Στην πλήρη διαφάνεια στον τρόπο που ρυπαίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από τη συγκέντρωση των πρώτων υλών για την κατασκευή τους, τη χρήση τους, έως και την ανακύκλωσή τους, θέλει να φτάσει η Polestar.
Δείχνοντας υψηλά επίπεδα εταιρικής υπευθυνότητας, η σουηδική εταιρία κάνει την αρχή με το Polestar 2 θέλοντας να γίνει ο κατασκευαστής με την υψηλότερη διαφάνεια στη βιομηχανία των τεσσάρων τροχών παγκοσμίως. Οι άνθρωποι της Polestar πιστεύουν ότι η ολοκληρωμένη ενημέρωση του κοινού είναι ο σωστός τρόπος, για ένα πραγματικά βιώσιμο ηλεκτρικό μέλλον.
Διαβάστε επίσης – Volvo: Νέο ιστορικό ρεκόρ στις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου
Με την πλήρη διαφάνεια να οδηγεί σε ολοκληρωμένη ενημέρωση, το κοινό μπορεί να λαμβάνει υπεύθυνες αποφάσεις για τα προϊόντα που αγοράζει, ενώ με αυτό τον τρόπο οι Σουηδοί πιστεύουν ότι μπορεί να αντιστραφεί και η δυσπιστία του κοινού απέναντι την περιβαλλοντική ανωτερότητα των ηλεκτρικών έναντι των συμβατικών μοντέλων.
Παράλληλα, με την πλήρη διαφάνεια, η Polestar θέλει να διασφαλίσει και την αποφυγή καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων, όχι μόνο των καταναλωτών αλλά και εκείνων που εργάζονται στην αλυσίδα τροφοδοσίας των πρώτων υλών. Θέλει να πετύχει επίσης και την αποφυγή της όποιας φυσικής καταστροφής προκαλείται από την εξόρυξη των πρώτων υλών που χρειάζονται, ειδικά για την κατασκευή των μπαταριών, η οποία μπορεί να πραγματοποιείται με λάθος πρακτικές.
“Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν ήταν ξεκάθαροι στο παρελθόν προς προς τους καταναλωτές για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των προϊόντων τους”, δήλωσε σχετικά ο Thomas Ingenlath, διευθύνων σύμβουλος της Polestar, αναφερόμενος και στη δική του εταιρία, και πρόσθεσε: “Αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, ακόμη και αν αυτό το αφήγημα οδηγεί σε αναστάτωση.”
Ο Ingenlath έχει αναφερθεί και στο πρόσφατο παρελθόν για την ανάγκη για πλήρη διαφάνεια από τους κατασκευαστές προς το κοινό λέγοντας πως οι κατασκευαστές πρέπει να αναλάβουν πλήρως τις ευθύνες τους: “Κάθε εβδομάδα βλέπουμε και μια νέα ανακοίνωση για κάποιον κατασκευαστή που αλλάζει κατεύθυνση προς τον εξηλεκτρισμό. Αλλά ο εξηλεκτρισμός δεν είναι αρκετός. Κάνοντας τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά δεν είναι ο προορισμός αλλά η αφετηρία. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς αλλά και διάφανοι”.
Αυτός πιστεύει ο Ingenlath ότι είναι ο δρόμος ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία να χτίσει ξανά την εμπιστοσύνη της με το κοινό, τη στιγμή που έρευνα δείχνει πως μόλις ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες εμπιστεύεται τους κατασκευαστές, αναφορικά με τη διαφάνεια που επιδεικνύουν λειτουργώντας παράλληλα προς το καλύτερο συμφέρον της κοινωνίας.
Διαβάστε επίσης: Αμερικάνικο “ρεκόρ” ασφάλειας για τους Σουηδούς στις Η.Π.Α.
Με τη μεθοδολογία για την Ανάλυση του Κύκλου Ζωής (Life Cycle Assessment -LCA) που ανέπτυξε η Polestar, στην οποία υπολογίζονται και οι ρύποι που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κατά την εξόρυξη των πρώτων υλών και την κατασκευή των διαφόρων μερών και εξαρτημάτων του, το Polestar 2 αφήνει το εργοστάσιο έχοντας επιβαρύνει το περιβάλλον με 24-25 τόνους CO2, ανάλογα με την έκδοση του. Το νούμερο αυτό μπορεί να παραμείνει σταθερό κατά τη χρήση του ηλεκτρικού Polestar 2, εφόσον το ρεύμα με το οποίο φορτίζονται οι μπαταρίες του προέρχεται από “πράσινη ενέργεια”. Ο τελευταίος παράγοντας, η πηγή της ενέργειας δηλαδή, λαμβάνεται επίσης υπόψη και παίζει, όπως μπορείτε να δείτε στα γραφήματα, τον σημαντικότερο ρόλο στο συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα του μοντέλου των Σουηδών.
Οι άνθρωποι της Polestar συγκρίνουν μάλιστα το μοντέλο τους με το συμβατικό Volvo XC40, το οποίο “απελευθερώνει” στην ατμόσφαιρα σημαντικά μικρότερες ποσότητες CO2 κατά την εξόρυξη των πρώτων υλών που απαιτούνται για την κατασκευή του αλλά και κατά τη διαδικασία της τελευταίας.
Με τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας να παίζει τον σημαντικότερο ρόλο στις εκπομπές CO2 του Polestar 2 και το συμβατικό Volvo XC40 να απελευθερώνει διοξείδιο του άνθρακα σε όλη τη διάρκεια χρήσης του, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι τελικά εκείνο που παρουσιάζει μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα. Η διαφορά φτάνει τους οχτώ τόνους έναντι του “χειρότερου” σεναρίου, λαμβάνοντας υπόψη το παγκόσμιο ενεργειακό μίγμα, μια διαφορά που υπερδιπλασιάζεται αν η ηλεκτρική ενέργεια του Polestar 2 προέρχεται μόνο από αιολικά πάρκα, αφού το ανθρακικό του αποτύπωμα παραμένει στους 27 τόνους. Όσοι δηλαδή παρήχθησαν κατά την εξόρυξη των υλικών για την κατασκευή του, την ίδια τη διαδικασία κατασκευής, την κατασκευή των μπαταριών του και την ανακύκλωση στο τέλος της ζωής του.
Την μέθοδο LCA της Polestar μπορείτε να την βρείτε εδώ.