Το Toyota Yaris παρουσιάστηκε το 1999 στην έκθεση της Φρανκφούρτης και κατάφερε ταχύτατα να κερδίσει τις εντυπώσεις. Το αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από τον δικό μας, Σωτήρη Κωβό, αποτέλεσε την αρχή ενός γνήσιου “success story”.
Το Toyota Yaris κατάφερε μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να “στρέψει” τους προβολείς επάνω του. Κέρδισε το βραβείο “International Engine of the Year Award” τη χρονιά που παρουσιάστηκε, ενώ μέσα στους πρώτους 3,5 μήνες ολοκληρώθηκαν σχεδόν 80.000 παραγγελίες.
Κατά την ανάπτυξή του, οι μηχανικοί της Toyota έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στους κινητήρες. Η αποκορύφωση ήρθε με τον 2NZ-FE χωρητικότητας 1,3 λίτρων. Το τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης εξοπλίζεται με δύο εκκεντροφόρους με την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού Toyota VVT-i.
Το αποτέλεσμα ήταν 85 ίπποι και μέγιστη τιμή 124 Nm ροπής με εξαιρετική καμπύλη στο φάσμα στροφών. Έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση 11,7 δευτερολέπτων, ικανοποιητική επίδοση ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα της supermini κατηγορίας.
Το 2000, το Yaris κατάφερε να γίνει το δεύτερο ιαπωνικό όχημα στην ιστορία που κέρδισε τον τίτλο “European Car of the Year”. Τρία χρόνια αργότερα ήρθε η σχεδιαστική ανανέωση, ενώ μέχρι την ολοκλήρωση της εμπορικής του πορείας (2005), η Toyota κατάφερε να πουλήσει 1,2 εκατομμύρια μονάδες του στην αγορά της Ευρώπης.
Πόσο είχε στην χώρα μας όμως 20 χρόνια πριν; Το Toyota Yaris λοιπόν πωλούνταν πριν από 20 χρόνια στην Ελλάδα σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις με μοτέρ 1.0, 1.3 και 1.5 λτ. Το 1000άρι με τους 68 ίππους ξεκινούσε από τα 9.297 ευρώ (3.168.000 δραχμές) στην τρίθυρη έκδοση και από τα 9.619.000 ευρώ (3.278.000 δραχμές) στην πεντάθυρη έκδοση με το αντίστοιχο μοτέρ. Το 1.3 με τους 85 ίππους ξεκινούσε από τα 11.351 ευρώ (3θυρο) και από τα 11.703 ευρώ (πεντάθυρο). Το 1.5 T Sport κόστιζε 16.340 ευρώ στην τρίθυρη έκδοση και 16.692 στην πεντάθυρη έκδοση.
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Base περιελάμβανε αερόσακο οδηγού και ηχοσύστημα. Η αντίστοιχη έκδοση με κλιματισμό κόστιζε 9.942 ευρώ (σχεδόν 700 ευρώ επιπλέον), ενώ αν ήθελες και ABS έπρεπε να επιλέξεις την έκδοση Sol η οποία είχε επιπλέον αερόσακο συνοδηγού, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες και κεντρικό κλείδωμα και κόστιζε 11.820 ευρώ (3θυρο) και 12.143 ευρώ (5θυρο).
Πάμε όμως να δούμε και την διαφήμιση που έπαιζε στην τηλεόρασή μας το 2004!