Η αύξηση της κερδοφορίας και των πωλήσεων, σε συνδυασμό με την παρουσίαση δεκάδων νέων μοντέλων έως το τέλος της 10ετίας είναι το επιχειρηματικό πλάνο “The Arc” που παρουσίασε η Nissan.
Διαβάστε επίσης: Συμμαχία για Mitsubishi και Nissan για τη μελλοντική κινητικότητα
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες το σχέδιο επικεντρώνεται σε παρουσίαση νέων προϊόντων, αυξημένο εξηλεκτρισμό, νέες προσεγγίσεις στον σχεδιασμό και την κατασκευή, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και στην χρήση στρατηγικών συνεργασιών για την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων και την βελτίωση της κερδοφορίας.
Το νέο επιχειρηματικό πλάνο τοποθετείται ως γέφυρα μεταξύ του επιχειρησιακού σχεδίου μετασχηματισμού Nissan NEXT του 2020-2023 και το Nissan Ambition 2030, το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας που φτάνει έως το τέλος της δεκαετίας.
Διαβάστε επίσης – Nissan: Ηλεκτρική ενέργεια και με κυψέλη καυσίμου βιοαιθανόλης
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida, δήλωσε: “Το σχέδιο Arc δείχνει την πορεία μας προς το μέλλον. Καταδεικνύει την συνεχή μας πρόοδο και την ικανότητά μας να πλοηγούμαστε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Αυτό το σχέδιο θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε περισσότερο και πιο γρήγορα στην αύξηση της αξίας και της ανταγωνιστικότητας. Αντιμέτωπη με την ακραίες αστάθειες των αγορών, η Nissan αναλαμβάνει αποφασιστικές ενέργειες με γνώμονα το νέο σχέδιο για να εξασφαλίσει βιώσιμη ανάπτυξη και κερδοφορία”.
Στο πλαίσιο του σχεδίου που αποτελείται από δύο μέρη, η Nissan θα λάβει πρώτα μέτρα για να διασφαλίσει την αύξηση του όγκου πωλήσεων μέσω μιας προσαρμοσμένης περιφερειακής στρατηγικής, όπως επίσης και θα προετοιμαστεί για μια ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηριζόμενη από μια ισορροπημένη γκάμα μοντέλων με θερμικούς κινητήρες ή εξηλεκτρισμένα σύνολα, αύξηση όγκου σε μεγάλες αγορές και χρηματοοικονομική πειθαρχία.
Μέσα από αυτές τις πρωτοβουλίες η Nissan στοχεύει να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις κατά 1.000.000 μονάδες και να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους σε περισσότερο από 6%, αμφότερα μέχρι το τέλος του 2026.
Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για το δεύτερο μέρος του σχεδίου που έχει στόχο να επιτρέψει τη μετάβαση στα EV και να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη, υποστηριζόμενη από έξυπνες συνεργασίες, ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα EV, διαφοροποιημένες καινοτομίες και νέες ροές εσόδων. Μέχρι το οικονομικό έτος 2030, η Nissan βλέπει δυναμικό εσόδων 2,5 τρισ. γιεν από νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει 30 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, εκ των οποίων τα 16 θα είναι ηλεκτροκίνητα και τα 14 με θερμικούς κινητήρες, για να καλύψει τις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών σε αγορές όπου ο ρυθμός ηλεκτροκίνησης διαφέρει.
Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει συνολικά 34 ηλεκτροκίνητα μοντέλα από το 2024 έως το 2030 για να καλύψει όλες τις κατηγορίες, με το μείγμα μοντέλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 40% παγκοσμίως μέχρι το οικονομικό έτος 2026 και να αυξηθεί στο 60% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ειδικά για την Ευρώπη η Nissan θα παρουσιάσει έξι ολοκαίνουργια μοντέλα.
Η επέλαση νέων προϊόντων θα υποστηριχθεί από νέες προσεγγίσεις ανάπτυξης και κατασκευής που στοχεύουν να κάνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα πιο προσιτά και να αυξήσουν την κερδοφορία. Με ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε “οικογένειες”, αξιοποίηση επόμενης γενιάς modular manufacturing, ομαδοποιημένων προμηθειών, καθώς και καινοτομίες στον τομέα των μπαταριών, η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών επόμενης γενιάς κατά 30% (σε σύγκριση με το τρέχον crossover Ariya) και να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ EV και μοντέλων ICE έως το οικονομικό έτος 2030.
Μόνο στον τομέα της ανάπτυξης σε “οικογένειες”, το κόστος των επόμενων οχημάτων – εκείνων που αναπτύχθηκαν με βάση το κύριο όχημα της οικογένειας – μπορεί να μειωθεί κατά 50%, η ποικιλότητα διαφόρων εξαρτημάτων να μειωθεί κατά 70% και ο χρόνος ανάπτυξης να μειωθεί κατά τέσσερις μήνες. Με την υιοθέτηση του modular manufacturing, η γραμμή παραγωγής οχημάτων θα μειωθεί, μειώνοντας τον χρόνο παραγωγής ανά όχημα κατά 20%.
Σύμφωνα με το σχέδιο Arc, περισσότερα εργοστάσια στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό θα υιοθετήσουν τη φιλοσοφία Nissan Intelligent Factory, με τα εργοστάσια Oppama και Nissan Motor Kyushu στην Ιαπωνία, το εργοστάσιο του Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο και τα εργοστάσια Canton και Smyrna στις ΗΠΑ να ξεκινούν την φιλοσοφία αυτή από το οικονομικό έτος 2026 έως το 2030.
Εν τω μεταξύ η προσέγγιση παραγωγής EV36Zero θα επεκταθεί από το Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο σε εργοστάσια όπως το Canton, το Decherd και το Smyrna στις ΗΠΑ και το Tochigi και το Kyushu στην Ιαπωνία από το οικονομικό έτος 2025 έως το 2028.
Παράλληλα, το σχέδιο περιλαμβάνει προτάσεις για την επιτάχυνση της εξέλιξης των έξυπνων τεχνολογιών οχημάτων, με τεχνολογίες όπως το σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPILOT επόμενης γενιάς, το οποίο υλοποιεί την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης από πόρτα σε πόρτα από αυτοκινητόδρομο σε αυτοκινητόδρομο, σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις και σε χώρους στάθμευσης.
Η Nissan θα προσφέρει επίσης βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και όλες τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης για την παροχή διαφοροποιημένων ηλεκτρικών οχημάτων για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών των πελατών. Η Nissan θα κάνει σημαντικές βελτιώσεις στις μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, μειώνοντας το χρόνο γρήγορης φόρτισης κατά 50% και αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα κατά 50% σε σύγκριση με το Ariya.
Οι μπαταρίες LFP, που θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν στην Ιαπωνία, θα λανσαριστούν και θα μειώσουν το κόστος κατά 30% σε σύγκριση με το μίνι όχημα Sakura EV. Νέα ηλεκτρικά οχήματα με βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και πλήρως στερεάς κατάστασης θα κυκλοφορήσουν το οικονομικό έτος 2028.
Τέλος, η Nissan θα αξιοποιήσει στρατηγικές συνεργασίες για να παραμείνει ανταγωνιστική και να προσφέρει ένα παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και τεχνολογιών. Η ιαπωνική εταιρεία θα συνεχίσει να αξιοποιεί τη συμμαχία με τη Renault και τη Mitsubishi Motors σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται, ενώ στην Κίνα χρησιμοποιήσει τα τοπικά της περιουσιακά στοιχεία για να καλύψει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς και να εξερευνήσει νέες συνεργασίες στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α.