Η Bugatti είναι μια εταιρεία που δεν χρειάζεται συστάσεις. Η ιστορία της ξεκινά από το μακρινό 1909 με τον ιδρυτή της Ettore Bugatti, όπου από τότε δημιουργούσε αυτοκίνητα που άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στην αυτοκινητιστική ιστορία.
Πέντε εξ αυτών των δημιουργημάτων ήταν για χρόνια στη προσωπική συλλογή του πιο φανατικού συλλέκτη της Bugatti του Hans Matti. Ήταν τέτοια η εμμονή του Hans με τη μάρκα που ο ίδιος είχε στην κατοχή του αυτοκίνητα τα οποία έλειπαν από τη συλλογή της Bugatti. Και έτσι αποφάσισαν να τα αγοράσουν πίσω και τα μοναδικά δημιουργήματα να επιστρέψουν στο «σπίτι τους».
Ο μανιώδης συλλέκτης είχε στην κατοχή του μια Bugatti Type 51, που θεωρείται από τις πιο σπάνιες στον κόσμο. Ενδεικτικό της σπανιότητάς της, ήταν πως στο τιμόνι της είχε βρεθεί ο Louis Chiron, το όνομα του οποίου κληροδότησε το γνωστό μας hypercar. Το επόμενο αυτοκίνητο ήταν η Type 49, προσωπικό αυτοκίνητο του Jean Bugatti και για το λόγο αυτό υπάρχουν τα αρχικά «JB» στις πόρτες της. Ακολουθεί η Type 37A η οποία βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση και ακολουθεί η Type 35B.
Το εντυπωσιακό με όλες τις ιστορικές Bugatti, είναι πως διατηρούνται σε άριστη κατάσταση, με τον συλλέκτη να δηλώνει πως δεν έχει κάνει καμία αλλαγή στο αμάξωμα ή σε άλλα μηχανικά μέρη τους. Ο Hans Matti, ο πρώην ιδιοκτήτης αυτών των μοναδικών αυτοκινήτων, αφιέρωσε δεκαετίες στη δημιουργία αυτής της συλλογής. Περιλάμβανε τη συλλογή σχετικών πρωτότυπων φωτογραφιών, χαρακτηριστικών περιοδικών και βιβλίων.
Αυτό το πάθος του Matti ήταν που έφτασε στα αυτιά της εγγονής του Ettore Bugatti και η ίδια διαπραγματεύτηκε μαζί του ώστε να επιστρέψουν τα αυτοκίνητα ξανά στην «μαμά» εταιρεία. Η διαπραγμάτευση δεν ήταν εύκολη καθότι ο Matti δεν ήταν διατεθειμένος να αποχωριστεί τα αυτοκίνητα που με τόσο κόπο είχε αποκτήσει και διατηρούσε. Βέβαια η Caroline Bugatti έπειτα από δυο χρόνια διαπραγματεύσεων τον κατάφερε!
Κάλλιο αργά, παρά ποτέ λέει ο λαός!