Με τη νέα Toyota Corolla στη Μαγιόρκα

Ο Θωμάς Ευθυμίου ταξίδεψε στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, οδήγησε την ολοκαίνουργια Toyota Corolla και μας μεταφέρει την πρώτη του αίσθηση

Βρείτε μας στο


Το πιο οδηγοκεντρικό Toyota Corolla όλων των εποχών, εντελώς ανανεωμένο σε όλα τα επίπεδα, κατασκευαστικά και αισθητικά, εισάγεται στην υβριδική τεχνολογία, με τρία αμαξώματα, Hatchback, Sedan και Touring Sport (station wagon).

Φωτογραφίες: Toyota media, Γιάννης Κουσκούτης

Από το τότε…
Θα επιθυμούσα να ξεκινήσω το γραπτό μου δοκίμιο περί της νέας Toyota Corolla, μιλώντας για τον προ 12 γενεών προκάτοχό της, εκείνο το ημισεντάν με το δίπορτο ή τετράπορτο αμάξωμα, που πρωτοείδα στο χωριό μου τον Δομοκό, όταν το έφερε ο αείμνηστος Κώστας Κασιδόπουλος, ο αντιπρόσωπος της Toyota, ο άνθρωπος που έβαλε το στίγμα του στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, αλλά και εκείνος που συνέβαλε τα μέγιστα για την εδραίωση της Ιαπωνικής μάρκας στην δεκαετία του ’60.
Και θα το έκανα αυτό, γιατί μου δόθηκε μία πολύ καλή ευκαιρία, αφού και στην παρουσίαση του νέου μοντέλου, οι ιθύνοντες φρόντισαν να έχουν σε περίοπτη θέση αυτό το ιστορικό αυτοκίνητο. Αυτό, που αποτέλεσε τον προπομπό, μιας λαμπρής ιστορίας, αφού το όνομα Corolla, έσπασε κάθε ρεκόρ στις αγορές όλης της υφηλίου και σήμερα, με παραπάνω από 45 εκατομ. πωλήσεις, είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Αλλά το Corolla, είναι πολλά μαζί: συνδυάζει μνήμες πρώτου αυτοκινήτου, οικογενειακές εκδρομές, αλλά και εντυπωσιακές νίκες στα ράλι, στοιχεία που το έβαλαν στην καρδιά μας, ιδιαίτερα εδώ στην Ελλάδα, που και εδώ έχει το δικό του ρεκόρ πωλήσεων!
Εκτός των άλλων, η νέα Corolla, αντικαθιστά το Auris του οποίου η παραγωγή σταματά.

Στο τώρα!
Θα αρχίσω όμως αλλιώς. Με τα λόγια του Yasushi Ueda, του Chief engineer του νέου μοντέλου, ο οποίος περιληπτικά είπε: «Γνωρίζω ότι σε μερικές αγορές, η εικόνα της Toyota και της Corolla, κάποιες φορές θεωρήθηκε λίγο βαρετή… Αλλά πιστεύω ότι χάρη σε αυτή τη νέα γενιά της Corolla, με τη δυναμική σχεδίαση και τις οδηγικές επιδόσεις, αυτή η εικόνα θα αλλάξει πλήρως»…
Σωστά. Τα είπε όλα ο κύριος Ueda. Αυτό επιχειρεί η νέα corolla και σας διαβεβαιώνω, ότι μετά από σχεδόν μία ολόκληρη ημέρα μαζί της, το πιστεύω και εγώ. Γιατί το αυτοκίνητο αυτό, σε σχέση με ότι ξέραμε μέχρι τώρα, το μόνο κοινό που έχει είναι το όνομα. Ναι, αυτός είναι ο συνδετικός κρίκος. Το όνομα. Όλα τα άλλα άλλαξαν. Εικόνα, νοοτροπία ακόμα και η δεδομένη ποιότητα. Τα μόνα που έμειναν αναλλοίωτα είναι χαρακτηριστικά που συνθέτουν το τρίπτυχο «QDR», ήτοι Quality, Durability, Reliability. Ποιότητα, ανθεκτικότητα, αξιοπιστία.

Γνωριμία
Η περιοχή που επιλέχτηκε για να γίνει η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας Corolla, ήταν η Μαγιόρκα, το μεγάλο μεσογειακό νησί της Ισπανίας, που δέχεται πάνω από 15 εκατομ. τουρίστες τον χρόνο. Αν η Μαγιόρκα –και η Ισπανία γενικότερα- φημίζονται σε κάτι χωρίς αμφιβολία, είναι η παροχή υπηρεσιών, το service που συνηθίζουμε να λέμε και ότι διαθέτουν τους οριακά καλύτερους ευρωπαϊκούς δρόμους. Εκεί λοιπόν, σε μικτό οδικό δίκτυο, δηλαδή σε αυτοκινητοδρόμους, και επαρχιακό ορεινό ή πεδινό ανάγλυφο, οδηγήσαμε την μία ημέρα την Hatchback 1.8 Hybrid και την άλλη, την Sedan με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.6 λίτρων. Να σταθούμε στην πρώτη έκδοση, γιατί θέλουμε να περιγράψουμε ένα καθόλα σύγχρονο αυτοκίνητο, τόσοι σε αισθητική, φυσικά σε τεχνολογίες, αλλά και σε οδηγική συμπεριφορά. Φροντίζει για αυτό η νέα πλατφόρμα TNGA (Toyota New Generation Architecture) η οποία δίνει περισσότερους χώρους, χαμηλότερο κέντρο βάρους και μεγαλύτερη κατά 60% στρεπτική ακαμψία. Στοιχείο που σε συνδυασμό με την στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, δίνει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ένα ομοιογενές σύνολο. Μιλήσαμε για χώρους και εδώ να σημειώσουμε την χωρητικότητα σε λίτρα ανά μοντέλο. Έτσι το Hatchback διαθέτει 361 λίτρα, το Sedan 471 και το Touring Sports 598 λίτρα. Στο ποιοτικό εσωτερικό της καμπίνας σημειώνουμε ότι το μεγαλύτερο μεταξόνιο έδωσε περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες, μια και εκτός από πιο μακρύ, το αυτοκίνητο είναι και πιο πλατύ! Στο ταμπλό που συναντάμε στοιχεία, ευδιάκριτα αισθητικά δανεισμένα από το C-HR, η ποιότητα είναι άνευ κριτικής και στο ταμπλό ξεχωρίζει στο κέντρο το frame που μπορεί να δεχθεί έγχρωμη οθόνη αφής έως 8’’, ενώ υπάρχει η δυνατότητα προαιρετικά οθόνης 7’’ στο καντράν των οργάνων και συστήματος Head Up Display 10», η μεγαλύτερη στην κατηγορία.
Στον τομέα της ασφάλειας, δεν λείπει τίποτα από τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, μια και το βελτιωμένο «μπουκέτο» συστημάτων ασφάλειας Toyota Safety Sense φροντίζει για αυτό. Εξάρουμε το εξελιγμένο Pre-Collision System, και το βελτιωμένο Adaptive Cruise Control που συνεργάζεται το νέο σύστημα Lane Trace Assist, που αναλαμβάνει να κρατήσει στον δρόμο το αυτοκίνητο όταν οι διαγραμμίσεις είναι μη ευδιάκριτες.

Μηχανικά
Τέσσερα κινητήρια σύνολα φροντίζουν να κινούν τις διάφορες εκδόσεις της νέας Corolla. σύνολα. Ο βενζινοκινητήρας των 1.2 turbo 114 ίππων, ο υβριδικός 1.8 των 122 ίππων, ο νέος 2-λιτρος υβριδικός απόδοσης 180 ίππων και ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων απόδοσης 132 ίππων που τοποθετείται μόνο στο Sedan.
Ανάλογα δε με την έκδοση, συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ή με αυτόματο CVT διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Τιμές
Οι τιμές των νέων Toyota Corolla αρχίζουν από τις 17.100 ευρώ (Sedan 1.6), από 17.430 ευρώ η Hatchback 1.2, ενώ η υβριδική έκδοση Hatchback 1.8 Hybrid από 20.800 ευρώ.

 

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr