Page 28 - TRACTION 148
P. 28
MOTO: ΥΑΜΑΗΑ ΤΜΑΧ 560 / Tech Max
Ορόσημο
Πριν από 20 χρόνια τάραξε τα νερά της αγοράς των mega scooters με μια sport
εκδοχή και στοιχεία μοτοσυκλέτας. Το ρίσκο έφερε επιτυχία, την οποία η Yamaha
συνεχίζει να απολαμβάνει, παρά τον έντονο ανταγωνισμό
Είναι δύσκολο να φτάσεις στην κορυφή, αλλά πιο δύσκολο να παρα- Το 2004, στη δεύτερη έκδοσή του, απέκτησε τροφοδοσία με ψεκασμό,
μείνεις εκεί, λέει το θυμικό και ισχύει σε όποια δραστηριότητα και να ώστε να προσαρμοστεί στις διαρκώς πιο απαιτητικές οδηγίες για τους
την εντάξεις. Στην περίπτωση του TΜAX η ιστορία έχει καταγράψει μια ρύπους. Τοποθετήθηκε χειρόφρενο για τις στάσεις, δεύτερο δισκόφρε-
από τις μεγαλύτερες επιτυχίες μοντέλου της σύγχρονης μοτοκίνησης. νο εμπρός, τροχός 15’’ πίσω και προαιρετικό ABS.
Η βασική διαφορά του TΜAX από τον ανταγωνισμό το 2001 ήταν η Το 2008 ξανασχεδιάστηκε με πλαίσιο αλουμινίου πλέον και μπήκε
τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο της μοτοσυκλέτας και η δυνατότη- τροχός 15’’ και εμπρός. Τέσσερα χρόνια αργότερα έγιναν ριζικές αλλα-
τα κίνησης σε αυτοκινητόδρομους. Τη στιγμή που τα scooters ήταν αστι- γές, ο κινητήρας ανέβηκε στα 530 κ.εκ. και ξανασχεδιάστηκε πλήρως
κά οχήματα με στόχο την οικονομία και τις καθημερινές μετακινήσεις. η μετάδοση, που έγινε με ιμάντα, στοιχείο ριζοσπαστικό για τα scooters
Ταυτόχρονα, το TMAX πλαισιωνόταν πάντα από την πολυτέλεια και ακόμη και σήμερα. Ταυτόχρονα, τοποθετήθηκε ελαφρύ ψαλίδι αλου-
την ποιότητα κατασκευής, απαραίτητα στοιχεία για το κοινό που στό- μινίου, αναβαθμίζοντας αισθητά την οδική συμπεριφορά.
χευε: τους κατόχους αυτοκινήτου που για πρακτικούς λόγους ήθελαν Το 2015 αναβαθμίστηκε ο sport χαρακτήρας του μοντέλου, με την
ένα scooter χωρίς να χάσουν την άνεση του αυτοκινήτου. τοποθέτηση ανεστραμμένου πιρουνιού για την εμπρός ανάρτηση
Τα ίδια χαρακτηριστικά διατηρήθηκαν για δύο δεκαετίες και συνεχί- και φρένα με ακτινικές δαγκάνες, επιλογή που αποτελούσε ατού σε
ζουν μέχρι σήμερα, καταγράφοντας sold out χρονιές. Περισσότερα supersport μοτοσυκλέτες.
από 300.000 TMAX έχουν κυκλοφορήσει, καθιστώντας το μοντέλο Έπειτα από δυο χρόνια, το TMAX απέκτησε ηλεκτρονικά βοηθή-
ένα από τα κορυφαία της Yamaha. ματα, cruise control και επιλογές προγραμμάτων απόδοσης. Το
Το TMAX ήταν πάντα ακριβό και συνεχίζει να είναι. Αποτελεί την απά- ηλεκτρονικό γκάζι ήταν πια απαραίτητο για τις νέες προδιαγραφές
ντηση στο θεώρημα ότι ακριβό είναι κάτι όταν χρειάζεσαι δικαιολογία ρύπων και το 2021, με το πέρασμα στο Euro 5, ο κυβισμός ανέβη-
για να το προσπεράσεις. Στην περίπτωση του TMAX η πιο ένθερμη κε στα 560 κ.εκ. Η ανάφλεξη έγινε Keyless, μια και το κλειδί μένει
αγορά έρχεται από τους ήδη κατόχους που σπεύδουν να πάρουν το στην τσέπη του αναβάτη, και η ζελατίνα απέκτησε ρύθμιση ύψους
επόμενο μοντέλο, μόλις αυτό κυκλοφορήσει. ηλεκτρικά ελεγχόμενη.
Η εξέλιξη στα χρόνια περισσότερο με προσαρμογή στις επιταγές των Σήμερα, το TMAX, χτίζοντας διαρκώς το προφίλ του, περνά στην εποχή
καιρών έμοιαζε παρά για δραστικές παρεμβάσεις και αλλαγή πλεύ- της συνδεσιμότητας και των ηλεκτρονικών. Στη βάση του είναι όμοιο
σης. Αντίθετα, η ρότα του TMAX είναι η ίδια με του πρώτου μοντέλου. με το μοντέλο του 2021, με επιπλέον εξοπλισμό. Τα φωτιστικά σώματα
Άνεση, απόδοση, sport δυνατότητες και πάνω απ’ όλα υψηλή ποιότητα έγιναν LED και αναβαθμίστηκε ο πίνακας οργάνων με μια έγχρωμη
κατασκευής. οθόνη TFT πολλαπλών επιλογών, στην έκδοση TMAX-TechMax.
28 TRACTION MAGAZINE