Page 27 - TRACTION 147
P. 27

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ



                                                       Με δεδοµένο ότι για το φετινό πρωτάθληµα θα µονοµαχήσουν δύο οµάδες, η
                                                       Με δεδοµένο ότι για το φετινό πρωτάθληµα θα µονοµαχήσουν δύο οµάδες, η
                                                       Ferrari και η Red Bull, και κατ’ ουσίαν δύο πιλότοι, ο Charles Leclerc και ο Max
                                                       Ferrari και η Red Bull, και κατ’ ουσίαν δύο πιλότοι, ο Charles Leclerc και ο Max
                                                       Verstappen, το ερώτηµα που τίθεται ύστερα από την Ίµολα είναι κατά πόσον το
                                                       Verstappen, το ερώτηµα που τίθεται ύστερα από την Ίµολα είναι κατά πόσον το
                                                       πλεονέκτηµα των Κόκκινων είναι τόσο µεγάλο ώστε µια εξαιρετικά κακή επίδοση
                                                       πλεονέκτηµα των Κόκκινων είναι τόσο µεγάλο ώστε µια εξαιρετικά κακή επίδοση
                                                       στο συγκεκριµένο Grand Prix εν τέλει δεν θα επηρεάσει καθόλου την κούρσα
                                                       στο συγκεκριµένο Grand Prix εν τέλει δεν θα επηρεάσει καθόλου την κούρσα
                                                       προς τον τίτλο. ∆ιότι, αναµφίβολα, στην Ίµολα η Ferrari έκανε ό,τι µπορούσε για
                                                       προς τον τίτλο. ∆ιότι, αναµφίβολα, στην Ίµολα η Ferrari έκανε ό,τι µπορούσε για
                                                       να δώσει το περιθώριο στη Red Bull να την πλησιάσει. Οι Verstappen και Perez
                                                       να δώσει το περιθώριο στη Red Bull να την πλησιάσει. Οι Verstappen και Perez
                                                       έκαναν το 1-2 µε κυριαρχική εµφάνιση, ενώ οι οδηγοί της Scuderia, ύστερα από
                                                       έκαναν το 1-2 µε κυριαρχική εµφάνιση, ενώ οι οδηγοί της Scuderia, ύστερα από
                                                       την έξοδο του Carlos Sainz Jr. στο ξεκίνηµα του αγώνα και το τετ-α-κε του Leclerc
                                                       προς το τέλος, απέφεραν την ελάχιστη συγκοµιδή – και δη εντός έδρας – µε µόλις
                                                       15 βαθµούς, όσους άξιζε η 6η θέση που τελικά κατέλαβε ο Μονεγάσκος στον
                                                       καθαυτό αγώνα, µαζί µε εκείνους που πήρε για τη 2η θέση του στο Sprint Race. Ο
                                                       επόµενος αγώνας, στο Μαϊάµι, είναι λίγο πολύ µια εκδροµή στο άγνωστο, εφό-
                                                       σον το αµερικανικό σιρκουί είναι εντελώς νέο και, ενδεχοµένως, να µην εξαχθούν
                                                       κρίσιµα συµπεράσµατα για την πραγµατική δυναµικότητα των δύο διεκδικητών.
                                                       Αν η Ferrari καταφέρει να σοβαρευτεί, τότε θα κεφαλαιοποιήσει περαιτέρω το
                                                       ήδη µεγάλο προβάδισµά της, τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και στο βαθµολογικό.
                                                       Φεύγοντας από την Ίµολα και παρά το κακό αποτέλεσµα, ο Leclerc προηγείται
                                                       µε 27 βαθµούς από τον Verstappen, ενώ δεν πρέπει να παραγνωρίζει κανείς ότι
                                                       η Scuderia έχει κάνει το καλύτερο ξεκίνηµα σε αγωνιστική σεζόν από το 2004.
                                                       Επίσης, το κόκκινο µονοθέσιο, η F1-75, απέχει πολύ από το να έχει εξαντλήσει το
                                                       µέγιστο των δυνατοτήτων της. Πιθανώς το Grand Prix της Αυστραλίας, όπου η
                                                       Ferrari, κυριολεκτικά, «τα πήρε όλα κι έφυγε» να είναι πιο χαρακτηριστικό σε σχέ-
                                                       ση µε αυτό της Ίµολα. ∆ιότι το σηµείο - κλειδί είναι ότι η Scuderia είχε µεταφέρει
                                                       στην Αυστραλία έναν τροποποιηµένο αεροδυναµικό διαχύτη, µε τον οποίον πει-
                                                       ραµατίστηκε την Παρασκευή, χωρίς όµως να τον διατηρήσει για τις κατατακτήριες
                                                       δοκιµές και τον καθαυτό αγώνα. Το αποτέλεσµα τη δικαίωσε, καθώς η F1-75 ήταν
                                                       πάνω από 8 δέκατα ταχύτερη από τη Red Bull. Όσο για τη Mercedes, βυθίζεται
                                                       όλο και περισσότερο στην εσωτερική κρίση και ήδη έχει τεθεί εκτός µάχης, οπότε
                                                       το δίδυµο των πρωτοπόρων δεν έχει να ανησυχεί για τα νώτα του. Ο Sir Lewis
                                                       Hamilton βρίσκεται στο επίκεντρο µιας εξαιρετικά δυσοίωνης φιλολογίας για το
                                                       παρόν και το µέλλον του, φαίνεται να βρίσκεται σε κόντρα µε την ανώτατη διοί-
                                                       κηση της οµάδας, ενώ στην πίστα ντροπιάζεται, αφ’ ενός διότι ο νεοφώτιστος και
                                                       ορµητικός νέος συνάδελφός του, ο George Russell, επιτυγχάνει µακράν καλύτερα
                                                       αποτελέσµατα από τον ίδιον και αφ’ ετέρου επειδή ο Max Verstappen αφήνει
                                                       έναν επτάκις παγκόσµιο πρωταθλητή έναν γύρο πίσω, όπως συνέβη στην Ίµολα.
                                                       Από την άλλη πλευρά, κόντρα σε όσους σπεύδουν να προδικάσουν καταστάσεις
                                                       και να αποκλείσουν οδηγούς από την προοπτική να γευτούν εφέτος τη δόξα του
                                                       παγκόσµιου πρωταθλητή, το 2022, ακριβώς επειδή είναι µια χρονιά στην οποία
                                                       δοκιµάζονται στην πράξη οι νέες τεχνικές προδιαγραφές, οι οποίες αποτελούν
                                                       τοµή σε σχέση µε το πρόσφατο παρελθόν, θα κριθεί στην αντοχή των οµάδων και
                                                       την ευελιξία ως προς την εξεύρεση λύσεων σε δοµικά ελαττώµατα των µονοθε-
                                                       σίων. Για παράδειγµα, ακόµη και η Ferrari, παρά το θεαµατικό προβάδισµά της,
                                                       προβληµατίζεται έντονα για το πώς θα µπορούσε να αντιµετωπίσει το ζήτηµα του
                                                       «δελφινισµού» (porpoising), το οποίο µετατρέπει τα µονοθέσια της F1 σε παιχνίδια
                                                       του λούνα παρκ που φτιάχνονται για να δοκιµάζουν την αντοχή των ανύποπτων
                                                       θαµώνων στο «µπίστηγµα» (εκ του συνηρηµένου ρήµατος «µπιστάω-ώ»). Η
                                                       Mercedes υποφέρει χειρότερα από κάθε άλλη οµάδα της πρώτης γραµµής από
                                                       το porpoising, ενώ η Red Bull, η οποία µοιάζει να έχει βρει το ιδανικό φάρµακο
                                                       για τη θεραπεία του συγκεκριµένου, ενοχλητικού και ανεπιθύµητου φαινοµένου,
                                                       πλήρωσε ακριβά την έλλειψη αξιοπιστίας στους πρώτους αγώνες. Συνεπώς, είναι
                                                       ξεκάθαρο το «αβαντάζ στο Κόκκινο», µε τη χαµηλόφωνη επιφύλαξη που απηχεί η
                                                       φράση «προς το παρόν και για όσο το Μαρανέλο δεν επαναπαύεται».
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32