Τα sedan αμαξώματα αποτελούν μια “all time classic” επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων ανά τον πλανήτη. Τα τελευταία χρόνια, φάνηκε πως η κυριαρχία τους κλονίστηκε σχετικά από τα SUV, μια κατηγορία που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, κυρίως στην Ευρώπη. Πάντως, μελέτη που ανέθεσε η Nissan για τις προτιμήσεις των Αμερικανών, δείχνει πως τα sedan διατηρούν τη μεγάλη δυναμική τους.
Τι έδειξε η συγκεκριμένη έρευνα; Ας εμβαθύνουμε στα αποτελέσματα που προέκυψαν από αυτήν…
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι 8 στους 10 νεότερους αγοραστές έως 50 ετών -γνωστοί ως millennials ή Generation Z- τοποθετούν τα sedan ψηλά στις προτιμήσεις τους. Ανάμεσα σε όσους ερωτήθηκαν και δεν κατέχουν sedan όχημα, το 78% σκέφτεται να αγοράσει.
Επιπλέον, το 86% των ερωτηθέντων μεταξύ 18 και 34 ετών που δεν κατέχουν όχημα sedan, σκέφτεται να αγοράσει είτε τώρα, είτε στο μέλλον. Το αντίστοιχο ποσοστό για παλαιότερους millennials ή Generation X ηλικίας 35-50 ετών, φτάνει στο 81%.
Το 89% των ιδιοκτητών sedan στις Η.Π.Α. είναι ικανοποιημένο από το όχημά του, ενώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων άλλης κατηγορίας είναι ικανοποιημένοι σε ποσοστό 88%. Last but not least που θα έλεγαν και οι Αμερικανοί, το 95% των ιδιοκτητών sedan θεωρεί τη λειτουργικότητα των 4 θυρών ως το κύριο χαρακτηριστικό προτίμησης στο όχημά τους, έναντι 94% για τους μη ιδιοκτήτες sedan.
Κατόπιν τούτου, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι η Nissan δίνει έμφαση στην κατηγορία των sedan στις Η.Π.Α. Πρόσφατα, η ιαπωνική μάρκα παρουσίασε το νέο Versa, ένα sedan που εντάσσεται στην κατηγορία subcompact. Πέρυσι, είχε παρουσίασε το Altima, το πρώτο sedan με τεχνολογία ProPilot, που διαθέτει και σπορ χαρακτηριστικά.
“Βλέπουμε μια μεγάλη ευκαιρία στην κατηγορία sedan, γι ‘αυτό συνεχίζουμε να λανσάρουμε ολοκαίνουργια και ανανεωμένα προϊόντα“, δήλωσε ο Rob Warren, διευθυντής Marketing στη Nissan North America. “Τα sedans εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά δημοφιλή στους πελάτες μας και καθώς οι ανταγωνιστές μας βγαίνουν από την συγκεκριμένη κατηγορία, δημιουργούνται ακόμα περισσότερες προοπτικές για τη Nissan. Αυτό που ακούμε από νεότερους αγοραστές είναι ότι εκτιμούν τα χαρακτηριστικά, την ευελιξία, την οικονομία καυσίμου και την αξία στα sedans μας. Καθώς τα sedans γίνονται πιο συναρπαστικά σε εμφάνιση και οδηγική απόλαυση, οι νεότεροι αγοραστές θα τα θέτουν στην κορυφή της λίστας προτίμησής τους.”