Page 28 - TRACTION 147
P. 28
MOTO: DUCATI DESERTX
Πάμε έρημο
Η ιστορία κάνει κύκλους και οι σχέσεις το ίδιο. Η σχέση της Ducati με το «χώμα»
από έντονη και δυναμική πέρασε τη φάση της ανάλαφρης και επιδερμικής.
Τώρα επιστρέφει, πιο δυναμικά από ποτέ
Η ιστορία της Ducati περιλαμβάνει κάτι από Οδύσσεια στην αναζήτη- την αύρα του Dakar, το οποίο και αναφέρεται στην επίσημη περιγρα-
ση μιας ζεστής αγκαλιάς που θα της επιτρέψει να ανθίσει. Πέρασε από φή της μοτοσυκλέτας. Κι εδώ η ιστορία έπαιξε ένα περίεργο παιχνίδι.
χίλια μύρια κύματα, άλλοτε μόνη της στο στερέωμα, άλλοτε υπό τη Η Cagiva Elephant, που κέρδισε το Rally Dakar όχι μία αλλά δύο
σκέψη άλλων εταιρειών. φορές, φορούσε κινητήρα της Ducati γιατί εκείνη την περίοδο η Ducati
Έχει γνωρίσει περιόδους δόξας και απόλυτης επικράτησης στους ανήκε στην Cagiva. Το θρυλικό μοντέλο θα μπορούσε να λέγεται και
αγωνιστικούς στίβους, εντός και εκτός δρόμου, παγκόσμιους τίτλους Ducati, μιας και φορούσε τον κινητήρα της, όμως η Cagiva προτίμησε
και νίκες στο Paris - Dakar. Ίσως όχι ακριβώς ως Ducati αλλά με την να το καταχωρήσει στα δικά της.
καρδιά της θρυλικής Cagiva Elephant των 90’s να χτυπά μέσα σε Επομένως η στροφή της Ducati προς το χώμα μπορεί χρονικά να έχει
έναν κινητήρα Ducati. αφορμή τη μεταστροφή και ανάπτυξη της κατηγορίας των 700 - 800 cc
Τα χρόνια πέρασαν και σήμερα η Ducati διανύει μία από τις καλύτερες σε μοντέλα πιο κατάλληλα για χρήση στο χώμα, όμως βασίζεται στο
περιόδους στην ιστορία της. Με επικά μοντέλα στους τομείς που δρα- ένδοξο παρελθόν.
στηριοποιείται, πληθωρική παρουσία στο MotoGP, ελιτίστικη υπεροχή Η DesertX είναι μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη από την αρχή για τη νέα
στις μοτοσυκλέτες μικτής χρήσης και status που αποπνέει τεχνολογία της αποστολή. Έχει κάποια συγγένεια με τη «μικρή» Multistrada των
και επιδόσεις. 937 cc, που πλέον ονομάζεται Multistrada V2 καθώς δανείζεται τον
Στη σύγχρονη αυτή περίοδο, η σχέση των μοντέλων της με το χώμα κινητήρα της.
και την εκτός δρόμου οδήγηση λειτούργησε περισσότερο ως ανάγκη Από εκεί και πέρα η σχεδίαση είναι όλη νέα. Τροχοί 21” - 18” με
ώστε να παραμένει δυναμικά στην κυρίαρχη και αναπτυσσόμενη ανάλογα ελαστικά, μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, εξοπλισμός για
εμπορικά κατηγορία των Mega OnOff. πραγματική χρήση στο χώμα. Σε rally raid, αγώνες και εξορμήσεις πε-
Οι Multistrada μέσα στο «multi» περιλαμβάνουν και την off road χρή- ριπέτειας στο χώμα, χωρίς φυσικά να χάνει τη δυνατότητα μετακίνησης
ση, όμως στην πράξη ελάχιστοι θέλουν να «λερώσουν» τη high end με άνεση, από την καθημερινότητα μέχρι ταξίδια στην άσφαλτο.
ο
μοτοσυκλέτα τους με λάσπες και να τη γδάρουν στα κλαριά. Ο κινητήρας είναι ο οκταβάλβιδος Testastretta 11 με δεσμοδρομικό
Το 2021 δόθηκε το πρώτο σήμα ότι τα πράγματα αλλάζουν. Η σύστημα βαλβίδων, με βελτιώσεις και μικροαλλαγές που μεταξύ
εμπλοκή με τα «χώματα» δεν θα είναι πια επιδερμική αλλά ουσιαστική άλλων επέφεραν και μείωση του βάρους του κατά 1,7 κιλά.
και «άγρια». Το νέο μοντέλο με το όνομα DesertX κατά την έντονη Βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, νέος συμπλέκτης, νέα κλιμάκωση
καμπάνια προβολής έχει ελάχιστες φωτογραφίες σε δημόσιο δρόμο... σχέσεων για καλύτερη απόδοση στο χώμα. Οι τέσσερις πρώτες
Όλο το σκηνικό είναι στημένο στην έρημο, σε αμμόλοφους με έντονη είναι πιο «κοντές», η 5η είναι κοντά σε εκείνη του V2 και η 6η
28 TRACTION MAGAZINE