Σε συνέχεια της ανάλυσης της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου την δεκαετία 2010-2019, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ, επιχειρούμε μία πρόβλεψη της για το μέλλον του αυτοκινήτου την επόμενη δεκαετία.
Βασική προϋπόθεση για να αναπτυχτεί ο κλάδος του αυτοκινήτου, είναι η σταθερότητα στα μακροοικονομικά δεδομένα όλων των χωρών (και κυρίως του G20), με κυριότερα την σταθερότητα σε οικονομικό και πολιτικό επίπεδο. Δυστυχώς, δεν πρέπει να αγνοούνται οι έκτακτες ή απρόβλεπτες καταστάσεις όπως η πρόσφατη υγειονομική πανδημία με τον κορωνοϊό (Covid-19) που θα βάλει την οικονομική σταθερότητα όλου του κόσμου σε κίνδυνο.
Στην παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου, το 2020 (στην αρχή της νέας δεκαετίας) δεν είναι ευοίωνο, μιας και οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων το πρώτο 10μηνο του έτους (Ιανουάριος-Οκτώβριος) έχουν καταγράψει πτώση -20% και αναμένεται η χρονιά να κλείσει κοντά στις 50.000.000 μονάδες.
Το μεγαλύτερο στοίχημα για τον κλάδο του αυτοκινήτου την επόμενη δεκαετία είναι η επιτυχής μετάβαση της αγοράς στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Γενικότερα, η ηλεκτροκίνηση (μαζί με την αυτόνομη οδήγηση) θεωρούνται τα next big things στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, η οικονομία στα τέλη κυκλοφορίας, η ελευθερία κίνησης μέσα στον δακτύλιο μεγάλων πόλεων και η φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία στρέφουν όλο και περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα κράτη και τους καταναλωτές προς αυτή την κατεύθυνση. Βέβαια σημαντική παράμετρος προς αυτή την κατεύθυνση (για την περιοχή της Ευρώπης) είναι η πολιτική της Ε.Ε. για την κλιματική αλλαγή, που έχει θέσει ως στόχο τη δραστική μείωση των εκπομπών καυσαερίων των αυτοκινήτων έως το 2030.
Συνοψίζοντας, οι ευκαιρίες που θα πρέπει να εκμεταλλευτεί την επόμενη δεκαετία, η παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου είναι, η ηλεκτροκίνηση, η αυτόνομη οδήγηση, το car sharing, η εισαγωγή και άλλων εταιρειών (Apple, Google, Yahoo, etc) στην κατασκευή και πώληση (ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων), η συμπίεση του κόστους παραγωγής, η περαιτέρω ανάπτυξη & κατασκευή ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων από Κίνα/Ινδία, η πώληση online (μέσω διαδικτύου) αυτοκινήτων, και η απόσυρση των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Η καινούργια δεκαετία που ξεκίνησε ήδη θα φέρει πολλές αλλαγές στον χώρο του αυτοκινήτου και οι εταιρείες εκείνες που θα είναι καλύτερα προετοιμασμένες για τις καινούργιες αυτές εξελίξεις θα βγουν και κερδισμένες στο πέρας αυτής της δεκαετίας (2020-2029).
Μιχάλης Μάρκου, MBA
Διευθυντικό Στέλεχος-Σύμβουλος Επιχειρήσεων
& Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων/Marketing
Επιστημονικός Συνεργάτης/Σύμβουλος Fiat Chrysler Automobiles Group Financial Services (FCA Capital – FCA Bank)
Αρθρογράφος Περιοδικών/Sites