει στο αυτοκίνητο του να προσθέσει επιπλέον λειτουργίες συστημάτων. Πληρώνει το ανάλογο κόστος και η εταιρία ενεργοποιεί τα συστήματα αυτά τα οποία είναι προγραμματισμένα στο DNA του αυτοκινήτου και απλά βρίσκονται σε ύπνωση! Τόσο απλά.

Όσον αφορά την ασφάλεια στο νέο Golf εφαρμόζεται από το βασικό εξοπλισμό, το Car2X που έχει 800 μέτρα εμβέλεια και εξασφαλίζει συνδεσιμότητα με τα άλλα αυτοκίνητα , υπηρεσίες τροχαίας, αστυνομίας κλπ. Με λίγα λόγια τελειωμό δεν έχουν τα καινοτόμα συστήματα τεχνολογίας και ασφάλειας που εφαρμόζονται για πρώτη φορά στο νέο Golf 8ης γενιάς.

Κινητήρες
Υπάρχει μια πλειάδα κινητήρων με όλες τις τεχνολογίες όπως βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου CNG, ήπια υβριδικά τεχνολογίας 48V και plug-in υβριδικά.

Στην Ελλάδα θα εισάγονται από πλευράς βενζίνης, ο 1000ρης με απόδοση 110 ίππων με μηχανικό ή DSG αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και ο 1500αρης απόδοσης 130 και 150 ίππων αντίστοιχα επίσης με μηχανικό ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Οι βενζινοκινητήρες που συνδυάζονται με DSG κιβώτιο θα είναι τεχνολογίας mild hybrid.

Στους πετρελαιοκινητήρες θα εισάγεται ο 2λιτρος με απόδοση 150 ίππων αλλά και έκδοση με φυσικό αέριο CNG απόδοσης 139 ίππων. Στους plug-in hybrid θα υπάρχει η έκδοση με 204 ίππους και αργότερα μέσα στο 2020 η έκδοση GTE με 245 ίππους.

Το νέο Golf ήρθε να συνεχίσει μια τεράστια ιστορία 45 ετών με 7 γενιές, που έχουν φτάσει στον αστρονομικό αριθμό πωλήσεων που αγγίζει τα 37.000.000 πωλήσεις.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr