H BMW iX M60 είναι η ισχυρότερη έκδοση στην γκάμα της iX και η πρώτη BMW M που έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για αμιγή ηλεκτροκίνηση. H BMW έτσι, παρουσιάζει ένα SUV που έχει την ευθύνη και την τιμή ταυτόχρονα, να κουβαλά το ιστορικό M στο αμάξωμά του, κάτι που συνεπάγεται πως οφείλει να είναι και σπορ σε οδική συμπεριφορά, μεταξύ άλλων. Όλα αυτά βεβαία, φλερτάρουν με την δημιουργία ενός τεχνολογικά προηγμένου, τετράτροχου… αχταρμά. Μοιάζουνε με μία αγχωμένη προσπάθεια, η οποία θαρρείς πάει να πιάσει όλες τις τάσεις της εποχής. Όμως η BMW ξέρει τον τρόπο να κάνει αυτοκίνητα που σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν τον οδηγό αν μη τι άλλο, ακόμη και όταν βαδίζει στην αιχμή της τεχνολογίας και πειραματίζεται. Η BMW εξάλλου έχει την πολυτέλεια να κάνει τέτοια πειράματα, καθώς και τα χρήματα έχει και ρεκόρ πωλήσεων έκανε το 2021. Άρα καλά κάνει και μας προσφέρει τέτοιες δημιουργίες.
Η BMW iX M60, μπορεί να μοιάζει με ένα δύσκολο πρότζεκτ, καθώς προσπαθεί να συνδυάσει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες και μάλιστα αταίριαστες, όμως στο σύντομο χρονικό διάστημα που την οδήγησα, κατάλαβα πως οι Γερμανοί τα κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα εξωπραγματικό σύνολο! Η BMW iX M60 συνδυάζει μία αυτοκινητιστική φιλοσοφία σταθερά προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα, με τη σχεδίαση ενός σύγχρονου Sports Activity Vehicle και συναρπαστικά, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Ως εκ τούτου ενσαρκώνει τα καλύτερα των τριών κόσμων – της BMW i, των μοντέλων BMW X και της BMW M GmbH. Με τεχνολογικά πλεονεκτήματα στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργικότητας και συνδεσιμότητας, η νέα BMW iX M60 ενσαρκώνει τη σύγχρονη έννοια της προηγμένης πολυτέλειας, των υψηλών επιδόσεων και του premium χαρακτήρα. Με λίγα λόγια… έχουμε εμπρός μας την BMW του μέλλοντος!
Με ισχύ 619 ίππων και μέγιστη ροπή 1.015 Nm σε Sport Mode και αντίστοιχα 1.100 Nm με ενεργοποιημένο το Launch Control και ειδική ρύθμιση ανάρτησης M το αυτοκίνητο σου παίρνει το μυαλό… Είναι συγκλονιστικά γρήγορο και οι επιταχύνσεις είναι ακαριαίες και βίαιες με το γκάζι στο πάτωμα. Η BMW iX M60 επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Η πλούσια ισχύς που αποδίδει το ειδικό για τα μοντέλα Μ σύστημα ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται στα υψηλά φορτία, με αποτέλεσμα η αύξηση της ταχύτητας να παραμένει επίσης σχεδόν σταθερή μέχρι την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα των 250 km/h (κόφτης). Όλη αυτή η δύναμη, προέρχεται από δύο ηλεκτρομοτέρ πέμπτης γενιάς eDrive με κιβώτια μονής σχέσης. Το πίσω αποδίδει 491 ίππους και το εμπρός 259 ίππους. Η BMW iX M60 είναι πισωκίνητη και το εμπρός ηλεκτρομοτέρ ενεργοποιείται αναλόγως συνθηκών. Η αυτονομία της BMW iX M60 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP φτάνει τα 566 χιλιόμετρα. Οι επιδόσεις, η απόδοση και η αυτονομία της BMW iX M60 ωφελούνται επίσης από τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, που της χαρίζουν συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,26 σε Sport Mode. Η φόρτιση σε 11 kW wallbox διαρκεί κάτι παραπάνω από 10 ώρες, ενώ το αυτοκίνητο υποστηρίζει και ταχυφόρτιση στα 195 kW.
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, η BMW iX M60 διαθέτει την πιο εκτεταμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού που έχει προσφέρει ποτέ η BMW στον τομέα συστημάτων υποστήριξης οδηγού καθώς και πολυάριθμες καινοτομίες. Μία νέα γενιά αισθητήρων, ένα νέο πακέτο λογισμικού σε συνδυασμό με μια πλατφόρμα υψηλής υπολογιστικής ισχύος προσφέρουν επίσης σημαντικές δυνατότητες για συνεχή πρόοδο της αυτόνομης οδήγησης και των λειτουργιών στάθμευσης – με Επίπεδο λειτουργικότητας 3, μεσοπρόθεσμα. Η τελευταία γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου iDrive επεκτείνει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος, επιτρέποντας φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρη έμφαση στη λειτουργία μέσω αφής του BMW Curved Display (δύο οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών) και τη λεκτική επικοινωνία με τον εκτενώς αναβαθμισμένο προσωπικό ψηφιακό βοηθό – BMW Intelligent Personal Assistant. Εδώ να πω πως οι “κρυστάλλινοι” διακόπτες είναι όμορφοι, αλλά επιτρέπουν αντανακλάσεις φωτός που μπορεί να ενοχλήσουν τον οδηγό, κατά την διάρκεια μιας ηλιόλουστης ημέρας.
Το στοίχημα των μηχανικών του M-Division είναι να μπορέσουν να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να χαθεί όλη αυτή η αγάπη για την οδήγηση. Τα κατάφεραν; Αν για κάποιους οδήγηση σημαίνει επιτάχυνση και ταχύτητα τότε η απάντηση είναι “ναι! Τα κατάφεραν 100%”. Αν όμως αντλούν ικανοποίηση από την αίσθηση του τιμονιού, τα φρένα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το τιμόνι, τότε, υπάρχει δρόμος ακόμη… Και αν δεν μειωθεί το βάρος του αυτοκινήτου, τότε σίγουρα δεν θα φτάσουμε στα σημεία οδηγικής απόλαυσης που προσφέρουν τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα M. Από την άλλη όμως, τα συμβατικά M δύσκολα θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τον ρυθμό της iX Μ60… Εδώ να συμπληρώσω πως η iX M60 για σπορ δημιούργημα είναι εξαιρετικά άνετο στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταξιδεύει σαν μεγάλο GT, ενώ ταυτόχρονα δεν φοβάται και τον χωματόδρομο. Μάλιστα έχει και μεταβαλλόμενη απόσταση από το έδαφος, κάτι που την κάνει να πατά ακόμη και κακοτράχαλους δρόμους με άνεση και περίσσια αυτοπεποίθηση!
Για το τέλος άφησα την τιμή. Όσοι ανυπομονούν να οδηγήσουν… το μέλλον, θα πρέπει να δώσουν στην BMW 142.300 ευρώ, για να αποκτήσουν την τεχνολογική της βιτρίνα, την iX M60!