Τα σχεδιαστικά άδυτα ενός κατασκευαστή είναι σίγουρα ένας μυστικός σχεδόν εξωτικός χώρος που κάθε fan των τεσσάρων τροχών θα ήθελε να επισκεφτεί. Ποιος άλλωστε δεν θα ήθελε να ξέρει τι βρίσκεται στα μυαλά μιας σχεδιαστικής ομάδας της αγαπημένης του εταιρίας και όχι μόνο; Η Porsche το κάνει αυτό πραγματικότητα και μας αφήνει να ρίξουμε μια φευγαλέα ματιά σε έξι εντυπωσιακά πρωτότυπα hypercars που τελικά δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα, ενώ πέρα από τους ανθρώπους της Porsche δεν τα είδε ποτέ κανείς, ούτε ζωγραφιστά.
Όλες οι σχεδιαστικές μελέτες που ακολουθούν πέρασαν από το μυαλό των σχεδιαστών “στο χαρτί” και έπειτα έγιναν πραγματικά πρωτότυπα μοντέλα σε κλίμακα 1:1. Στόχος σε κάθε περίπτωση ήταν να φτάσουν αυτά τα μοντέλα στο επόμενο στάδιο και ίσως και στην παραγωγή, κάτι που τελικά δεν έγινε ποτέ, για κανένα από αυτά, αφού δεν πέρασαν το στάδιο του σχεδιασμού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάποια από αυτά δεν εκπλήρωσαν τον σκοπό τους. Πάμε να τα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα, με την gallery που φτιάξαμε για εσάς να χρησιμεύει στο να τα… χαζέψουμε λίγο περισσότερο.
Porsche 906 Living Legend (2015)
Το 906 Living Legend ήταν μια σχεδιαστική μελέτη που πήρε “σάρκα και οστά” πριν από πέντε χρόνια. Σκοπός του ήταν η μελέτη από πλευράς των Γερμανών για τις αναλογίες και τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες που θα μπορούσε να έχει το επόμενο supercar τους. Σχεδιαστικό highlight είναι η εντύπωση που δίνει το 906 Living Legend της οπτικής “συγχώνευσης” δύο διαφορετικών αμαξωμάτων σε ένα, όπως λένε χαρακτηριστικά οι Γερμανοί, με τους τροχούς, το εμπρός και το πίσω μέρος, να διαχωρίζουν τη θέση τους από την καμπίνα.
Porsche Vision 918 RS (2019)
Το Vision 918 RS ήταν μια μελέτη της Porsche που έγινε μόλις πέρσι. Σχεδιαστικά αποτελεί εξέλιξη της υβριδικής 918 Spyder με τους σχεδιαστές να προσπαθούν για την τελειοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης με τα υπόλοιπα τμήματα να έχουν ως απώτερο στόχο την εξέλιξη τόσο του πλαισίου όσο και του υβριδικού συστήματος κίνησης.
Porsche Vision 920 (2019)
Ένα ακόμη εντυπωσιακό πρωτότυπο που δεν είδε ποτέ, όχι το φως της παραγωγής αλλά ούτε εκείνο κάποιου σαλονιού αυτοκινήτου είναι το Vision 920. Δημιουργήθηκε επίσης τη χρονιά που μας πέρασε και προσπάθησε να συνδυάσει τη σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων δρόμου της Porsche με εκείνη των αγωνιστικών πρωτότυπων με τα οποία συμμετείχε μέχρι πρόσφατα με εξαιρετική επιτυχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Από τις φωτογραφίες φαίνεται να είναι μονοθέσιο με το τιμόνι και τι κάθισμα του οδηγού να έχουν τοποθετηθεί κεντρικά, ενώ στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα εκτεθειμένα σε κοινή θέα ελατήρια και αμορτισέρ της εμπρός ανάρτησης προδιαγραφών F1.
Porsche Vision E (2019)
Η χρονιά που μας πέρασε ήταν τελικά πολύ δημιουργική για την Porsche αφού είχαμε τη σχεδίαση ενός ακόμη πρωτότυπου hypercar! Το ηλεκτρικό Vision E έχει ως βάση του το ηλεκτρικό μονοθέσιο 99X Electric με το οποίο η Porsche συμμετέχει στη Formula E. Αποτελεί το όραμα των σχεδιαστών της γερμανικής εταιρίας για ένα αγωνιστικό μονοθέσιο με το οποίο θα μπορούσαν να αγωνίζονται ιδιώτες σε κάποια κατηγορία που μάλλον δεν υπάρχει ακόμη ή απλά να περνούν καταπληκτικά το χρόνο τους σε περιβάλλον πίστας.
Porsche 919 Street (2017)
Πάνε τρία περίπου χρόνια από τότε που οι σχεδιαστές της Porsche ολοκλήρωσαν το 919 Street ωστόσο η ιδέα πίσω από αυτό φαντάζει ακόμη επίκαιρη. Με αυτό το πρωτότυπο στόχος τους ήταν να μετατρέψουν την 919 Hybrid, με την οποία η Porsche κέρδισε στο 24ωρο του Le Mans τρεις φορές σε αυτοκίνητο δρόμου. Η πολυπλοκότητα ωστόσο ενός αγωνιστικού όπως η υβριδική 919 σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις για τη συντήρηση του δνε οδήγησαν τελικά σε πράσινο φως για την παραγωγή του. Μάθετε περισσότερα γι αυτό στο video που ακολουθεί.
Porsche 917 Living Legend (2013)
Το 917 Living Legend είναι το πιο παλιό χρονολογικά πρωτότυπο αλλά ίσως και το πιο εντυπωσιακό σχεδιαστικά με το κόκκινο χρώμα του να συνεισφέρει τα μέγιστα σε αυτό. Πίσω από τη σύλληψη του concept “κρύβεται” η θρυλική Porsche 917 KH (τα τελευταία αρχικά από το “Kurzheck” που υποδεικνύει την κοντή ουρά αυτής της 917), επίσης στα ίδια χρώματα της αγωνιστικής ομάδας Porsche Salzburg. Με αυτή και οδηγούς τους Hans Herrmann και Richard Attwood η Porsche έφτασε στην πρώτη της νίκης γενικής στο 24ωρο του Le Man το καλοκαίρι του 1970.
Το εν λόγω πρωτότυπο δημιουργήθηκε το 2013 με αφορμή την επιστροφή των Γερμανών εκείνη τη χρονιά στους αγώνες αντοχής στην κορυφαία κατηγορία LMP1. Ως βάση για την “τεχνολογική έμπνευση” χρησιμοποιήθηκε η 918 Spyder.
Εσείς ποιο από τα παραπάνω πρωτότυπα θα θέλατε να δείτε στην παραγωγή από την Porsche, αν κάτι τέτοιο γινόταν ποτέ πραγματικότητα;