Ο ψυχρόαιμος Ogier και ο «ιδιότροπος» Makinen…

Toyota και Ogier ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι του WRC και μοιράστηκαν τους τίτλους Κατασκευαστών και Οδηγών σε μια σεζόν που αποδείχθηκε η πιο εντυπωσιακή της τελευταίας δεκαετίας!

Οι Sebastien Ogier – Julien Ingrasia με Ford Fiesta WRC κατέκτησαν τον έκτο παγκόσμιο τίτλο τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, σε μια χρονιά που χαρακτηρίζεται ως η πλέον συγκλονιστική των τελευταίων χρόνων! Μια χρονιά που κράτησε 11 μήνες και ολοκληρώθηκε με ένα δίκαιο – θα λέγαμε – αποτέλεσμα: Οι Γάλλοι Ogier – Ingrassia με Ford Fiesta WRC της M-Sport κατέκτησαν τον έκτο συνεχόμενο τίτλο τους οδηγών/συνοδηγών, ενώ η Toyota επέστρεψε στον θρόνο των κατασκευαστών ύστερα από 19 ολόκληρα χρόνια…

Μια «τρελή» χρονιά, με διεκδικητές των τίτλων να εναλλάσσονται στην κορυφή της βαθμολογίας, στο τέλος της οποίας έγινε αυτό που φάνταζε λογικοφανές: αυτός που θα έκανε τα λιγότερα λάθη θα κέρδιζε.

Ο Ogier έφτασε στην Ωκεανία με προβάδισμα στη βαθμολογία, ενώ οι «διώκτες» του έπρεπε να ήταν αλάθητοι. Δυστυχώς για αυτούς, η απουσία εμπειρίας τίτλου φάνηκε όταν αμφότεροι (Neuville και Tanak) υπέπεσαν σε λάθη, οπότε το μόνο που είχε να κάνει ο Γάλλος πολυπρωταθλητής ήταν να κάνει έναν αγώνα συντήρησης για να διατηρήσει τον τίτλο του.

Αν υπήρχε και ένας τρίτος τίτλος – δεν γνωρίζω πώς θα τον έλεγαν –, θα τον απονείμαμε στην ομάδα της Hyundai, η οποία πάλεψε, προσπάθησε και βρέθηκε μια ανάσα, υπό συνθήκες, να κερδίσει ακόμα και το νταμπλ… Όμως οι αγώνες, όπως και η ζωή, δεν πορεύονται με τα «αν», αλλά με την πραγματικότητα.

Και αυτή η πραγματικότητα έδωσε ένα αποτέλεσμα δικαίωσης: Μέσα από τους τίτλους σε επίπεδο οδηγών δικαιώθηκε ο Malcolm Wilson, ο ιδρυτής της Μ-Sport, ο οποίος με σχεδόν ανύπαρκτη βοήθεια από τη «μαμά» Ford ξεπέρασε τον εαυτό του, πίστεψε στους ανθρώπους της οικογενειακού χαρακτήρα ομάδας του και η ιστορία, ανταμείβοντάς τον, του έδωσε την ευκαιρία να κατακτήσει έναν ακόμα τίτλο! Οι δυο αυτοί λοιπόν κύριοι, που εικονίζονται στη μεγάλη φωτογραφία, ο κ. Sebastien Ogier (αριστερά) και ο κ. Malcolm Wilson (δεξιά) είναι οι άνθρωποι της χρονιάς για το WRC 2018!

Στην αντίπερα όχθη, αυτή των κατασκευαστών, η Toyota, υπό τις σκηνοθετικές εντολές του αμφιλεγόμενου, ιδιαίτερου και δύσκολου Tommi Makinen, έδειξε ότι είχε το καλύτερο αυτοκίνητο στο δεύτερο μισό της χρονιάς και με τα συνδυαστικά αποτελέσματα των πληρωμάτων της κέρδισε το πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Μέσα σε τρία χρόνια μετά την επάνοδό της, λόγω πολύχρονης απουσίας μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια στη Formula 1, επέστρεψε στους τίτλους. Ήταν το μακρινό 1999 όταν η TTE υπό τον αείμνηστο Ove Anderson εξασφάλιζε τον τίτλο στους κατασκευαστές με οδηγούς τους Sainz και Auriol.

Οι έξαλλοι πανηγυρισμοί στον τερματισμό της Toyota Gazoo Racing, που συνάμα γιόρταζαν και την overall νίκη των Latvala – Anttila (ένθετη φωτό 2), είχαν άμεση αναφορά στο πρόσωπο του προέδρου της Toyota Akio Toyoda, ο οποίος ουσιαστικά επανέφερε τον ιαπωνικό γίγαντα και πάλι στα ράλι.

Φωτογραφίες: Reporter Images, M-Sport, RBCP

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το νέο μοντέλο της Toyota είναι ήδη διαθέσιμο και συνοδεύεται από εγγύηση 11 ετών ή 1.000.000 χλμ. Δείτε που θα βρίσκεται μέχρι τις 28/12......
Είναι με διαφορά η best seller μάρκα της Ελλάδας για το 2025! Στα 100 νέα αυτοκίνητα, σχεδόν τα 16 είναι δικά της......
Το Toyota C-HR+ βρίσκεται στην Ελλάδα, πριν κυκλοφορήσει επίσημα και το κοινό μπορεί να το δει από κοντά χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί κάποια έκθεση....
Συνδυαστική ισχύς που θα ξεπερνά τους 650 ίππους! Δείτε τις πρώτες επίσημες εικόνες από το supercar της Toyota......
Δείτε το επίσημο trailer του 2ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 30 Νοεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Δείτε τα τρία B-SUV που ξεχωρίζουν για την μεγάλη εγγύηση, αλλά και πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα! Τα δύο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ