Πόσο κόστιζαν τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα σε δραχμές; Πόσο κοστίζουν σήμερα;

Το ευρώ μπήκε στην ζωή μας το 2002 και την άλλαξε. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για την αγορά αυτοκινήτου στην χώρα μας. Πάμε να δούμε λοιπόν τι ίσχυε τότε.

Βρείτε μας στο
δραχμές ευρώ

Το ευρώ έφερε τα πάνω κάτω στην χώρα μας και όσοι έζησαν εκείνη την εποχή, θα θυμούνται κόσμο να κυκλοφορεί με “κομπιουτεράκια” και να κάνει πράξεις για να δει πόσο κοστίζουν αντικείμενα και υπηρεσίες.

Διαβάστε ακόμη: Τα πάντα για την νέα Mercedes GLA, η οποία διατίθεται ήδη και στην χώρα μας

Για τους πρώτους μήνες του 2002, όταν και εγκαταλείψαμε την δραχμή για το ευρώ πολλοί είχαν τιμές και στα δύο νομίσματα προκειμένου να διευκολύνουν την ζωή μας. Τι γινόταν όμως με τα αυτοκίνητα πίσω στο 2002 στην Ελλάδα; Πόσο κόστιζαν;

Διαβάστε ακόμη: Τι απέγιναν τα φθηνά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

Σίγουρα μία σύγκριση του τότε με το σήμερα δεν μπορεί να είναι δίκαιη και αντικειμενική. Τα αυτοκίνητα από τότε μέχρι τώρα έχουν αλλάξει δραματικά και είναι ανώτερα σε όλους τους τομείς, ενώ και η γκάμα κάθε εταιρείας έχει πλέον πολλές διαφορές. Τα SUV τότε δεν είχαν μπει στην ζωή μας και τα λίγα που υπήρχαν ήταν αποκλειστικά τετρακίνητα. Σήμερα, τεχνολογία, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά είναι καλύτερα από ποτέ και σίγουρα αυτό κοστίζει. Από την άλλη, αρκετά διαφορετική είναι και η φορολογία των αυτοκινήτων από τότε μέχρι τώρα. Για την ιστορία να θυμίσουμε πως ο βασικός μισθός πίσω στο 2002 ήταν 490 ευρώ (498,86 ευρώ έγινε την 1/2/2002).

Παρόλα αυτά έχει ένα ενδιαφέρον να δούμε πόσο είχαν τότε μοντέλα της ελληνικής αγοράς (σε ευρώ αλλά και σε δραχμές) και πόσο έχουν τα αντίστοιχα μοντέλα σήμερα (όσο είναι δυνατόν να υπάρξει μία αντιστοιχία σε μοντέλα με 18 χρόνια διαφορά και ότι αυτό συνεπάγεται).

Audi
Το 2002 ένα Audi A3 στην βασική, 3θυρη έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 των 102 ίππων κόστιζε 6.325.000 δραχμές ή 18.562 ευρώ. Σήμερα το βασικό Audi A3 με τον 1.0 TFSI τούρμπο των 116 ίππων κοστίζει 22.400 ευρώ και είναι αποκλειστικά πεντάθυρο.

BMW
Η BMW Σειρά 3 στην βασική της έκδοση 316i με τον ατμοσφαιρικό 1.6 λτ. βενζινοκινητήρα 105 ίππων κόστιζε 8.670.000 δραχμές ή 25.443 ευρώ. Σήμερα η βασική της έκδοση είναι η 318i με 2.0 λτ. κινητήρα βενζίνης 156 ίππων και κόστος 35.950 ευρώ. Από την άλλη η X5 τότε ξεκινούσε από τα 24.800.000 δραχμές ή 72.780 ευρώ με μοτέρ 3.0 λτ. 231 ίππων κάτω από το καπό της, ενώ σήμερα ξεκινά από τα 102.450 ευρώ στην έκδοση xDrive 40i με μοτέρ 3λιτρο 340 ίππων (υπάρχει και η έκδοση diesel XDrive25d με 91.750 ευρώ).

Fiat
Περνώντας στην Fiat μοναδικό συγκρίσιμο, όσο γίνεται, μοντέλο του τότε και του σήμερα είναι το Panda. Το 2002 ήταν το 1.1 4×4 Trekking στην γκάμα της, το οποίο κόστιζε 3.035.000 δραχμές ή 8.907 ευρώ, ενώ σήμερα έχει το 0.9 TwinAir 4×4, το οποίο ξεκινά από τα 14.350 ευρώ.

Ford
Βλέποντας την γκάμα της Ford πίσω στο 2002 το Fiesta είναι το πρώτο μοντέλο που υπήρχε τότε και υπάρχει και τώρα. Τότε ξεκινούσε από τις 3.748.000 δραχμές ή 10.999,26 ευρώ στην πεντάθυρη έκδοση με μοτέρ 1.25 λτ. 75 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 15.445 ευρώ στην επίσης πεντάθυρη έκδοση με 1.0 λτ. βενζινοκινητήρα 95 ίππων. Το Focus υπήρχε και τότε στην γκάμα της Ford και ξεκινούσε στην πεντάθυρη έκδοση με τον 1.4 λτ. κινητήρα των 75 ίππων από 4.449.000 δραχμές ή 13.056 ευρώ, ενώ σήμερα η πεντάθυρη έκδοσή του ξεκινά από τα 20.272 ευρώ με μοτέρ 1.0, 125 ίππων.

Honda
Στην Honda υπάρχουν τρία μοντέλα που είναι κοινά από τότε μέχρι σήμερα. Αυτά είναι τα Civic, HR-V και CR-V. Ας δούμε λοιπόν πόσο κόστιζαν τότε και πόσο τώρα. Το Civic ξεκινούσε από τις 5.557.000 δραχμές ή 16.308 ευρώ με μοτέρ 1.4 λτ. 90 ίππων, ενώ σήμερα ξεκινά από τα 20.650 ευρώ με μοτέρ 1.0 λτ. τούρμπο 126 ίππων. Το HR-V τότε ξεκινούσε από τις 7.814.000 δραχμές ή 22.931 ευρώ στην πεντάθυρη έκδοσή του με μοτέρ 1.6 λτ. 105 ίππων, ενώ τώρα ξεκινά από τα 22.325 ευρώ στην έκδοση 1.5 λτ. των 130 ίππων. Βασική διαφορά τους μεταξύ άλλων, πως τότε ήταν αποκλειστικά τετρακίνητο, ενώ σήμερα είναι δικίνητο στην βασική έκδοσή του. Όσον αφορά στο CR-V, αυτό ξεκινούσε από τις 10.900.000 δραχμές ή 31.195 ευρώ, ενώ σήμερα ξεκινά από τα 33.650 ευρώ. Τότε ήταν 2λιτρο τετρακίνητο με 147 ίππους, σήμερα είναι 1.5 τούρμπο, δικίνητο με 127 ίππους (αναφερόμαστε πάντοτε στις βασικές εκδόσεις).

Hyundai
Στην Hyundai πολλά έχουν αλλάξει από το 2002 μέχρι σήμερα και η γκάμα της είναι… αγνώριστη. Έτσι αναγκαστικά θα συγκρίνουμε το Atos με το i10, δύο αυτοκίνητα πόλης. Το Atos λοιπόν κόστιζε πίσω στο 2002, 2.528.000 δραχμές ή 7.418 ευρώ και εφοδιαζόταν με μοτέρ 1.0 λτ. 56 ίππων. Σήμερα το i10 εφοδιάζεται επίσης με μοτέρ 1.0 λτ. απόδοσης 67 ίππων και ξεκινά από τα 11.190 ευρώ.

Kia
Στην Kia έχουμε τα Rio και Sportage που εξακολουθούν να πωλούνται στην ελληνική αγορά από τότε μέχρι σήμερα. Το Rio τότε ξεκινούσε από τις 2.898.000 δραχμές ή τα 8.504 ευρώ και είχε κάτω από το καπό του μοτέρ 1.3 λτ. 75 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 13.690 ευρώ με μοτέρ 1.25 λτ. 85 ίππων. Όσον αφορά το Sportage, αυτό κόστιζε 6.898.000 δραχμές ή 20.243 ευρώ στην πεντάθυρη, 2.0 λτ. έκδοσή του με τους 129 ίππους και ήταν τετρακίνητο, ενώ σήμερα ξεκινά ως δικίνητο, 1.6T με 132 ίππους στα 22.590 ευρώ.

Mazda
Περνώντας στη Mazda, δεν έχουμε παρά να συγκρίνουμε το εμβληματικό MX-5. Η τιμή του ιαπωνικού roadster στην χώρα μας το 2002, ξεκινούσε από τα 7.200.000 δραχμές ή 21.130 ευρώ με μοτέρ 1.6 λτ. 110 ίππων. Πλέον, το MX-5 ξεκινά από τα 27.509 ευρώ και εφοδιάζεται με μοτέρ 1.5 λτ. 132 ίππων.

Mercedes
Η Mercedes είχε και τότε και τώρα μοντέλα που εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν. Τα σημαντικότερα εξ αυτών οι C-Class και E-Class. Ας δούμε όμως πόσο κόστιζαν τότε και πόσο κοστίζουν σήμερα. Η C180 με 2λιτρο μοτέρ 129 ίππων, ξεκινούσε το 2002 από τις 12.300.000 δραχμές ή τα 36.097 ευρώ. Σήμερα η αντίστοιχη έκδοση έχει μοτέρ 1.6 λτ. με 156 ίππους και κοστίζει 32.230 ευρώ. Η E200 Kompressor με τον 2.0 λτ. των 163 ίππων ξεκινούσε από τις 15.550.000 δραχμές ή 56.053 ευρώ, ενώ η σημερινή E200 με τον 2.0 λτ. των 197 ίππων (13,6 ίπποι με το EQ Boost) κοστίζει 58.870 ευρώ.

Nissan
Στην Nissan δύο μοντέλα συνεχίζουν από τότε έως και σήμερα και αυτά είναι τα Micra και X-Trail. Το Micra τότε ξεκινούσε από τις 2.948.000 δραχμές ή τα 8.651 ευρώ με μοτέρ 1.0 λτ. 60 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 14.290 ευρώ και εφοδιάζεται με μοτέρ 1.0 λτ. 100 ίππων (και στις δύο περιπτώσεις αναφερόμαστε στο 5θυρο αμάξωμα). Όσον αφορά στο X-Trail αυτό το 2002 κόστιζε 10.450.000 δραχμές ή 30.667 ευρώ και κάτω από το καπό του είχε μοτέρ 2.0 λτ. 140 ίππων και ήταν τετρακίνητο. Σήμερα ξεκινά από τα 26.990 ευρώ και είναι δικίνητο με μοτέρ 1.3 λτ. 160 ίππων και αυτόματο κιβώτιο DCT. Οι τετρακίνητες εκδόσεις του ξεκινούν από τα 32.390 ευρώ και εφοδιάζονται με τον 1.7 λτ. 150 ίππων.

Opel
Στην Opel τα Corsa και Astra διαπρέπουν ακόμη και σήμερα. Πίσω στο 2002 το Corsa στην πεντάθυρη έκδοσή του ξεκινούσε από τις 3.118.00 δραχμές ή τα 8.798 ευρώ με μοτέρ 1.0 λτ. 58 ίππων. Πλέον, το Corsa ξεκινά από τα 13.580 ευρώ με μοτέρ 1.2 λτ. 75 ίππων. Το Astra από την άλλη, στην πεντάθυρη έκδοσή του, ξεκινούσε από τις 4.565.000 δραχμές ή 13.396 ευρώ με μοτέρ 1.4 λτ. 90 ίππων. Σήμερα, το Astra ξεκινά από τα 17.330 ευρώ και εφοδιάζεται με μοτέρ 1.2 λτ. 110 ίππων.

Peugeot
Στην Peugeot η μόνη άμεση σύγκριση σε μοντέλα (όσο άμεση μπορεί να είναι μία σύγκριση μοντέλων με διαφορά 18 ετών) είναι αυτή του 206 και του 208. Το 206 τότε ξεκινούσε από τις 2.990.000 δραχμές ή 8.774 ευρώ με μοτέρ 1.1 λτ. 60 ίππων και 5θυρο αμάξωμα, ενώ σήμερα ξεκινά από τα 13.580 ευρώ και εφοδιάζεται με μοτέρ 1.2 λτ. 75 ίππων.

Renault
Περνώντας στην Renault, συναντάμε το Clio και το Megane τότε και τώρα. Τότε το Renault Clio ξεκινούσε από τις 3.990.000 δραχμές ή 11.445 ευρώ με μοτέρ 1.2 λτ. 76 ίππων και πεντάθυρο αμάξωμα, ενώ σήμερα ξεκινά από τα 13.490 ευρώ με μοτέρ 1.0 λτ. 75 ίππων. Όσον αφορά στο Megane, αυτό το 2002 ξεκινούσε από τις 4.780.000 δραχμές ή τα 14/028 ευρώ και είχε κάτω από το καπό του μοτέρ 1.4 98 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 17.205 ευρώ και εφοδιάζεται με μοτέρ 1.3 TCe 115 ίππων.

Seat
Στην Seat, Leon και Ibiza συνεχίζουν να γράφουν ιστορία. Πίσω στο 2002 το Ibiza ξεκινούσε από τις 3.390.000 δραχμές ή 9.948 ευρώ με πεντάθυρο αμάξωμα και μοτέρ 1.0 λτ. 50 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 12.690 ευρώ με μοτέρ 1.0 λτ. 80 ίππων. Το Leon ξεκινούσε από τις 4.690.000 δραχμές ή 13.763 ευρώ, 5θυρο και με μοτέρ 1.4 λτ. 75 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 16.355 ευρώ και εφοδιάζεται με μοτέρ 1.0 TSI 115 ίππων.

Skoda
Fabia και Octavia είναι τα μοντέλα στον κατάλογο της Skoda που δηλώνουν παρών τότε και τώρα. Το Fabia το 2002 ξεκινούσε από τις 2.990.000 δραχμές ή 8.775 ευρώ με μοτέρ 1.0 λτ. 50 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 11.900 ευρώ με μοτέρ 1.0 60 ίππων. Όσον αφορά στην Octavia, αυτή το 2002 ξεκινούσε από τις 4.490.000 δραχμές ή τα 13.177 ευρώ με μοτέρ 1.4 λτ. 75 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 21.200 ευρώ με μοτέρ 1.5 λτ. TSI 150 ίππων.

Suzuki
Η γκάμα της Suzuki έχει πολλές ομοιότητες 18 χρόνια μετά. Και αυτό γιατί έχουμε Ignis, Swift, Vitara και Jimny και τότε και τώρα. Ας δούμε όμως πόσο είχαν και πόσο έχουν ξεκινώντας από το Ignis. Το τελευταίο, το 2002 ξεκινούσε από τις 3.698.000 δραχμές ή 10.853 ευρώ και εφοδιαζόταν με μοτέρ 1.3 λτ. 83 ίππων. Σήμερα ξεκινά από τα 12.540 ευρώ με μοτέρ 1.2 λτ. 90 ίππων και mild hybrid τεχνολογία. Το Swift με μοτέρ 1.0 λτ. 53 ίππων κόστιζε 2.898.000 δραχμές ή 8.505 ευρώ ενώ σήμερα το φθηνότερο Swift ξεκινά από τα 12.640 ευρώ και είναι 1.2 λτ με 90 ίππους και ήπια υβριδική τεχνολογία. Το Vitara το 2002 ήταν τετρακίνητο και ξεκινούσε από τις 5.148.000 δραχμές ή 15.107 ευρώ με μοτέρ 1.6 λτ. 93 ίππων, ενώ σήμερα ξεκινά από τα 19.290 ευρώ, είναι δικίνητο και έχει μοτέρ 1.4 λτ. 140 ίππων. Τέλος, το Jimny τότε ήταν 1.3 λτ. με 80 ίππους και κόστιζε 5.348.000 δραχμές ή 15.695 ευρώ ενώ σήμερα είναι 1.5 λτ. με 102 ίππους και κοστίζει 18.820 ευρώ.

Toyota
Yaris, Corolla και RAV4 φωνάζουν δυνατό παρόν στους καταλόγους της Toyota του 2002 και το 2020. Ας δούμε όμως πόσο κόστιζαν τότε και πόσο κοστίζουν τώρα. Οι τιμές του Yaris το 2002 ξεκινούσαν από τις 3.278.000 δραχμές ή τα 9.619 ευρώ και εφοδιαζόταν με μοτέρ 1.0 68 ίππων. Σήμερα το Yaris ξεκινά από τα 12.250 ευρώ και έχει μοτέρ 1.0 λτ. 69 ίππων. Περνώντας στο Corolla, το 2002 η τιμή αφετηρίας ήταν οι 4.305.000 δραχμές ή 12.633 ευρώ με μοτέρ 1.4 λτ. 97 ίππων, ενώ σήμερα το ιαπωνικό μοντέλο ξεκινά από τα 17.430 ευρώ με μοτέρ 1.2 λτ. τούρμπο 116 ίππων. Τέλος, το RAV4 και τότε και τώρα είναι 2.0 λτ, τετρακίνητο. Το 2002 η τιμή του ξεκινούσε από τις 10.568.000 δραχμές ή 30.427 ευρώ. Πλέον, το επίσης 2.0 λτ. RAV4 ξεκινά από τα 33.850 ευρώ.

Volkswagen
Στην γκάμα της Volkswagen συναντάμε μετά από 18 χρόνια τα Polo, Golf και Passat. Τo Polo στην πεντάθυρη έκδοσή του, με μοτέρ 1.0 λτ. 50 ίππων ξεκινούσε το 2002 από τις 3.510.000 δραχμές ή 10.302 ευρώ, ενώ σήμερα με μοτέρ 1.0 mPI με 80 ίππους κοστίζει 14.400 ευρώ. Το Golf πίσω στο 2002 ήταν στην βασική του έκδοση 1.4 λτ. με 75 ίππους και κόστιζε 5.114.000 δραχμές ή 15.011 ευρώ. Σήμερα, η βασική του έκδοση είναι 1.0 λτ. με 115 ίππους και τιμή 19.750 ευρώ. Τέλος, το Passat το 2002 ξεκινούσε στην έκδοση Comfortline 1.6 με 102 ίππους από τις 6.997.000 δραχμές ή 20.537 ευρώ. Σήμερα το Passat ξεκινά από τα 27.300 ευρώ στην έκδοση Elegance με μοτέρ 1.5 TSI 150 ίππων.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr