Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το νέο Toyota RAV4 (+video)

Το νέο Toyota RAV4, ένα αυτοκίνητο-ορόσημο για την κατηγορία των SUV, παρουσιάστηκε στη Βαρκελώνη και παίρνουμε μια πρώτη γεύση...

Βρείτε μας στο


Με τον τιμητικό τίτλο του ιδρυτή της κατηγορίας SUV και με 8,5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1994 που πρωτοπαρουσιάστηκε, η 5η γενιά RAV φέρει σημαντικές τροποποιήσεις. Το νέο μοντέλο, είναι το πρώτο RAV4 που βασίζεται στην πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA), η οποία προσφέρει αυξημένη ακαμψία κατά 57%.

Επιπλέον, το κέντρο βάρους έχει μετατοπιστεί χαμηλότερα,  καθώς το μήκος και το ύψος έχουν μειωθεί, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί, με αποτέλεσμα οι μηχανικοί της Toyota να έχουν πετύχει, σχεδόν τέλεια, κατανομή βάρους 51:49. Τα παραπάνω συνεισφέρουν θετικά σε τομείς όπως η οδηγησιμότητα, η ασφάλεια και η ποιότητα κύλισης.

Ανανέωση σε όλα τα επίπεδα

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, το νέο RAV4 ανανεώθηκε καθώς διαθέτει νέα μάσκα και φωτιστικά σώματα LED, ενώ οι προβολείς ομίχλης έχουν τοποθετηθεί σε διαφορετική θέση. Ακόμη, οι καθρέπτες έχουν μετακινηθεί από την μπροστινή κολώνα στις πόρτες, για να δημιουργήσουν μια μικρή γυάλινη επιφάνεια μέσω της οποίας θα εξαφανιστεί η νεκρή γωνία. Παράλληλα, τα προστατευτικά πλαστικά των θόλων, οι χρωμιωμένες  ποδιές, η διχρωμία και η γυάλινη οροφή έδωσαν έντονη προσωπικότητα στο νέο RAV4, αναδεικνύοντας μια διάθεση κίνησης παντού, συνδυάζοντας διασκέδαση και περιπέτεια.

Το ίδιο έγινε και στο εσωτερικό, όπου χρησιμοποιούνται μαλακά υλικά.  Η σχεδιαστική ανανέωση είναι σαφής, ενώ χρησιμοποιούνται μοτίβα από το Toyota FT-AC (Future Toyota – Adventure Concept). Ακόμη, νέα καθίσματα περιμένουν οδηγό και επιβάτες, ενώ αν και το μήκος του αυτοκινήτου μίκρυνε κατά 5 χιλιοστά, η αύξηση του μεταξονίου κατά 30 χιλιοστά εξασφαλίζει μεγαλύτερους χώρους και άνεση. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει οθόνη TFT 4,2 ιντσών, ενώ το σύστημα Infotainment έχει ως βάση μια οθόνη αφής 7 ιντσών. Κέρδος προκύπτει και για το χώρο φόρτωσης, ο οποίος έχει αυξημένη χωρητικότητα κατά 79 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας συνολικά στα 580.

Το νέο RAV4 προσφέρεται με κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση, ενώ εξοπλίζεται με 2λιτρο βενζινοκινητήρα, ή υβριδικό κινητήρα 2,5 λίτρων με παρουσία δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Στη Βαρκελώνη οδηγήσαμε την υβριδική έκδοση με τον κινητήρα των 2,5 λίτρων, που αποδίδει  218 (2WD) ή 222 (4WD) ίππους και εξοπλίζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη CVT, τη στιγμή που διατίθεται και  μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το ταξίδι με το νέο RAV4 είναι ευχάριστο και ξεκούραστο, καθώς το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και αθόρυβο, πλην των περιπτώσεων που βάζεις το γκάζι στο πάτωμα για ένα προσπέρασμα πανικού, οπότε ακούγεται ο ήχος του κινητήρα. Αυτό όμως, πόσες φορές θα χρειαστεί να το κάνουμε;

Με καταγωγή και κατασκευή στην Ιαπωνία, το νέο RAV4 αναμένεται στη χώρα μας μέσα στο Φεβρουάριο. Η τιμή της δικίνητης, 2λιτρης έκδοσης με μηχανικό κιβώτιο θα ξεκινά από  27.700 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη της υβριδικής θα ανακοινωθεί άμεσα.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr