Nissan GT-R: Η δημιουργία ενός θρύλου

Όλα έχουν μια αρχή και εκείνη για το Nissan GT-R έγινε πριν από 51 χρόνια με τον "παππού" του σύγχρονου coupe επιδόσεων των Ιαπώνων, το Skyline 2000GT-R.
Nissan Skyline 2000GT-R 1969

Ο Φεβρουάριος του 1969 ήταν ένας μήνας ορόσημο για τη Nissan. Μετά τη συγχώνευση της με την Prince Motors, οι Ιάπωνες συνδύασαν τις καλύτερες τεχνολογίες των δυο εταιριών και παρουσίασαν στο κοινό το Skyline 2000GT-R, ένα sedan υψηλών επιδόσεων που δημιουργήθηκε για να συμμετέχει σε αγώνες Τουρισμού.

Η σχεδίαση του νέου sedan των Ιαπώνων που δεν τραβούσε τα βλέμματα, συντέλεσε στη μετέπειτα γοητεία αυτού του λύκου που ντύθηκε πρόβατο, αφού κάτω από το σεμνό παρουσιαστικό του κρύβονταν οι τεχνολογίες και η γνώση που γεννήθηκε από το αγωνιστικό πρωτότυπο Prince R380. Οι σημαντικότερες από αυτές ήταν ο κινητήρας με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο που προσαρμόστηκε για να μπορεί να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο δρόμου και η ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό. Σύμφωνα με τη Nissan αυτός ήταν και ο πρώτος κινητήρας στον κόσμο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής που τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής.

Ο V6 των 1.989 κ.εκ. με την κωδική ονομασία “S20” απέδιδε στην πολιτική του μορφή 160 ίππους και 177 Nm ροπής στις 7.000 και 5.600 σ.α.λ. αντίστοιχα με το βάρος να ανέρχεται στα μόλις 1.120 κιλά για το Skyline 2000GT-R (980 στην αγωνιστική του μορφή) που είχε μήκος 4.395 χλστ., πλάτος 1.610 χλστ. και ύψος 1.385 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του ανερχόταν στα 2.640 χλστ.

Το αγωνιστικό ντεμπούτο του Skyline 2000GT-R έγινε μόλις τρεις μήνες μετά την παρουσίαση του, στις 3 Μαΐου 1969, στον αγώνα TS-b του JAF Grand Prix στο Fuji Speedway, με την τετράθυρη έκδοση. Η επιτυχία του ήταν άμεση αφού κατάφερε να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρο στον πρώτο του κιόλας αγώνα! Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους υιοθετήθηκε ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου το οποίο ανέβασε τη μέγιστη ισχύ του αγωνιστικού μοτέρ από τους 210 στους 230 ίππους στις 8.400 σ.α.λ., δίνοντας στο Skyline ένα ακόμη μεγαλύτερο πλεονέκτημα στους αγώνες.

Δύο χρόνια αργότερα, στον αγώνα του All Japan Suzuka Automobile (Μάρτιος του 1971), το hardtop GT-R προστέθηκε στην γκάμα του μοντέλου.

Η ιστορική 50η νίκη ήρθε στις 20 Μαρτίου του 1972, στον πρώτο γύρο του Fuji GC, του αγώνα ταχύτητας 300 χλμ. του Fuji. Λόγω των ισχυρών ανέμων και της βροχής, ο αγώνας μειώθηκε από τους 20 γύρους στους 12. Μέσα σε σύννεφα από σπρέι νερού, το αυτοκίνητο No. 15, ένα GT-R που οδήγησε ο K. Takahashi, πήρε την καρό σημαία και ταυτόχρονα μπήκε στο πάνθεον της ιστορίας των αγώνων αυτοκινήτου. Το GT-R που κυριάρχησε στους αγώνες τουρισμού στην Ιαπωνία, συγκέντρωσε συνολικά 52 νίκες στα τρία χρόνια της δράσης του.

Σήμερα η φήμη των Nissan GT-R είναι μεγάλη σε όλο τον κόσμο. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, ειδικά για τις νεότερες γενιές έχει παίξει η “συμμετοχή” του σε ταινίες δράσεις όπως η γνωστή σειρά “Fast and Furious” αλλά και οι εμφανίσεις του τόσο στο βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo όσο και στο Need for Speed. Όπως γνωρίζουμε το DNA του πρώτου Skyline GT-R ευδοκιμεί μέχρι σήμερα στην σημερινή τεχνολογική ναυαρχίδα της ιαπωνικής εταιρίας, το GT-R.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Nissan ανακοίνωσε το πρόγραμμα All Clear Service προσφέροντας δωρεάν χειμερινό έλεγχο για τα μοντέλα της και εκπτώσεις σε ανταλλακτικά και αξεσουάρ....
Το Nissan Juke Hybrid διανύει έως και το 80% των αστικών διαδρομών με το θερμικό μοτέρ απενεργοποιημένο! Δείτε τη νέα τιμή του......
Ένα από τα πιο δημοφιλή B-SUV της ελληνικής αγοράς προσφέρεται πλέον σε μειωμένη τιμή! Δείτε με ποιον κινητήρα εξοπλίζεται......
Η τεχνητή νοημοσύνη εφαρμόζεται και στην εξέλιξη των αυτοκινήτων και αυτός ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ευρύτερη χρήση της μειώνοντας τις φυσικές δοκιμές....
Το μποτιλιάρισμα είναι το "τέρας" των πόλεων που τρώει ένα μεγάλο μέρος από τον πολύτιμο χρόνο μας. Μπορούμε να το μειώσουμε κάνοντας τα παρακάτω....
Το Nissan Motor Parts Center (NMPC) στο Άμστερνταμ κλείνει 40 χρόνια λειτουργίας αποτελώντας σημαντικό πυλώνα του παγκόσμιου δικτύου aftersales της εταιρείας....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής