Πρόωρο “αντίο” για το Suzuki Jimny στην Ευρώπη ελέω CO2;

Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που θα ισχύουν πλήρως στην Ευρώπη από το 2021 μάλλον θα δώσουν πρόωρο τέλος στην εισαγωγή του Suzuki Jimny, σύμφωνα με αναφορές.

Βρείτε μας στο
Suzuki Jimny

Η είδηση για το επικείμενο τέλος της εισαγωγής του Suzuki Jimny στην Ευρώπη λόγω των νέων αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων μας έρχεται από το ινδικό Autocar, το οποίο κάνει λόγο για παύση της πώλησης του λιλιπούτειου σκληροτράχηλου off-roader και μάλιστα σύντομα.

Οι Ινδοί μάλιστα αναφέρουν πως η ιαπωνική εταιρία έχει ξεκινήσει ήδη να επικοινωνεί την απόφαση της στο ευρωπαϊκό της δίκτυο δίνοντας παράλληλα την εντολή να σταματήσουν άμεσα να λαμβάνουν νέες παραγγελίες.

Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη σχετική ενημέρωση από την ιαπωνική εταιρία και την ελληνική αντιπροσωπεία. Παράλληλα, και σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, αυτό δεν θα είναι και το τέλος του Jimny στην Ευρώπη που γνωρίζει ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Το Autocar αναφέρει ότι υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει το 2021 με τον χαρακτηρισμό “επαγγελματικό όχημα” (δεν υπόκειται δηλαδή στους ίδιους αυστηρούς κανονισμούς) ή ακόμη και με νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης και ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας των 1.467 κ.εκ. και 102 ίππων του Jimny που γνωρίζουμε, εκπέμπει 154 γρ. CO2/χλμ., σύμφωνα με την Suzuki. Η συγκεκριμένη τιμή δεν είναι σε θέση να “βοηθήσει” τους Ιάπωνες να “πέσουν” στον μέσο όρο των 95 γρ. CO2/χλμ. που επιβάλλουν οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το σύνολο του στόλου που προσφέρει ένας κατασκευαστής στις ευρωπαϊκές αγορές. Παράλληλα, τα πρόστιμα για τους κατασκευαστές είναι ιδιαίτερα τσουχτερά, για κάθε γραμμάριο που υπερβαίνει αυτό το νούμερο.

Οι νέοι κανονισμοί ισχύουν από φέτος με τους κατασκευαστές να απολαμβάνουν το 2020 ως περίοδο χάριτος και τους κανονισμούς να μπαίνουν σε πλήρη ισχύ το 2021, συνοδευόμενοι και από τα ανάλογα πρόστιμα.

Από του χρόνου λοιπόν και για κάθε γραμμάριο που θα υπερβαίνει ως μέσο όρο ο προσφερόμενος στόλος του εκάστοτε κατασκευαστή, το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 95 ευρώ. Αυτό το ποσό θα πολλαπλασιάζεται με κάθε αυτοκίνητο που θα ταξινομείται από τον κατασκευαστή στις ευρωπαϊκές αγορές. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι μιλάμε για δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες εκατ. ευρώ για τους μεγάλους κατασκευαστές!

Για παράδειγμα αν ένας κατασκευαστής ταξινομεί στην Ευρώπη 300.000 αυτοκίνητα ετησίως και ο μέσος όρος του διαθέσιμου στόλου του υπερβαίνει το όριο των 95 γρ./χλμ κατά 3 μονάδες τότε θα πληρώσει σε πρόστιμα το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 85,5 εκατ. ευρώ.

Φυσικά ο υπολογισμός θα πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψη το νέο αυστηρότερο πρότυπο WLTP (έναντι του προηγούμενου και απαρχαιωμένου NEDC) αναφορικά με τις μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Δείτε σε αυτόν εδώ το σύνδεσμο ποια μάρκα αυτοκινήτου έχει τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σύμφωνα με έρευνα της JATO.

Διαβάστε επίσης τη δοκιμή του νέου Suzuki Jimny σε αυτόν εδώ τον σύνδεσμο.

Πηγή: Autocar India

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr