Παρουσίαση Harley on Tour 2020: Ώρα για Tour “Made in USA”

Το φορτηγό της Harley-Davidson έκανε στάση και φέτος στην Ελλάδα και μας έδωσε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με τις νέες μοτοσυκλέτες στη γκάμα των Αμερικανών.

Βρείτε μας στο
2020 Harley on Tour Traction παρουσίαση

Η πανδημία δεν κατάφερε τελικά να κάμψει το πνεύμα της Harley-Davidson και το φορτηγό της αμερικάνικης εταιρίας, που περιοδεύει κάθε χρόνο τέτοια εποχή στην Ευρώπη, βρέθηκε και φέτος επί ελληνικού εδάφους. Μια ακόμη εξαιρετική ευκαιρία λοιπόν για να γνωρίσουν οι φίλοι της Harley τη νέα “σοδειά” των μοτοσυκλετών της, πιο σημαντικά όμως να γνωρίσουν τα μοντέλα της όλοι εκείνοι που δεν είχαν μέχρι σήμερα την ευκαιρία να βρεθούν στη σέλα μιας Harley-Davidson.

Την ημέρα της δημοσιογραφικής παρουσίασης, μια μέρα γεμάτη οδήγηση, το traction.gr ήταν εκεί με σκοπό να σας μεταφέρει μια πολύ καλή γεύση για το τι εστί μοτοσυκλέτα “the american way”. Ακολουθούν τέσσερις μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson που “κουβαλούν” ατόφια τη φιλοσοφία των Αμερικανών, τις οποίες όχι μόνο δεν μπορείτε να αγνοήσετε, αλλά πρέπει να γνωρίσετε οπωσδήποτε και από κοντά.

Ο Βασιλιάς του Δρόμου είναι το Road King
Η Harley-Davidson μόνο τυχαία δεν έχει ονομάσει αυτή τη μοτοσυκλέτα της Road King, αφού ακόμη και μια μικρή βόλτα στη σέλα της σε κάνει να νιώθεις βασιλικά. Ας ξεκινήσουμε όμως από την απαστράπτουσα εικόνα του. Μια υπέροχη “οινοπνευματί” μεταλλική βαφή, χρώμια κορυφαίας ποιότητας και λεπτομέρειες για τις οποίες θα μπορούσες να γράψεις ένα μικρό βιβλίο, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν με λίγα λόγια την αρχοντική εμφάνιση του Road King.

Ως μέλος της σειράς Touring το Road King είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα για να κάνει ένα ταξίδι πέρα από άνετο και ευχάριστο. Η τεραστίων διαστάσεων σέλα με την εργονομική σχεδίαση προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης ενώ η πολύ χαμηλή της απόσταση από το έδαφος στα 705 χλστ. (γνώρισμα των περισσότερων H-D) προσφέρει άμεση πρόσβαση στο έδαφος για τον αναβάτη σχεδόν ανεξάρτητα από το ύψος του. Έτσι “κρύβει” πολύ καλά και το βάρος της μοτοσυκλέτας που φτάνει στα εντυπωσιακά 362 κιλά, χωρίς υγρά, ένα βάρος που θα το βρείτε μόνο στα χαρτιά.

Η καρδιά του Road King είναι ο Milwaukee-Eight ο δικύλινδρος V2 των Αμερικανών, η χωρητικότητα του οποίου για την περίσταση ανέρχεται στις 107 κυβικές ίντσες, ήτοι 1.745 κ.εκ. αν προτιμάτε. Τα.. ελέη του είναι πλούσια με την ισχύ να φτάνει στους 89 ίππους στις μόλις 5.450 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει στα 150 Nm. Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων, με την τελευταία σχέση overdrive και στον δρόμο σαν αίσθηση. Το μοτέρ δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στο να κινεί σβέλτα την αμερικάνικη μοτοσυκλέτα, άσχετα από την επιλεγμένη ταχύτητα. Αυτό που ξεχωρίζει είναι η άνεση και η ελαστικότητα που το χαρακτηρίζει αφού τα κυβικά δεν κρύβονται, ενώ και το διακριτικό “soundtrack” τόσο από τις εξατμίσεις όσο και από τον ίδιο τον κινητήρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα του.

Αν από αυτά που ακούτε κατά καιρούς νομίζετε ότι οι μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson απευθύνονται μόνο σε εκείνους που θέλουν να ταξιδεύουν, θα πρέπει σίγουρα να αναθεωρήσετε. Με το ταξίδι να αποτελεί προτεραιότητα, το Road King αποδεικνύεται ικανότατο για την κατηγορία του και στις στροφές με τους Αμερικανούς να έχουν κάνει πολλή δουλειά τα τελευταία χρόνια σε όλους τους τομείς και ακόμη περισσότερο στη λειτουργία των αναρτήσεων και την απόδοση των φρένων. Οι αναρτήσεις αποτελούν προϊόν συνεργασίας με τη Showa με το πιρούνι να φέρει μάλιστα την τεχνολογία dual-bending valve που βοηθά τον τροχό να “διαβάζει” με μεγαλύτερη ακρίβεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος χωρίς επιπτώσεις στην άνεση.

Το Road King ταξιδεύει αρχοντικά και μεταφέρει αυτή την αίσθηση και στις στροφές παρέχοντας σιγουριά και αυτοπεποίθηση στον αναβάτη του. Το ίδιο θα κάνει και στο κέντρο της πόλης όπου αποδεικνύεται ιδιαίτερα καλοζυγισμένο και δεν δυσκολεύεται καθόλου να ακολουθήσει τον ρυθμό κίνησης των υπόλοιπων μοτοσυκλετών. Οι τιμές του Road King ξεκινούν από τα 28.690 ευρώ.

Road Glide Limited
Για διηπειρωτικά ταξίδια με άρωμα USA, η Harley-Daivdson έχει στις τάξεις της τη Road Glide Limited, μια grand tourer όνομα και πράμα! Ο… θρόνος που προορίζεται για τον συνεπιβάτη, ο έξτρα χώρος αποσκευών πίσω από αυτόν αλλά και το “shark nose” φέρινγκ με τους “Daymaker” full LED προβολείς αποτελούν τα στοιχεία που κάνουν τη Road Glide Limited να ξεχωρίζει. Εδώ την κίνηση έχει αναλάβει ο μεγαλύτερος Milwaukee-Eight με την υγρόψυκτη κεφαλή και χωρητικότητα 114 κυβικές ίντσες που αντιστοιχούν σε 1.868 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς είναι και για αυτή την περίσταση 89 ίππους, λίγο χαμηλότερα, στις 5.020 σ.α.λ., ενώ μεγαλύτερη είναι η μέγιστη ροπή που ανέρχεται στα 164 Nm ροπής. Αυτά με το βάρος, χωρίς υγρά να φτάνει στα 407 κιλά και το μήκος της μοτοσυκλέτας στα 2.595 χλστ.!

Τα χαρίσματα της Road Glide Limited δεν εξαντλούνται φυσικά στα παραπάνω στοιχεία. Η μοτοσυκλέτα έρχεται εξοπλισμένη με το εντυπωσιακό από πλευράς απόδοσης σύστημα πλοήγησης-πολυμέσων Boom Box GTS, με τα τέσσερα ηχεία και τη μεγάλη οθόνη αφής που λειτουργεί και με γάντια. Η Harley, ανακοίνωσε πρόσφατα πως όλα τα τουριστικά της μοντέλα θα αναβαθμίσουν το σύστημα πολυμέσων τους ώστε να υποστηρίζει και Android Auto διευρύνοντας έτσι τις λύσεις συνδεσιμότητας που προσφέρει. Για τα μοντέλα του 2021 το Android Auto θα αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού, στο οποίο βλέπουμε μεταξύ άλλων και cruise control, όπως και στις περισσότερες μεγάλες Harley-Davidson.

Στο δρόμο η Road Glide Limited κάνει ακριβώς αυτό που υπονοεί το όνομα της αφού γλιστρά (Glide) πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος θυμίζοντας λιμουζίνα. Η ικανότητα που έχει στο να ταξιδεύει γρήγορα και με άνεση είναι αδιαμφισβήτητη, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί, για το βάρος και τον όγκο της, το γεγονός ότι θα παραμείνει σβέλτη και ευχάριστη και σε δρόμο με στροφές . Σίγουρα σε αυτό συνεισφέρουν και τα συνδυασμένα φρένα της Brembo που βάζουν τα πράγματα στη θέση τους όταν ανάψουν τα αίματα, όπως και η ευκολία με την οποία αλλάζει κατεύθυνση η Road Glide Limited, χωρίς να φέρνει αντίρρηση στον αναβάτη της και παρά τις αλουμινένιες ζάντες με διάμετρο στις 18 ίντσες εμπρός αλλά και πίσω. Με εξοπλισμό που θεωρείται πλήρης για την κατηγορία οι τιμές για την αμερικάνικη μοτοσυκλέτα ξεκινούν από τα 35.690 ευρώ.

Ultra Limited, για Ultra καταστάσεις
Πολύ κοντά σε φιλοσοφία με την Road Glide Limited είναι η Electra Ultra Limited με το ίδιο μοτέρ των 1.868 κ.εκ. Κάποιες μικρές αλλαγές ωστόσο κάνουν το αποτέλεσμα να διαφέρει τελικά σε αισθητό βαθμό με αποτέλεσμα τον γλυκό πονοκέλφαλο του ποια να διαλέξεις αφότου έχεις οδηγήσει και τις δύο. Αισθητικά η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο φέρινγκ με την Ultra Limited να φέρει το “Batwing” φέρινγκ της Harley-Davidson το οποίο στηρίζεται πάνω στο τιμόνι και όχι στο πλαίσιο όπως της Road Glide Limited. Παράλληλα το τιμόνι είναι σημαντικά χαμηλότερο, ενώ οι τροχοί είναι εδώ στις 17 και 16 ίντσες εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Οι μικρότεροι τροχοί και το χαμηλότερο τιμόνι δίνουν μια πολύ διαφορετική αίσθηση, η οποία, για τα δεδομένα των αμερικάνικων τουριστικών μοτοσυκλετών πλησιάζει προς το σπορ. Εν κινήσει και σε δρόμο με στροφές, το βάρος των 399 κιλών είναι ανύπαρκτο σαν αίσθηση, ενώ και το σύστημα πέδησης δίνει την εντύπωση ακόμη μεγαλύτερης αμεσότητας. σε γενικές γραμμές η Ultra Limited δείχνει να έχει φτιαχτεί για να δίνει μια ακόμη πιο άμεση αίσθηση στον αναβάτη της, ενώ τα μαρσπιέ της θέλουν ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια για να ανταλλάξουν μόρια με την άσφαλτο. Όπως και να έχει είναι εντυπωσιακό να κινείσαι με μια τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα με άνεση αλλά και ταχύτητα στους ορεινούς δρόμους της Εύβοιας χωρίς να νιώθεις ότι προσπαθείς, αλλά εμπλέκοντας ευχάριστα το κορμί σου στη διαδικασία. H τιμή για την Ultra Limited ξεκινά από τα 37.290 ευρώ

Low Rider S
Γυρίζοντας από την Εύβοια ο δρόμος με βρήκε στη σέλα της Low Rider S, η οποία ανήκει στην οικογένεια των Softail. και εδώ κυριαρχεί ο Milwaukee-Eight 114, των 1.868 κ.εκ. ο οποίος έχει απολέσει την υγρόψυξη για την περίσταση. Η ισχύς του ανέρχεται εδώ στους 93 ίππους και τα 155 Nm ροπής. Σε σχέση με τις άλλες τρεις όμως, η μεγάλη διαφορά έρχεται από το βάρος, έως και 108 κιλά χαμηλότερο (!) και αυτό το καταλαβαίνεις κάθε φορά που γυρνάς το δεξί γκριπ. Η προστασία από τον αέρα είναι περιορισμένη, αφού η Low Rider S δεν φτιάχτηκε γ αυτό. Η θέση οδήγησης όμως σε συνδυασμό με το μικρή μάσκα-φέρινγκ μπορεί να σου επιτρέψει να κινηθείς στον αυτοκινητόδρομο άνετα με ταχύτητες στα νόμιμα όρια. Η Low Rider S είναι μια χαμηλή και μακριά μοτοσυκλέτα και το όνομα της αντικατοπτρίζεται και στη σέλα της, η απόστασης της οποία από το έδαφος φτάνει μόλις στα 690 χλστ. Με το βάρος, χωρίς υγρά, στα 299 κιλά αυτή είναι ίσως η πιο κατάλληλη μεγάλη μοτοσυκλέτα των Αμερικανών για να νιώσουν άνετα πάνω στη σέλα τους, όχι μόνο κοντύτεροι αναβάτες αλλά και αναβάτριες. Από τα τέσσερα που σας παρουσιάσαμε είναι παράλληλα και το πιο εύκολο στην καθημερινή συμβίωση στο κέντρο της πόλης αλλά και εκείνο που θα απολαύσετε και τις πιο όμορφες solo παραλιακές βόλτες, ειδικά τώρα το καλοκαίρι.

Και οι τέσσερις μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson που ανέφερα αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα της φιλοσοφίας των Αμερικανών. Με την πρόοδο που έχουν κάνει τα τελευταία 5-7 χρόνια στους τομείς της τεχνολογίας, των αναρτήσεων αλλά και τον φρένων οι αμερικάνικες μοτοσυκλέτες έχουν προσαρμοστεί καλύτερα και στα ευρωπαϊκά γούστα χωρίς να χάσουν κάτι σε αυθεντικότητα, ενώ τα θηριώδη μοτέρ τους έχουν “σοβαρέψει” για τα καλά στον τομέα των επιδόσεων προσφέροντας χαμόγελα σε κάθε περιστροφή του γκριπ.

Η γκάμα της Harley-Davidson ξεκινά φυσικά από τις οικογένειες Street και Sportster με τιμές από τα 8.290 ευρώ. Αν ψάχνετε ένα μοντέλο γνωριμίας με τους Αμερικανούς είναι ίσως καλύτερα να ξεκινήσετε από εκεί. Μια Harley άλλωστε είναι μόνο η αρχή για τον μοναδικό κόσμο της που θα σας ανοίξει παράλληλα και μια ακόμη πόρτα, αυτή του customizing. Για μένα ωστόσο μπορείτε πλέον να πάτε απευθείας και στα μεγαλύτερα, από τα οποία, δύσκολα θα ξεκολλήσετε μετά…Αν δυστυχώς χάσατε το “τρένο” του Harley on Tour φέτος φροντίστε να το πάρετε του χρόνου.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr