Η είδηση του θανάτου του Ferdinand Piech ήταν ξαφνική, καθώς ο Αυστριακής καταγωγής μηχανικός και πρώην CEO του VW Group δεν είχε κάποιο σοβαρό -τηρουμένων των αναλογιών λόγω ηλικίας- πρόβλημα υγείας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Piech κατέρρευσε ενώ βρισκόταν σε εστιατόριο και άφησε την τελευταία του πνοή λίγο αργότερα, στο νοσοκομείο όπου μεταφέρθηκε.
Ο Ferdinand Karl Piech γεννήθηκε το 1937 στη Βιέννη της Αυστρίας και ήταν γόνος μιας από τις πιο γνωστές οικογένειες στην ιστορία της αυτοκίνησης. Βλέπετε, ήταν εγγονός του ιδρυτή της Porsche, Ferdinand, οπότε η πορεία του ήταν λίγο έως πολύ προδιαγεγραμμένη. Σπούδασε μηχανικός και σύντομα ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στην οικογενειακή επιχείρηση. Λόγω μιας συμφωνίας που δεν επέτρεπε σε κανένα μέλος των οικογενειών Porsche ή Piech να συμμετέχουν στις καθημερινές λειτουργίες της Porsche, ο Piech πέρασε στην Audi. Η παρουσία του ως επικεφαλής της μάρκας κρίθηκε απόλυτα επιτυχημένη, καθώς επί των ημερών του η Audi άλλαξε επίπεδο και έφτασε να κοιτάζει στα μάτια τις δύο άλλες μεγάλες γερμανικές μάρκες πολυτελών οχημάτων, Mercedes-Benz και BMW.
Το 1993, ο Ferdinand Piech ανέλαβε Πρόεδρος και CEO ολόκληρου του Volkswagen Group. Στις σημαντικότερές του ενέργειες εντάσσονται η επίβλεψη της εξαγοράς των Lamborghini, Bentley και η δημιουργία-αναβίωση της Bugatti Automobiles. Ξεχωριστή θέση στην πορεία όχι μόνο του Group αλλά και της παγκόσμιας αυτοκίνησης, έχει η διαμόρφωση μιας σκαλωτής σχέσης ανάμεσα στις Audi, VW, Skoda και Seat, η οποία διατηρείται επιτυχώς μέχρι σήμερα. Χάρη σε αυτές και όχι μόνο τις ενέργειες, κατόρθωσε να αντιστρέψει πλήρως την εικόνα του VW Group. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι σε περίπου 8 χρόνια, το group παρουσίασε πλήρη διαφοροποίηση στα οικονομικά του. Ενώ όταν ανέλαβε ο Piech, παρουσίασε ζημιές της τάξης του 1 δις ευρώ, στις αρχές του 2000 εμφανίστηκε να έχει κέρδη σχεδόν 2,6 δις ευρώ.
Μπορεί ο Ferdinand Piech να είχε ένα “στρατηγικό πλεονέκτημα” σε σύγκριση με άλλους για να αναλάβει σημαντικά πόστα στο VW Group, ωστόσο δεν ήταν τυχαίος. Θεωρήθηκε ως ένας από τους πλέον ταλαντούχους μηχανικούς της γενιάς του και όχι μόνο. Χαρακτηριστικά, σε μικρή ηλικία είχε εμπλακεί με την εξέλιξη της Porsche 917 με την οποία η γερμανική μάρκα συμμετείχε στο Le Mans. Επίσης, είχε ενεργό ρόλο στην εξέλιξη οχημάτων όπως Porsche 911, Audi Quattro και Bugatti Veyron, η οποία θεωρείται πως ήταν το τελευταίο του αυτοκίνητο.
O Piech αποσύρθηκε από τη θέση του το 2015, αφήνοντας θετικό έργο για το VW Group. Έναν όμιλο, που σήμερα διαθέτει σημαντικές μάρκες (Audi, VW, Porsche, Bentley , Bugatti, Lamborghini, Seat, Skoda, Ducati, Scania, MAN, Traton ) αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και φορτηγών. Το 1999, ο Ferdinand Piech αναδείχθηκε “Car Executive of the Century”, λόγω της επιρροής που είχε στα τεκταινόμενα της αυτοκίνησης.